2026-08-18, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Varför är den frågan ens aktuell för Sverige och svenskar? (Accepterar du staten Israels rätt att existera på befintlig plats?)

Ska vi ställa den frågan om alla länders rätt att existera på befintlig plats, eller bara Israel? Varför ska vi svenskar bry oss om detta överhuvudtaget?

För att frågan om man accepterar Israels existens är en vattendelare. På det sättet skiljer man ut judehatare och islamister. Och så slipper det svenska samhället dem och de slipper oss.
Citera
2026-08-18, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otnokadnagaporp
Det som sker är 100% logiskt, av två väldigt enkla anledningar:

1. En stor del av den svenska befolkningen, både svenskar och invandrare, är hjärntvättade att det utvalda folket alltid kommer först. Judar är helt enkelt mer värda, så några % av väljarna kommer bry sig om judefrågan och rösta där efter.

2. En stor del av svenska politiker är antagligen direkt influerade och delvis finansierade av judelobbyn, Sverigedemokraterna är det absolut mest uppenbara partiet men även KD och Moderaterna också är påverkade.

Det är anledningen till att alla partier beter sig som cucks till judelobbyn, vilket blir extremt jävla tydligen i den här tramsdebatten, inte svårare än så.

Hade Ryssland, Kina, US eller Uruguay haft en lika mäktig lobby hade samma sak gällt för dessa länder.

Du har verkligen jättefel. Problemet i Sverige är snarare att vi är indoktrinerade sedan 40 eller 50 år med att Israel är fienden. Redan på 1980-talet sprang t ex studenterna i Uppsala omkring med palestinasjalar och hatade staten Israel. Det var alltså de som senare bland annat blev domare, forskare och riksdagspolitiker. Vi har länge haft invandring från Libanon och Gaza och varit influerade av vänstern. Glöm inte att Sverige varit vänstervridet hur många år som helst och journalisterna rapporterade inte det arabstaterna gjorde mot israelerna. Svenskar är uppvuxna med nyheter som visade den ena sidans rapportering. Detta fortsätter och i dag är det svenskar med bakgrund i arabländerna som rapporterar från mellanöstern.
Citera
2026-08-18, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Så att älska Israel ska vara en förutsättning för medborgarskap i...Sverige?? Sjukaste på länge, nu får du ge dig.

Normaliseringen av Islam och folkutbytet pågår för fullt i Sverige, det är de verkliga problemen som Svenska politiker ska fokusera på. Vårt eget land.

Ja? Vi ska fokusera på vårt eget land och hur vi vill ha det här. Och här vill vi inte ha hatare eller islamister med värderingar från medeltiden. Eller vill du ha kvar dem? Frågan om Israels rätt till existens en utmärkt vattendelare. Eller kan du komma på någon bättre fråga för att skilja ut islamister så att vi kan slippa så många som möjligt av dem?

Mohamsson gör helt rätt som lyfter fram denna fråga. Den är viktig för Sverige. Det får räcka nu med islamisternas dominans på våra svenska gator. Man får välja, medeltiden eller nutiden.

Med hänsyn till det hat som fullkomligt exploderat mot Mohamsson efter att hon igår bar en Davidstjärna bör hela Tidö i resterande debatter bära Davidstjärnor. Bra sätt att visa solidaritet med Mohamsson samt visa på vilken sida man står; nutid eller medeltid.
Senast redigerad av CenturyVoltaire 2026-08-18 kl. 16:42.
Citera
2026-08-18, 16:38
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Det är så genuint oskönt med judehatare. Det var oskönt år 1930 och det är oskönt nu. Var inte en judehatare.

På riktigt, det finns ca 15 miljoner judar i världen. Och det är inte en utökande/ missionerande religion, utan tvärtom är det mycket svårt att få konvertera till judendom. Det finns ca 8 MILJARDER människor på jorden. Fatta hur liten andel judar utgör. Ca en tiondels procent (0,1 %). Om du känner dig hotad av denna lilla klick undrar man hur svag och rädd du är?

Som du själv skriver i ditt inlägg blir judar hotade i Sverige. De hotar inte, till skillnad från islamister, övriga i samhället. Ska man skicka iväg de hotade? Nej, det verkar inte rimligt. Däremot vill man väl gärna bli av med de som hotar och hatar samt har värderingar som hör hemma på medeltiden?

Jag värnar Sverige och svenskar. Jag vill inte ha några babbar (judar, muslimer, araber, kineser, afrikaner etc) i Sverige alls. Jag kan gå med på att människor från Norden och viss del av Europa kan ha gemensamma intressen men alla babbar ska UT.
Så du kan inte kalla mig judehatare din fåne, jag är babbehatare då jag anser att de alla är inavlade kräk som inte har här att göra.

Ska vi säga som så, att vi alla har rätt till vår åsikt?
Citera
2026-08-18, 16:43
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
För att frågan om man accepterar Israels existens är en vattendelare. På det sättet skiljer man ut judehatare och islamister. Och så slipper det svenska samhället dem och de slipper oss.

