2025-06-08, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Vad bra, då kan du ju räkna upp dessa samt leverera konkreta belägg för att de inte är judar.

Du menar att jag ska motbevisa ditt obevisade påstående?

Börja du leverera konkreta belägg för att dom 14 du markerade är judar. Tills du gjort det, upplevs du som en riktig clown.
Citera
2025-06-08, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vi diskuterade förtydligandet i den redan befintliga svenska lagen, hets mot folkgrupp. Jag citerade direkt ur lagen och gör det igen Brottet omfattar inte "en saklig och vederhäftig diskussion" och inte heller uttalanden som görs i den helt privata sfären

Detta innebär att du får ifrågasätta ögonvittnesskildringarar, motiv och metoder vilket du påstår att man inte får. Att du heller inte hittar någon fällande dom trots att lagen är ca 1 år säger det mesta.

Jag trotsar inga som helst bevis. Men din förmåga att bedöma om en person är jude eller inte genom att titta på deras näsor, är inte tillräckligt tillförlitligt för att räknas som bevis. T.o.m nazisterna hade högre krav.

Och där har vi det.
Judiska 'forskargrupper' bestämmer vad som är "sakligt" och "vederhäftigt" (vederhäftigt=fakta). Judar som vittnar om att de bevittnat fysikaliskt omöjliga företeelser tas emot med öppen famn (eller stonewallas som här) men judar som vittnar om att de bevittnat om de mest absurda företeelserna (lampskärmar, experiment o.s.v.) bestäms bara varit 'förvirrade' eller '"det var hemska tider så de kan ha kommit ihåg fel".

Vidare bara "uttalanden som görs i den privata sfären" är ok.. Det är ju PRECIS det vi vänder oss emot!!
Självklart ska man i en demokrati kunna torgföra kritik och ideer mot den s.k. 'förintelsen'!!

Om du kan stå på ett torg och hävda att jorden är platt ska du fanimej kunna stå på samma torg och hävda att det inte fanns 40000 läger, 2-3kg kol förbrukning per kropp i kremering är en fysikalisk omöjlighet och att det INTE finns några bevis på att gaskamrarna fanns för annat än att avlusa kläder.

Jävla lögnarpack!
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2025-06-08 kl. 15:04.
Citera
2025-06-08, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Och där har vi det.
Judiska 'forskargrupper' bestämmer vad som är "sakligt" och "vederhäftigt" (vederhäftigt=fakta). Judar som vittnar om att de bevittnat fysikaliskt omöjliga företeelser tas emot med öppen famn (eller stonewallas som här) men judar som vittnar om att de bevittnat om de mest absurda företeelserna (lampskärmar, experiment o.s.v.) bestäms bara varit 'förvirrade' eller '"det var hemska tider så de kan ha kommit ihåg fel".

Vidare bara "uttalanden som görs i den privata sfären" är ok.. Det är ju PRECIS det vi vänder oss emot!!
Självklart ska man i en demokrati kunna torgföra kritik och ideer mot den s.k. 'förintelsen'!!

Om du kan stå på ett torg och hävda att jorden är platt ska du fanimej kunna stå på samma torg och hävda att det inte fanns 40000 läger, 2-3kg kol förbrukning per kropp i kremering är en fysikalisk omöjlighet och att det INTE finns några bevis på att gaskamrarna fanns för annat än att avlusa kläder.

Jävla lögnarpack!

Nej, det är inte judiska forskargrupper som bestämmer vad som är sakligt och vederhäftigt din dumskalle! Det är svenska domstolar som avgör det.

Som sagts innan, så är det fritt fram att publikt kritisera och ifrågasätta hela eller delar av förintelsen om det görs i saklig grund. Du kan t.ex göra en podd och bjuda in en förintelseförnekare och en forskare som får debattera fritt om förintelsen vara eller icke vara. Men du får inte ställa dig på ett torg och skrika att förintelsen är en bluff och alla långnäsor är lögnare.

Förstår du den konstruktiva skillnaden i att föra en diskussion jämfört med en envägskommunikation fylld med obevisade påståenden?
Citera
2025-06-09, 11:29
Medlem
Citat:
Du menar att jag ska motbevisa ditt obevisade påstående?

Börja du leverera konkreta belägg för att dom 14 du markerade är judar. Tills du gjort det, upplevs du som en riktig clown.

Skulle du kolla upp de personer jag fetmarkerat närmare skulle du finna information och indicier som mycket starkt pekar på att dessa är judar. Det är inte så att jag valde dessa av en slump. Snarare du som framstår som en clown när du insinuerar att samtliga på listan skulle vara icke-judar tills motsatsen bevisats.
Citera
2025-06-09, 11:55
Medlem
Citat:
Skulle du kolla upp de personer jag fetmarkerat närmare skulle du finna information och indicier som mycket starkt pekar på att dessa är judar. Det är inte så att jag valde dessa av en slump. Snarare du som framstår som en clown när du insinuerar att samtliga på listan skulle vara icke-judar tills motsatsen bevisats.

