2026-08-12, 20:28
Medlem
Om någon undrar vad för religion detta underverk har, så kan jag meddela att hon inte är muslim.
Nej detta är en av alla välintegrerade kristna vad jag kan se av korset.

Påpekar det av det skälet att jag inte delar SDs åsikter om att vuxna kvinnor inte själva kan välja sina kläder (jag är emot slöja på småbarn eller inom förskola och grundskola dvs fram till att flickor själva kan välja vad de ska bära).

Det är inte kläderna, hudfärgen, hårfärgen eller ens religionen som avgör om någon är dum i huvudet eller inte. Inte heller utbildningsnivån. Av det skälet bryr jag mig inte om mina grannars utseende.

Det här är med andra ord någon som klär sig likt oss, är kristen men ändå missbrukar makt och inte accepterar att jag är svensk och gör motstånd mot invandrarmän som är sexualförbrytare i vissa fall. Att skriva att jag "misstänker" att jag förföljs är skitsnack och en del av mörkläggningen jag känner igen. Jag vet att grannen förföljde mig för några år sedan.

Dessutom började hon i telefonen fråga efter barnens personnummer varpå jag blev riktigt jävla förbannad.

Hon har klart och tydligt agerat för att sätta mig på plats för raderna jag skrivit såsom:

Citat:
. Man försöker tysta mig genom påhopp som inte fungerar då jag ser sexualbrott som långt värre än att anklagas för ”rasism” så fort jag opponerar mig kring sexualbrott eller kvinnoförtryck. Om jag redan i nedre tonåren skapade ett liv för att avbryta våld mot barn i mitt eget hem och gått på män redan för trettio år sedan för att skydda barn, så accepterar jag knappast heller att män kommer utifrån hit till mitt hemland och försöker få en tystnadskultur och immunitet mot att ifrågasättas. Det är en sak som ska vara väldigt klarlagt i det hela. Det är lika olagligt att slå eller förgripa sig på invandrarbarn som det är mot svenska barn och dessutom förekommer det att andra etniska gruppers män ger sig på svenskar av ren rasism från dem själva då de ser dem som mindre värda.

Att mitt minne inte är färskt beror givetvis på att det är länge sedan han förföljde mig och man ska inte misskreditera mig genom att skriva att jag "misstänker" att han förföljer mig som om det jag och andra säger är "fantasier".

Citat:
. Efter det med flickorna som blivit ofredade av honom gjorde jag en ny anmälan till socialtjänsten som dock ville anmäla flickorna också vilket är sanslöst.

Barn som utsätts för att de leker på en lekplats ska inte anmälas för att de är brottsoffer som vågar be en förbipasserande om hjälp när de blivit kvar själva på en plats. Jag vägrade givetvis både att anmäla som lämna några som helst uppgifter kring flickorna.

I Sverige är det som så att barn ska kunna leka utan ständig övervakning precis som kvinnor ska kunna röra sig fritt utan manligt sällskap, utan att män ger sig på dem.

Brottsoffer ska dessutom inte straffas för att de berättat om något som skett.

Då polisen aldrig utreder något är mitt minne kring de olika händelserna inte färskt och jag för inte dagbok över alla avvikande män som jag möter på genom livet eller allt som sker.

Den sista meningen innebär att det är förfluten tid då jag förföljdes det gällande barnen är en klarlagd åsikt om att jag inte tolererar att denna Maryam är ute efter att anmäla brottsoffer och att jag motiverar varför. Jag identifierar hennes röst och vet att det är hon som mottagit tidigare anmälningar mot min granne och har hon nu anmält mig såsom det ser ut, så är det tjänstefel då hon agerat uppsåtligen och försökt bestraffa mig för att hon känner igen vilka rader som berör henne själv i texten.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tj%C3%A4nstefel

https://sv.wikipedia.org/wiki/Korruption

Citat:
Korruption innebär att personer i offentlig förtroendeställning skor sig illegalt genom sin politiska eller offentliga maktställning. Detta kan både avse personer med politisk makt och personer i statens tjänst. För att definieras som korruption är detta väsensbetingande, att staten är inblandad i handlingen. När personer som representerar staten missbrukar sin makt för privat vinning är det korruption.

Citat:
Korruption kan vara mer eller mindre politisk till sin natur. Politisk korruption innebär att störa den politiska ordningen, samhällsordningen eller juridiska förfaranden för att kvarbli vid makten eller erhålla den eller skaffa sig rikedomar.
Att agera emot mig för att jag markerar att man i Sverige inte får förfölja kvinnor och barn, kan ses som politisk korruption även om det sannolikt inte tolkas som så juridiskt.