Det är inte alls en vattendelare.
Att man ogillar att judar befinner sig i Sverige är ju inte desamma som att man är islamist!

Jag vill varken ha judar eller muslimer eller islamister eller araber eller afrikaner på svensk mark.
Så jag är en babbehatare och tycker att samtliga babbar oavsett nationalitet ska återvända till sina hemländer.

Tror du jag är ensam om denna åsikt?

Vattendelare, jo tjena..
Citera
2026-08-18, 16:47
Medlem
Citat:
Jag värnar Sverige och svenskar. Jag vill inte ha några babbar (judar, muslimer, araber, kineser, afrikaner etc) i Sverige alls. Jag kan gå med på att människor från Norden och viss del av Europa kan ha gemensamma intressen men alla babbar ska UT.
Så du kan inte kalla mig judehatare din fåne, jag är babbehatare då jag anser att de alla är inavlade kräk som inte har här att göra.

Ska vi säga som så, att vi alla har rätt till vår åsikt?

Du får ha dina åsikter. Kanske lyckas du med tiden vända ditt irrationella hat mot "babbar" till något mer konstruktivt. Hoppas det för din skull för just nu låter du lite som vilken nazist som helst. Och såna är det nog inte möjligt att diskutera sakligt med.

Jag anser att Mohamsson gjorde rätt och att hon tillför debatten något viktigt.
Citera
2026-08-18, 16:51
Medlem
Johan201s avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvaMOa/mohamsson-bar-davidsstjarna-fick-hat

Valley Ghanem
https://static.bonniernews.se/ba/798fbf60-b474-44fa-a83e-8aaba0a527bd.jpeg?width=1200&format=pjpg&auto=avif

Detta är alltså parasiten som vill att Simona Mohamsson ska ”brinna” för hon bar Davidskorset i partiledardebatten.

Din typiska judehatare. Fy fan 🤢.

Här i Sverige har vi religionsfrihet.

Deportera huckleterroristen/islamistorchern omedelbart.

Se till att det är permanent utvisning, tack.
Länge leve Israel 🇮🇱, död åt palestina.
Senast redigerad av Johan201 2026-08-18 kl. 17:03.
Citera
2026-08-18, 16:52
Medlem
Citat:
Det är inte alls en vattendelare.
Att man ogillar att judar befinner sig i Sverige är ju inte desamma som att man är islamist!

Jag vill varken ha judar eller muslimer eller islamister eller araber eller afrikaner på svensk mark.
Så jag är en babbehatare och tycker att samtliga babbar oavsett nationalitet ska återvända till sina hemländer.

Tror du jag är ensam om denna åsikt?

Vattendelare, jo tjena..

Ja, ja, du verkar nu i tråden ha kommit ut som öppen rasist/ nazist. I det läget blir det svårt för oss att ha fruktbara diskussioner. Den typ av inställning du har kan jag inte se har tillfört världen positiva saker historiskt. Brukar bli pannkaka och elände av sånt.
Citera
2026-08-18, 17:12
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelleolsson
Haha, tänkte precis skriva just detta. Funderar om det är därför tjatterdebatterna eskalerat senaste 5-10 åren. Iofs ger jag inte mycket för de två "männen" heller.

Åkesson och Uff är också kärringar

Citerade fel, men skitsamma budskapet är det samma jaja
Citera
2026-08-18, 17:13
Medlem
Johan201s avatar
Citat:
Ja, ja, du verkar nu i tråden ha kommit ut som öppen rasist/ nazist. I det läget blir det svårt för oss att ha fruktbara diskussioner. Den typ av inställning du har kan jag inte se har tillfört världen positiva saker historiskt. Brukar bli pannkaka och elände av sånt.

Hellre rasist än terrorist.
Citera
2026-08-18, 17:17
Medlem
Johan201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Åkesson och Uff är också kärringar

Citerade fel, men skitsamma budskapet är det samma jaja

Markus Allard kommer deportera islamistasen. Var så säker.

Örebropartiet 2026.
Citera
2026-08-18, 17:17
Medlem
Citat:
Ja? Vi ska fokusera på vårt eget land och hur vi vill ha det här. Och här vill vi inte ha hatare eller islamister med värderingar från medeltiden. Eller vill du ha kvar dem? Frågan om Israels rätt till existens en utmärkt vattendelare. Eller kan du komma på någon bättre fråga för att skilja ut islamister så att vi kan slippa så många som möjligt av dem?

Mohamsson gör helt rätt som lyfter fram denna fråga. Den är viktig för Sverige. Det får räcka nu med islamisternas dominans på våra svenska gator. Man får välja, medeltiden eller nutiden.

Med hänsyn till det hat som fullkomligt exploderat mot Mohamsson efter att hon igår bar en Davidstjärna bör hela Tidö i resterande debatter bära Davidstjärnor. Bra sätt att visa solidaritet med Mohamsson samt visa på vilken sida man står; nutid eller medeltid.
Jag har aldrig gillat Mohamsson men jag såg nåt klipp på när hon diskuterade med Nooshi och efter det så har jag ändrat mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in