Nu får du sluta ljuga! Aldrig har jag påstått att hela listan består icke judar. Det är DU som markerade 14 namn på listan som judar. Bevisa det nu eller acceptera att du inte har belägg för dina påståenden och sluta skriv om det!
Citera
2025-06-09, 13:25
Medlem
Citat:
Nu får du sluta ljuga! Aldrig har jag påstått att hela listan består icke judar. Det är DU som markerade 14 namn på listan som judar. Bevisa det nu eller acceptera att du inte har belägg för dina påståenden och sluta skriv om det!

Som sagt, namn och/eller utseende räcker egentligen i de fallen. Förstår att någon som är "blind" inför etnicitet tycker det är otillräckligt, men det är inte mitt problem.
Citera
2025-06-09, 14:57
Medlem
Citat:
Som sagt, namn och/eller utseende räcker egentligen i de fallen. Förstår att någon som är "blind" inför etnicitet tycker det är otillräckligt, men det är inte mitt problem.

Men du har ju markerat icke judiska namn och menar till 100% att dessa är judar.
Här har du t.ex 3 st

Dascultu, Ionela
Neither Dascultu nor Ionela are traditionally Jewish names. "Dascultu" is a Romanian surname, and "Ionela" is a Romanian female given name, derived from the male name Ion. Both names are not known to have a specific Jewish origin or association

Kloes, Andrew
Neither Kloes nor Andrew is a traditionally Jewish name. Andrew is of Greek origin, meaning "manly" or "brave." While it's possible someone with a Jewish background might use the name Andrew, it's not a name that is specifically associated with Jewish heritage. Kloes is less common and its origin is not directly tied to any religious tradition

Lohse, Alexandra
No, Lohse is not a Jewish surname. It is a German surname with multiple meanings, including a habitational name from places called Loose, Loosen, or Lohsa, or a short form of the German name Nikolaus. Alexandra is also a common first name, not specifically Jewish

Lägg nu bara ner denna meningslösa diskussion och erkänn att dom allra flesta som jobbar på USHMM inte är judar!
Citera
2025-06-10, 05:09
Avslutad
Citat:
Nej, det är inte judiska forskargrupper som bestämmer vad som är sakligt och vederhäftigt din dumskalle! Det är svenska domstolar som avgör det.
Domstolarna tar in s.k. 'sakkunnigutlåtande' vilket kommer från de vanliga judiska 'intresseorganisationerna'. Det finns inte en domstol som skulle våga annat. Således bestämmer domstolenatt det är 'sant' att det visst fanns 40000 läger (trots att bara 10% är nämnda), det gick bara åt 2-3kg koks per kropp i kremeringar, det fanns visst gaskammare för människor (trots att någon sådan aldrig bevisats) och det fanns plats för 25-35st personer per kvadratmeter i dessa fiktiva gaskammare.
Det är numera lagstiftat att dessa fysikaliska fantasier och i sammanhanget vidriga påståendena är straffbart att förneka på ett torg inför allmänheten. Helt fucking jävla sinnesjukt!!

Citat:
Som sagts innan, så är det fritt fram att publikt kritisera och ifrågasätta hela eller delar av förintelsen om det görs i saklig grund.
Precis, då är vi där igen. Vilka ger 'sakkunnigutlåtande' om vad som är sakligt? Tips; se mitt svar ovan.

Citat:
Du kan t.ex göra en podd och bjuda in en förintelseförnekare och en forskare som får debattera fritt om förintelsen vara eller icke vara. Men du får inte ställa dig på ett torg och skrika att förintelsen är en bluff och alla långnäsor är lögnare.
Hörru ditt as (precis som vanligt är du ohederlig); jag skrev ordagrant:
Citat:
Mitt fokus är och har alltid varit de rent absurda naturvetenskapliga påståendena och den ohämmade lögnen om volymer och antal. Det vet du redan men du skriver om det till något annat, ohederlig som du är.

Citat:
Förstår du den konstruktiva skillnaden i att föra en diskussion jämfört med en envägskommunikation fylld med obevisade påståenden?
Jag förstår precis att din typ är väldigt bekväm med att strypa en allmän och öppen debatt om något som mååånga är medvetna om (men inte vågar säga) är byggt på massor av lögner och överdrifter. Varför annars lagstifta mot att publikt bestrida något som är sant?

Vad är nästa steg, att förbjuda kritik mot Israels de facto förintelse av Palestiniska kvinnor och barn?

Hoppas du sover gott.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2025-06-10 kl. 05:12.
Citera
2025-06-10, 09:10
Medlem
Citat:
Domstolarna tar in s.k. 'sakkunnigutlåtande' vilket kommer från de vanliga judiska 'intresseorganisationerna'. Det finns inte en domstol som skulle våga annat. Således bestämmer domstolenatt det är 'sant' att det visst fanns 40000 läger (trots att bara 10% är nämnda), det gick bara åt 2-3kg koks per kropp i kremeringar, det fanns visst gaskammare för människor (trots att någon sådan aldrig bevisats) och det fanns plats för 25-35st personer per kvadratmeter i dessa fiktiva gaskammare.
Det är numera lagstiftat att dessa fysikaliska fantasier och i sammanhanget vidriga påståendena är straffbart att förneka på ett torg inför allmänheten. Helt fucking jävla sinnesjukt!!

