2026-08-18, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvarjag
Jag menar att jag inte går runt och agerar på ägglossning eller har massvis med män som är föremål för min omåttligt lust. Du kanske menar att jag som är intresserad av en sen flera år och ej agerat på kan jämföras med män som trånar efter flera men heller ej agerat pga biologiska skillnader och visst så är det kanske. Jag vill gärna inte bli jämförd med någon som faktiskt varit otrogen (det har jag aktivt undvikit i 6 år) eller kallad fula saker av människor som knappt varit i ett förhållande. Menar inte att du är en av dessa men jag känner att jag behöver förtydliga.

Jag har inte berättat att jag har känslor för hans vän nej jag tror att han skulle skada mig, sig själv, barnen eller vännen om det på något sätt framgick även fast ingenting hänt. Jag kan inte rå för mina känslor men jag har inte agerat på dom och det har krävt lite disciplin genom åren...

Tror du behöver läsa mitt första inlägg igen. Ingenstans pekar jag på att du varit otrogen, inte heller beskriver jag dig som "män som trånar efter flera". Jag särskiljer män och kvinnor väldigt tydligt.

Jag skriver också uttryckligen att man inte kan styra känslor, dessa men det är hur man agerar som avgör vilken typ av människa man är.

Det du lade till om att han kanske skadar dig eller barnen låter som ett ordentligt problem i sig som inte ens är relevant i tråden. Bara den anledningen är nog för att inte vara med en person i min mening men du gör såklart som du vill. Hade jag varit i dina skor hade jag till att börja med uppsökt kontakt av någon kvinnojour eller liknande för att komma ifrån denna man du har idag.
Citera
2026-08-18, 16:28
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Jag beklagar din situation. Lämnade du pga otroheten?
Tack men det var väldigt längesen nu. Hade bättre ställt för några år sen men sen så kraschade jag. Men hellre det än fortsätta leva med nån som bedrog mig och inte ville prata om det utan att säga att jag skulle ta mitt pick pack och sticka. Gjorde som han sa tillslut för jag kände att det var bäst men det var han inte heller nöjd med.

Karlar…

Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Håller med dig.
Jag vet inte vad TS vill att vi ska göra?
Hon vill inte lösa problemet men hon vill gnälla ändå? Jag ser inte poängen med tråden längre.

Köp en dildo och tillfredsställ dig själv
Blunda när ni har sex eller kör ställningar enbart bakifrån så slipper du se honom
Kör rollspel där han har en mask så att du kan fantisera om någon annan

Det här handlar inte ens längre om vännen. Det här handlar enbart om att TS vill skilja sig och känner sig fast i ett fängelse, ingenting annat. Det där med analsex är bara en undanflykt. Hade hennes libido varit högt så hade hon stuckit för vääääääldigt länge sedan.

Sök hjälp i någon kvinnojour om du blir utsatt för våld. Eller ring polisen helt enkelt
Bra frågor. Ja svårt att veta hur och vad vi ska kunna hjälpa henne som.

Hehe ja hon får ta och göra dom sakerna. Hoppas att det löser sig.
Citera
2026-08-18, 16:31
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Jag menar att jag inte går runt och agerar på ägglossning eller har massvis med män som är föremål för min omåttligt lust. Du kanske menar att jag som är intresserad av en sen flera år och ej agerat på kan jämföras med män som trånar efter flera men heller ej agerat pga biologiska skillnader och visst så är det kanske. Jag vill gärna inte bli jämförd med någon som faktiskt varit otrogen (det har jag aktivt undvikit i 6 år) eller kallad fula saker av människor som knappt varit i ett förhållande. Menar inte att du är en av dessa men jag känner att jag behöver förtydliga.

Jag har inte berättat att jag har känslor för hans vän nej jag tror att han skulle skada mig, sig själv, barnen eller vännen om det på något sätt framgick även fast ingenting hänt. Jag kan inte rå för mina känslor men jag har inte agerat på dom och det har krävt lite disciplin genom åren...
Du ska få en ledtråd.

Dagen du vågar lämna så kommer den uppbyggda åtrån du har för vännen att dö ut. Det var bara en EXIT i ditt huvud för att ta steget ut genom dörren. Det här är psykologiskt, du vill egentligen inte ha den här vännen, du vill bara lämna din man. Första bästa man som dyker upp (eller sämsta) kommer att attrahera dig för att du vill fly. Jag har inte varit tillsammans med någon lika länge som du har eftersom att jag tog mig ut genom dörren, men hälften av tiden och jag kände liknande känslor som du.

Man blev så jävla tänd på alla för att man inte fick eller kunde. En attraktion som inte ens hade funnits där om du var singel. Och baserat på allt du har sagt hittills så är det mesta bara en fantasi du har, du känner inte den här vännen, du har skapat en bild av honom som inte stämmer överens med verkligheten.

