2026-08-18, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Håller med dig.
Jag vet inte vad TS vill att vi ska göra?
Hon vill inte lösa problemet men hon vill gnälla ändå? Jag ser inte poängen med tråden längre.

Köp en dildo och tillfredsställ dig själv
Blunda när ni har sex eller kör ställningar enbart bakifrån så slipper du se honom
Kör rollspel där han har en mask så att du kan fantisera om någon annan

Det här handlar inte ens längre om vännen. Det här handlar enbart om att TS vill skilja sig och känner sig fast i ett fängelse, ingenting annat. Det där med analsex är bara en undanflykt. Hade hennes libido varit högt så hade hon stuckit för vääääääldigt länge sedan.

Sök hjälp i någon kvinnojour om du blir utsatt för våld. Eller ring polisen helt enkelt

Vem fan vill knulla med någon när man inte klarar av att glutta. Då kan man lika bra onanera i sin ensamhet.
Finns det verkligen folk som stannar i relation med någon dom inte vill titta på?
Citera
2026-08-18, 19:13
Medlem
Citat:
Du ska få en ledtråd.

Dagen du vågar lämna så kommer den uppbyggda åtrån du har för vännen att dö ut. Det var bara en EXIT i ditt huvud för att ta steget ut genom dörren. Det här är psykologiskt, du vill egentligen inte ha den här vännen, du vill bara lämna din man. Första bästa man som dyker upp (eller sämsta) kommer att attrahera dig för att du vill fly. Jag har inte varit tillsammans med någon lika länge som du har eftersom att jag tog mig ut genom dörren, men hälften av tiden och jag kände liknande känslor som du.

Man blev så jävla tänd på alla för att man inte fick eller kunde. En attraktion som inte ens hade funnits där om du var singel. Och baserat på allt du har sagt hittills så är det mesta bara en fantasi du har, du känner inte den här vännen, du har skapat en bild av honom som inte stämmer överens med verkligheten.

Du behöver i alla fall ta första steget att själv söka terapi. Din man vill inte följa med, så gå själv. Kanske kan en psykolog hjälpa dig att våga släppa taget och inse att det du gör nu enbart är på grund av rädsla och ingenting annat. Det är inte normalt att känna sig rädd för sin partner, då lever man i en ohälsosam relation med en förövare.
När man läser sådana här tokerier, som i tråden, då förstår man varför kvinnor inte fick rösträtt förrän år1919.

Kan ni inte tänka och ta logiska beslut via fakta?

Varför låter ni er alltid, felaktigt styras av era hormoner och känslor?
Ni förstör både era egna, men även andras liv, era mäns, era barns liv.

Andras känslor bryr ni er inte om, ni vill bara fly från ondskan som ni alltid tycks omges av.

Allt handlar om er och era känslor, att ni anser er felbehandlade.
Citera
2026-08-18, 19:41
Medlem
Är nyfiken på motiveringen på vad & varför du tror att det skulle räcka med ett knull för att sedan gå vidare? Är ju omöjligt att veta på förhand om du får mersmak eller avsmak? Om ångesten äter upp dig efter att ha varit otrogen?
Citera
2026-08-18, 19:42
Medlem
Connykrims avatar
Mannen hon e kåt på är hennes mans bästa vän.

Båda är blattar så klart hon e orolig för hedersslakt..
Citera
2026-08-18, 19:47
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
När man läser sådana här tokerier, som i tråden, då förstår man varför kvinnor inte fick rösträtt förrän år1919.

Kan ni inte tänka och ta logiska beslut via fakta?

Varför låter ni er alltid, felaktigt styras av era hormoner och känslor?
Ni förstör både era egna, men även andras liv, era mäns, era barns liv.

Andras känslor bryr ni er inte om, ni vill bara fly från ondskan som ni alltid tycks omges av.

Allt handlar om er och era känslor, att ni anser er felbehandlade.
Vad är ett logiskt beslut i det här fallet? Bita ihop som TS gör och leva olyckligt och drömma om ett annat liv?

Kvinnor behöver mental stimulans.. får dem inte det så blir dem inte kåta. Det är jättetråkigt att leva i en relation där gnistan har släckts (tycker jag). Oftast släcks den långsamt på grund av elaka män. Eller att han blev elak. Man blir inte kåt när någon är taskig mot en, då tittar man över buskhagen och ler till grannen sen går man in och lagar mat och räknar dagarna man ska lämna honom. Det här gäller absolut inte alla män! Det finns män som är underbara mot sina partners och så finns det män som var underbara mot sina partners. Det senare är tyvärr nog rätt vanligt i längre relationer, det är ju därför kärleken från kvinnans håll tar slut. Man slutar ju aldrig älska någon som behandlar en väl, men det är väldigt enkelt att sluta tända på, och älska en person som inte värnar om en.