Precis, då är vi där igen. Vilka ger 'sakkunnigutlåtande' om vad som är sakligt? Tips; se mitt svar ovan.

Hörru ditt as (precis som vanligt är du ohederlig); jag skrev ordagrant:

Mitt fokus är och har alltid varit de rent absurda naturvetenskapliga påståendena och den ohämmade lögnen om volymer och antal. Det vet du redan men du skriver om det till något annat, ohederlig som du är.

Jag förstår precis att din typ är väldigt bekväm med att strypa en allmän och öppen debatt om något som mååånga är medvetna om (men inte vågar säga) är byggt på massor av lögner och överdrifter. Varför annars lagstifta mot att publikt bestrida något som är sant?

Vad är nästa steg, att förbjuda kritik mot Israels de facto förintelse av Palestiniska kvinnor och barn?

Hoppas du sover gott.

Nej, det är inte lagstiftat att det fick plats 25 pers per kvm i gaskammrarna. Den uppgiften finns inte med i något domslut. Som sagts innan kommer den uppgiften från ett enda vittne och noterades som en uppskattning. Det finns alltså utrymme för att den inte är korrekt. Så sluta nu att gnälla om denna siffra i inlägg efter inlägg!
En siffra som däremot är dokumenterad, är hur många judar som fick plats i boskapsvagnarna som körde dom till koncentrationslägren. Den är 8 per kvm. Även den siffran är väl ogreppbar för någon som dig.

Du är helt ute och cyklar gällande ditt svammel om domstolar och sakkunnigutlåtande. En tingsrätt består av en domare och tre nämndemän. Nämndemännen utses var fjärde år av de demokratiskt valda partierna. Dom har i regel ingen juridiskt utbildning. Så t.o.m du kan bli en nämndeman!

Ett expertvittne eller sakkunnig kan kallas av åklagaren, advokaten eller domstolen för att tolka och förklara komplicerad fakta så den blir begriplig för gemene man. I praktiken kan både åklagare och försvarare kalla varsin sakkunnig. Som du förhoppningsvis förstår kan du som anklagad för att ha påstått att det inte får plats 25 pers per kvm, kalla en sakkunnig som påvisar att detta är en fysikalisk omöjlighet.

Men du behöver inte oroa dig för att hamna där. Du är fri att diskutera dina fysikaliska omöjligheter om förintelsen. Handlar det om idioti och okunskap som i ditt fall, kan du inte bli dömd. Det måste nämligen finnas ett medvetet uppsåt för att kunna bli dömd för hets mot folkgrupp.
Senast redigerad av Heretic77 2025-06-10 kl. 09:12.
Citera
2025-06-10, 12:58
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det är varken omöjligt eller motsägelsefullt. De allra flesta judar, troende eller ej, är antingen sefarder eller ashkenazi. Dessa är etniska grupper, vilket även Wikipedia erkänner.

Tanke på vad folk skriver här! De 14 du nämnde verka ej alla 14 vara judar! Så spricker din teori!
Citera
2025-06-10, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Tanke på vad folk skriver här! De 14 du nämnde verka ej alla 14 vara judar! Så spricker din teori!

Tja, hittills har ingen motbevisat mig. Stämmer dock att inte alla av de 14 har judiska namn, men det påstod jag inte heller.
Citera
2025-06-10, 14:21
Medlem
Citat:
Tja, hittills har ingen motbevisat mig. Stämmer dock att inte alla av de 14 har judiska namn, men det påstod jag inte heller.

Hela tråden är en enda pajasfars från start, därför att man får vara en ordentligt glattvallad stolle om man tror att den vetenskapliga teorin om förintelsen endast skulle handla om och grunda sig på en handfull vilsna vittnesmål, och att det skulle vara easy peasy att dölja att det hele om det skulle varit en bluff.

Men det är ju så, att det i princip bara är ”nötter” med judehat och judenoja, och inte sällan mer eller mindre öppet är nazikramare i någon form, som förnekar förintelsen, och aktivt ignorerar och förnekar den enorma mängd extremt graverade indicier och omständigheter, som kan styrkas och bevisas stämma på kors och tvärs med massvis med oberoende vittnesmål, massvis med graverande autentiska dokument som dessutom kan styrkas via en massa andra dokument och vittnesmål och forensiska fynd. Och nu uttryckte jag mig enkelt och kort.
Förintelsen är världens bäst dokumenterade folkmord, och indicier och bevis har samlats och granskats vetenskapligt i 70 år eller mer, och klarat denna vetenskapliga granskning.

De enda som förnekar detta (källa det för fan inte revisionism, det är ren förbannad förnekelse inget annat) är stollar som INTE följer normal vetenskaplig metod och etik, utan gör vad fan som helst för att försöka trolla bort de faktiska bevis som finns, och som bevisligen inte drar sig för att manipulera och ljuga sig blå. Vi har otaliga bevis på detta bara på detta forum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in