2026-08-18, 12:30
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Man trodde att mångkultur skulle leda till att muslimer, araber och indier i allt väsentligt kulturella aspekter blev pursvenskar. Typ en brun Muhammed som dansar runt midsommarstången, följer jantelagen och skriver arga lappar i tvättstugan. Och lite exotiska nyheter till julbordet. That’s it. Det är mångkultur.

Det många inte insåg var att araber och afrikaner inte är svenskar och vill inte bli svenskar. De vill bli svenskar lika lite som jag vill bli somalier bara för att jag bor i Somalia.

Hör hemma i I&I förvisso, men tar kort replik. Växer man upp i Sverige i svensk familj så blir nästan alla 100% assimilerade, kulturella beteende och värden sitter inte i genetiken, kommer från miljön.
Däremot så fungerar det inte så haveriet sverige.. flesta barn växer upp i nån 90% hemlands kultur och skapar konflikter.

Har inte sett igenom debatten, men tyckte Tidösidan var samlad och stabil, maggan kändes veklig och defensiv på angrepp. övriga på röda sidan bråkade internt och verkade generalisera och peka på smådetaljer. Den där mätnignen SVT tvivlar jag återspeglar verkligheten
Citera
2026-08-18, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
På vilket sätt betalar stora företag nästan ingen skatt alls? Mig veterligen betalar storföretag mer skatt än så kallade fåmansföretag. Sedan är bolagsskatten densamma oavsett storlek. Så vad exakt syftar du på?

Redovisa gärna för mig hur mycket Volvo tjänade 2025 och hur mycket de betalade i skatt.
Citera
2026-08-18, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Är det nån som fattar Centerpartiets plan?
Var faktiskt politiskt aktiv i centern 2010-2014. Vår gruppledare sa att hans politiska ståndpunkt är att vara så långt från SD som möjligt i alla frågor oavsett vad SD tycker.
SD : Jorden är rund
C : Nej,jorden är platt
Ungefär där är Centerns plan..
Citera
2026-08-18, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Hur kan folk inte se vilken jävla kaos det blir vid en rödgrön seger?

- V kräver att få sitta i en regering eller få stort inflytande. Centern vägrar.

- MP vill inte sitta i en regering med KD (och förmodligen vice versa) vilket betyder att S, C, MP och KD inte heller går.

En rödgrön regering kan bara bli en extremt svag sådan som inte kommer hålla hela vägen eftersom V och C skulle bråka hela tiden och hota med att sänka regeringen.

Det blir bara kaos kaos och mer kaos.

Det känns ju jävligt smart att rösta fram en kaosregering i dessa tider

Bäst vore sossar och moderater. Men Magda är ett bojsänke för sossarna.
Citera
2026-08-18, 12:46
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Redovisa gärna för mig hur mycket Volvo tjänade 2025 och hur mycket de betalade i skatt.
De betalar 20,6% i bolagsskatt precis som alla andra aktiebolag. Sedan betalar man naturligtvis inte skatt på förluster.

Svara på min fråga, på vilket sätt betalar storföretagen mindre i skatt?
Citera
2026-08-18, 12:49
Medlem
DET FATTADES EN MARKUS ALLARD / Örebropartiet för att det skulle bli en Riktig debatt!! 8-klövers mantra år ut och år in har Vi många sett igenom för länge sen. Nytt blod in i debatterna In i RIKSDAGEN!!!
Citera
2026-08-18, 12:51
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Hur kan folk inte se vilken jävla kaos det blir vid en rödgrön seger?

- V kräver att få sitta i en regering eller få stort inflytande. Centern vägrar.

- MP vill inte sitta i en regering med KD (och förmodligen vice versa) vilket betyder att S, C, MP och KD inte heller går.

En rödgrön regering kan bara bli en extremt svag sådan som inte kommer hålla hela vägen eftersom V och C skulle bråka hela tiden och hota med att sänka regeringen.

Det blir bara kaos kaos och mer kaos.

Det känns ju jävligt smart att rösta fram en kaosregering i dessa tider

Människor på vänstersidan älskar kaos, så deras väljare blir nog glada
Citera
2026-08-18, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
6 kärringar, inte konstigt att det är ett så sjukt tråkiga och tjattriga debatter..
Fyfan
Haha, tänkte precis skriva just detta. Funderar om det är därför tjatterdebatterna eskalerat senaste 5-10 åren. Iofs ger jag inte mycket för de två "männen" heller.
Citera
2026-08-18, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lelleolsson
Haha, tänkte precis skriva just detta. Funderar om det är därför tjatterdebatterna eskalerat senaste 5-10 åren. Iofs ger jag inte mycket för de två "männen" heller.

Ja tyvärr.
Olidligt att lyssna på.
Citera
2026-08-18, 13:21
Medlem
Fattar inte. När Ebba Busch Thor går fram till Mohammedsson och börjar prata om antisemitism och judestjärnan hon har på sig. Varför är judefrågan ett återkommande subjekt i vårat val? Det bor typ MAX 20.000 judar i Sverige, och ändå pratar man om dom som att jorden går under om dom får lite hat eller kritik? Vilken minoritet får inte det?

Tycker det är jävligt märkligt att väldigt många verkar gå sånna längder för judendomen som är mer extrem än kristendomen och islam tillsammans, och den enda nationen som har judendomen som sin primära religion är ett av världens mest egoistiska och självcentrerade land idag, som fullständigt skiter i om det går bra för svensk eller europeisk politik.

Fattar, judar blev slaktade som svin under andra världskriget, och det är bland de värsta som har hänt i världshistorien. Men det är dags att gå vidare nu. De som drabbades av andra världskriget är sedan länge borta nu. 99% av de som lever idag har ingenting med förintelsen att göra. Det kanske är dags att blicka mer mot nuet och framtiden istället för att leva i det förflutna.

Kan politikerna släppa på skådespeleriet nu och sluta utnyttja judefrågan för att mjölka röster till sina partier.
Citera
2026-08-18, 13:25
Medlem
Kokkashugis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014

Google AI-tjänst uppskattar AB Volvos skatteinbetalningarna till melllan 28–36 miljarder enligt nedan.

Uppskattad skatteinbetalning 2025 (AB Volvo)

Beräkningsgrund:

Schablon1. Direkt bolagsskatt (Inkomstskatt)ca 10–12 miljarder SEK
Baserat på ett resultat efter finansiella poster på ca 40–50 miljarder SEK med en genomsnittlig global skattesats runt 22–24 %.

2.Arbetsgivaravgifter & Löneskatter ca 15–18 miljarder SEK
Beräknat på en uppskattad global personalkostnad om ca 60–70 miljarder SEK, där sociala avgifter och löneskatter i snitt utgör ca 25 % (högre i Sverige, lägre globalt).

3. Netto-moms (Mervärdesskatt)ca 3–6 miljarder SEK
Koncernen har massiv export (vilken är momsbefriad) men betalar moms på inhemsk försäljning och slutlig konsumtion, samt hanterar stora flöden av ingående/utgående moms.

TOTAL UPPSKATTAD SKATT ca 28–36 miljarder SEK
Summa av direkt bolagsskatt, personalrelaterade skatter och uppskattad nettoeffekt av moms.
Senast redigerad av Kokkashugi 2026-08-18 kl. 13:29.
Citera
2026-08-18, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Man hoppas på moderatorerna att de kan hålla det i shack.

Kan nog komma en del fläsk ikväll

Ja tyvärr är det antingen pajkastning för att underminera den andra sidan eller så låter det som en jävla reklamfilm. De tar verkligen folk för idioter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in