Kvinnans natur är hormonell så antingen hänger ni med i svängarna och är uppmärksamma när hon säger till 1,2,10 gånger sedan blir hon tyst. Och det är då hon har traskat vidare mentalt… tystnaden. Hon har slutat bry sig. Men ni tror ju att man tjatar men det var ju mest en påminnelse och en varning att fortsätter du såhär så finns det ingen framtid för oss två.

TS har lämnat sin man mentalt.
Det finns ingenting han numera kan göra för att vinna tillbaka henne helhjärtat. Det är bara av bekvämlighetsskäl hon stannar kvar, och av oro och rädsla. Inte av vilja! Hade du velat vara tillsammans med en person som har lämnat dig mentalt men bor under samma tak?
Citera
2026-08-18, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Genomsnittlig lyckligt gift kärring med ny spännande kollega hör jag.
Citera
2026-08-18, 22:34
Medlem
Citat:
Vad är ett logiskt beslut i det här fallet? Bita ihop som TS gör och leva olyckligt och drömma om ett annat liv?

Kvinnor behöver mental stimulans.. får dem inte det så blir dem inte kåta. Det är jättetråkigt att leva i en relation där gnistan har släckts (tycker jag). Oftast släcks den långsamt på grund av elaka män. Eller att han blev elak. Man blir inte kåt när någon är taskig mot en, då tittar man över buskhagen och ler till grannen sen går man in och lagar mat och räknar dagarna man ska lämna honom. Det här gäller absolut inte alla män! Det finns män som är underbara mot sina partners och så finns det män som var underbara mot sina partners. Det senare är tyvärr nog rätt vanligt i längre relationer, det är ju därför kärleken från kvinnans håll tar slut. Man slutar ju aldrig älska någon som behandlar en väl, men det är väldigt enkelt att sluta tända på, och älska en person som inte värnar om en.

Kvinnans natur är hormonell så antingen hänger ni med i svängarna och är uppmärksamma när hon säger till 1,2,10 gånger sedan blir hon tyst. Och det är då hon har traskat vidare mentalt… tystnaden. Hon har slutat bry sig. Men ni tror ju att man tjatar men det var ju mest en påminnelse och en varning att fortsätter du såhär så finns det ingen framtid för oss två.

TS har lämnat sin man mentalt.
Det finns ingenting han numera kan göra för att vinna tillbaka henne helhjärtat. Det är bara av bekvämlighetsskäl hon stannar kvar, och av oro och rädsla. Inte av vilja! Hade du velat vara tillsammans med en person som har lämnat dig mentalt men bor under samma tak?
Så du menar att det bara är kvinnans kropp som vuxit sen hon var en tonåring, hon växer och utvecklas inte mentalt?

Män fostras historiskt att bita ihop, att arbeta sig igenom och övervinna svårigheterna som uppstår i livet.

Varför skulle inte kvinnor kunna klara av att uppfostras på samma sätt?

Hae de blivit bortskämda av sina mödrar som haft samma omoderna syn på livet.

Det var annorlunda historisk, då när familjen stod främst.

Nu tycks det framförallt vara för sitt eget nöje och vinnings skull kvinnan lämnar barn och familj åt sitt "öde."

Hon har inget tålamod, vill istället ha kul och åter känna pirret i magen, som vissa vilsna uttrycker det.
Senast redigerad av Cutthethroat 2026-08-18 kl. 22:37.
Citera
2026-08-18, 22:36
Medlem
Vad skulle hända om du försökte få ligga med personen? Tror du att han skulle vilja ligga med dig också? Vad är det som håller dig tillbaka? Är det att du är rädd för att få ett nej? Eller är det för att du är gift?
Citera
2026-08-18, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvarjag
Jag har varit gift många år men jag gifte mig ung så jag är yngre än 40 men äldre än 30. Har varken skägg eller hormonbehandling, men om du blev så kåt och hårig av den tiden i ditt liv så kanske jag ska vara lite försiktig framöver. Fick du större tuttar av östrogenet också?
Det är kanske det du behöver, hormonbehandling alltså, för att komma till sans?
Vi kvinnor styrs som alla vet av våra hormoner, om dessa hormoner blir störda uppkommer sådana här tokerier.
Citera
2026-08-19, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Genomsnittlig lyckligt gift kärring med ny spännande kollega hör jag.

Bästa kommentaren på länge! Beteendet passar en average lyckligt gift gubbe med 2+ barn med. Stöter mer än gärna på varje tjej de träffar eller jobbar med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in