Du behöver i alla fall ta första steget att själv söka terapi. Din man vill inte följa med, så gå själv. Kanske kan en psykolog hjälpa dig att våga släppa taget och inse att det du gör nu enbart är på grund av rädsla och ingenting annat. Det är inte normalt att känna sig rädd för sin partner, då lever man i en ohälsosam relation med en förövare.
Citera
2026-08-18, 17:03
Medlem
ffeeeeea777s avatar
Skilj dig eller vad för jävla civilstånd du innehar och knulla, ynkrygg. Otrohet ja! Ja du är väl även en syltrygg, det är sak samma...
Citera
2026-08-18, 17:06
Medlem
Citat:
Jag har gjort detta och liknande i 6 år. Har dock inte sökt hjälp. Hur söker man hjälp för en sån här sak?

Man kan gå till en beteendepsykolog eller liknande. Du kan gå till kyrkan och prata med en präst, du kan bikta dig och botgöra dig.
Vårda din familj och fokusera på det du själv skulle uppskatta att din man gjorde.

Föreställ dig att han trånade efter en brutta på sitt arbete?
Är det en bra känsla att bygga vidare er familj på?
Citera
2026-08-18, 17:27
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Jag förstår hur du menar och önskar att min man kände likadant.

Hur skulle det påverka din situation menar du?
Citera
2026-08-18, 17:41
Medlem
Citat:
... inte alls intresserad av att prata om det, är explosivt svartsjuk och när skilsmässa kommit på tal säger han nej.
Så, då vet vi att ni inte kan prata med varandra och att du önskar skilsmässa.

Svartsjuka är dessutom ett tecken på bristande förtroende. Suspicious mind.

Jämför. Gamla etablerade par, sådär 50 år som vitaliserar sitt liv med att ha sex med andra par, snacka om förtroende för varandra.
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-08-18 kl. 17:42. Anledning: Förtydligande
Citera
2026-08-18, 18:15
Medlem
Citat:
Tack för ditt bidrag men detta har pågått lite längre än ditt förhållande vid 24.... Hur blir det bättre att lämna båda männen?

Förhållandet runt 24 pågick under flera år och fanns till för att tillfredsställa min familj.
Den jag fantiserade om tappade jag intresset för direkt när relationen var avslutad. Insåg då att hon var en verklighetsflykt men det krävdes ändå att lämna tjejen jag var ihop med.
Efter några månaders ensamhet träffade jag sen kk:n från Transsylvanien. Blev fan aldrig av med henne men idag lever hon äntligen i en parrelation. Tack o lov.
Citera
2026-08-18, 18:21
Medlem
Citat:
Det är en intressant ide. Jag ska fundera på detta. Det lär ju skrämma den stackars killen jag har intrycket att han är lite oerfaren.

Du kan vara öppen med honom om att det hade hjälpt dig i processen med din verklighetsflykt-loop ifall han läste det. Antagligen kommer du inte vilja att han läser det alls när du väl tagit tag i att skriva ner dina förbjudna tankar.
Det är heller inte säkert att han vill läsa din story eftersom han högst sannolikt inte tänker på dig alls, att döma på vad du delat på flashen.

Felet många gör är att dom begränsar tänkandet för att det är ”skamligt eller fel”. Det gör att du fastnar.
Ta med så mycket detaljer du kan, doft, färger, miljö, drömscenarion mm. Spar inte på något och tillåt dig att löpa linan ut. Bli inte förvånad om du tröttnar halvvägs.
Citera
2026-08-18, 18:27
Medlem
Citat:
Det är inte värt att mina barn far illa och därför gör jag ingenting.

Är det helt uteslutet att kn*lla mannen?
Citera
2026-08-18, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Tror det är väldigt svårt att dölja. Man blir ju extra glad när man ser vännen och ens ögon börjar tindra. 🤩 Ens partner känner ju en in och utantill så minsta lilla skiftning så har han redan lagt märke till att man tycker att grannen/vännen är sexig.

Jag tycker synd om TS. För jag vet hur det känns. Man älskar sin sambo men man är inte lika tänd på honom längre, och så dyker den där sexiga grannen upp som är allt man TROR att man vill ha..

Men det är det inte. Det är ens egna fantasier som byggt upp honom och satt honom på en piedestal. Det här är vanligare än vad ni tror.. folk pratar bara inte om det. Det var i alla fall början på slutet för mig

Jag lämnade honom tillslut.

TS kommer också lämna honom tillslut. Nu stannar hon på grund av rädsla och oro. Ekonomin och barnen.

Det är väl tillåtet att fantisera och titta på granna grannar när det är tommare än tomt i outhärdliga tider.
Någon form av ”hobby” måste man ju få underhålla sig själv med. Snigelfolket.
Citera
2026-08-18, 18:58
Medlem
Citat:
Jag har varit gift många år men jag gifte mig ung så jag är yngre än 40 men äldre än 30. Har varken skägg eller hormonbehandling, men om du blev så kåt och hårig av den tiden i ditt liv så kanske jag ska vara lite försiktig framöver. Fick du större tuttar av östrogenet också?
Dina känslor beror sannolikt på att du redan så här tidigt hamnat i perimenopaus.

Dina hormoner skiftar då från en ung tonårig flickas till den ålder du befinner dig i.

Känslorna är starka, ena stunden som en tonårings, för att sedan skifta till ett lugnare, mognare tillstånd för dig längre fram i förloppet.

Du får helt enkelt bita dig i läppen, samla dina tankar och tygla dina känslor, som den mogna kvinna du är, eller i alla fall borde vara vid din ålder.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in