2026-08-18, 14:08
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jag har inget problem med att han kommer in i riksdagen och att Örebro län röstar på honom så att han får 24 000 röster och klarar 12% spärren.

Men för en som inte bor i Örebro län så känns det ju inte direkt motiverat att lägga en röst på det eftersom det inte heller hjälper honom in i riksdagen. 4% spärren nationellt ligger vid 266 000 röster.
Du har rätt. Det är bättre vi ger upp!

Klart ÖP kan nå fyra procent. Det är oavsett en markering. De får trycka valsedlar om de når 1%.

Vi kan inte fortsätta rösta på partier som kommer köra landet i diket!
Citera
2026-08-18, 14:10
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja ett tag kan det vara kul och intressant att se på som jag sa tidigare men i längden tror jag det blir rätt jobbigt.. samma med intervjun som med DN. Det är kul ett tag sen blir de tröttsamt.. jag orkade inte ens kolla klart på den intervjun.
Det handlar inte om vad som är kul eller lätt. Det är jobbigt för att de andra partierna har tvingat fram detta.
Citera
2026-08-18, 14:34
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden

Klart ÖP kan nå fyra procent. Det är oavsett en markering. De får trycka valsedlar om de når 1%.

Nä men jag vill gärna se mer vad partiet vill på riksplanet för att lägga en röst på det.
Citera
2026-08-18, 15:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Fast han svarar faktiskt på vad etnisk svenskhet är samt vad kulturell svenskhet är men de vill inte lyssna utan spelar dumma/är förvirrade och han berättar det för dem utan att linda in det.
Att några låtsas inte veta vad en svensk är gör det omöjligt att förklara för den då den är så indoktrinerad att den heller inte skulle kunna ta till sig en beskrivning av vad som är natt och dag (den förvirrade pk-människan skulle naturligtvis påstå att eftersom t ex morgonen varken är natt eller dag så kan man heller inte definiera natt och dag).

Men nu har vi ju någon som faktiskt går ut och säger att en spade är en spade. Det är oerhört befriande och att någon journalist skiter på sig av hans taktik kan de skylla sig själva för då de inte lyssnade när de blev tilltalade i normal samtalston.
Ja antingen är de dumma i huvudet eller så är de så rejält förvirrade och då måste ju någon till slut berätta det för dem eller ska vi fortsätta leka kejsarens nya kläder tills man inte längre kan skilja på Somalia och Sverige?
Instämmer helt, deras postmoderna mumbojumbo är helt hjärndött.
Citera
2026-08-18, 15:58
Medlem
Örebropartiet får min röst trots att jag inte bor i Örebro i riksdagsvalet. Behövs någon i riksdagen som rör om de trötta partierna som bara bryr sig om att sitta vid makten till varje pris.
Citera
2026-08-18, 16:59
Medlem
Detsamma här!
Citera
2026-08-18, 17:02
Medlem
Citat:

Det var väl lite "halmgubbe-argument"? Han sa ju att hoppet står till folk i Örebro som röstar på Markus?

ÖP kan säkert nå 4%, men det ligger nog i framtiden. Känns som att AFS hellre når 1% på nationell nivå
Citera
2026-08-18, 17:04
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Exempelvis?

De frågar honom om vem som är etniskt svensk. Är inte det en jävligt dum fråga?
Citera
2026-08-18, 17:05
Medlem
NoTruces avatar
Nu är jag definitivt för att väljare ska få anstränga sig lite innan de gör sina val, men två timmar? Ska det verkligen vara nödvändigt? Eller handlade det om att Allard krävde att intervjun skulle läggas ut oklippt?
Citera
2026-08-18, 17:13
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag vill bara veta hur man skiljer på svensk etnicitet och andra. Ingen verkar veta. Mer än man ska vara vit och ha svenska anfäder i tusentalsår.

Ingen förklarar, så ingen verkar veta i tråden. Du kanske kan förklara.

Du vill ju inte förstå din dumma jävel. Är man i Sverige, har föräldrar som är vita och som bott i Sverige, har skandinaviska eller till och med germanska föräldrar som bott i Sverige i över 100 år, då är man svensk.
Senast redigerad av PeterJihadi 2026-08-18 kl. 17:15.
Citera
2026-08-18, 17:15
Medlem
Citat:

Ja det är 1%-spärren som är målet det här valet om man sympatiserar med Örebropartiet och bor utanför region Örebro.

Jag håller verkligen tummarna att de kommer in. Det behövs någon som talar klarspråk mitt inne bland alla lismande lögnare.

Att städa upp i Riksdagen blir svårare än vad det varit att demaskera Nerikes Allehanda och lokalpolitikerna i Örebro. Men jag hoppas verkligen att han får chansen att försöka.
Citera
2026-08-18, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag vill bara veta hur man skiljer på svensk etnicitet och andra. Ingen verkar veta. Mer än man ska vara vit och ha svenska anfäder i tusentalsår.

Ingen förklarar, så ingen verkar veta i tråden. Du kanske kan förklara.

Är det bara svenskar som är omöjliga att definiera eller har du samma syn på t.ex. japaner, norrmän och kurder?

Ärligt talat så tycker jag att hela "definiera svenskhet"-debatten är död vid det här laget. I stort sett alla vet vad som avses med "svensk etnicitet" och att låtsas inte förstå och kräva definitioner är föga mer än en sorts ganska tråkigt trollande vid det här laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in