Citat:
Vänskapskorruption
Den enklaste definitionen av korruption är att en person i offentlig förtroendeställning själv gynnas ekonomiskt genom regelbrott. Men till korruption kan ibland så kallad vänskapskorruption (cronyism) föras, att vänner och andra likasinnade utan egna kvalifikationer får eftertraktade jobb eller andra förmåner av en högt uppsatt person.[17] Vänskapskorruption är dock i praktiken svår att upptäcka eller bevisa.[18] Dock särskiljs stundtals vänskapskorruption från korruption, eftersom vänskapskorruption kan vara mer legalt, socialt påbjudet och institutionaliserat (såsom spoils-system) än korruption som i det ljuset är definitionsmässigt ett informellt och illegalt sätt att omfördela rikedomar. Vidare kan vänskapskorruption innefatta monopolisering av viktig information som leder till att personer utanför makteliten inte klarar av att erhålla positioner eller förmåner, ett moment som inte nödvändigtvis innefattas i begreppet korruption.[19] Som korruption räknar emellertid Världsbanken att anhöriga och vänner till politiker och ämbetsmän blir orättvist gynnade genom offentliga avtal och kontrakt.[12]

All korruption handlar inte om pengar men det handlar alltid om makt. Vi kan även tänka att Maryam kanske inte alls bara förstår textinnehållet, och inte alls har för avsikt att hämnas mot mig som svensk och missbruka det svenska systemet för att gynna sina egna åsikter. Hon kan likaväl ha låg intelligens och ha glidit in via positiva sanktioner i form av glädjebetyg och fuskat sig igenom skolan för att uppnå en befattning hon inte är smart nog för vilket då krockar när jag förväntar mig att en handläggare på en myndighet är tillräckligt begåvad för att förstå vad som sägs i ett samtal eller i en text.

Man ska ge fan i en sak, att jävlas med mig för att skydda sina egna intressen mot mina intressen (såsom barnskyddet i Sverige).

Givetvis har jag inte namngett ett enda offer till den man jag anmäler kring. Tacka fan för det, men jag är dock inte född igår och kände systemet långt innan den här spättan var född. Inte för att hon åker motorcykel men är tillräckligt ärtig och glad för att dra huvudet i en spackelburk. Den här gången var det dock min sminkväska hon drog ner näsan i.

Här namnges inte en enda jävel precis som jag alltid valt mina strider ensam.
Citera
2026-08-13, 13:49
Medlem
Jag har idag ringt och talat med socialsekreterare Maryam samt Barn och Ungdom i Västerås.

Huruvida jag ämnar polisanmäla Maryam specifikt låter jag vara osagt då jag inte ännu bedtämt mig men det lutar åt att jag inte polisanmäler henne då det här är ett system fel.

Det är en kvinna som inte ens var född när många av gängtopparna satt på HVB-hem eller gick på regelbundna "samtal" överallt i Sverige.

Hon kan inte det svenska systemet och förstår inte det heller. Man kan inte utföra arbeten inom verksamheter man inte förstår. Givetvis kommer jag att anmäla att en person som nämns i min anmälan, fick möjlighet att motanmäla mig då det är mycket nära korruption och definitivt tjänstefel.

Barn och ungdom hade då istället för den knaggliga svenskan en av dessa akademiker som då snorkigt hållit på i årtionen och hon uppger att jag inte har rätt som privatperson att ta del av deras insatser som om de skett överhuvudtaget då jag trots allt ser mannens bostad dagligwn samt möter hans vänner som skrattar åt mig. Även vid konfrontation där jag ifrågasatte bad som är roligt när jag filmade mannen som gick och frågade om han spelar offer.

Vi kan ta den händelsen då med att ett av barnen dök upp och hytte med fingret åt mig och jag frågade barnet. Säger du åt mig nu? och det nickade varpå jag sa Det gör du rätt i, man ska säga tillnär något är fel. Pojken kom fram dagen därpå när andra barn gick fram till mig så han är absolut inte rädd för mig. Ett litet barn kan däremot inte förstå varför en man som rör sig omkring dem för att visa hur bra han är med barn, kanske inte borde göra det. Mitt syfte är att barnen inte ska behöva få reda på det.

Socialtjänsten i Västerås har knappast agerat då mannen ställt ut en barnvagn i syftet att provocera mig på sin uteplats. Det handlar om makt, att visa Du kan inte göra något alls emot oss

https://ibb.co/tPN7G8yq

Den där snorkiga attityden hos den svenska handläggaren förstår jag mycket väl. Det är årtionen av att ha orsakat skador inom systemen som ger den upplevelsen av att vara oantastliga och opåverkade av lagar och regler. De har inte gjort ett smack, barnvagnen är definitivt ett finger åt mig från de här männen eller mannen specifikt.

"Vi kan göra vad vi vill", är deras budskap.

Som sagt så anmälde jag en anhörig utan att Barn och Ungdom ens brydde sig om att kontrollera det jag uppgett om pågående allvarligt drogmissbruk. Jag sökte i blindo på egen hand efter min anhörig och barnet genom attt gå runt och fråga grannar i ett bostadsområde när vederbörande då var hemlös med en 5 åring på vift.

Jag tog själv barnet ur en knarkkvart där det låsts in i ett rum för sin egen säkerhet, och hämtade det bokstavligen helt själv och fick skrapa ihop allt till det på egen hand så det inte ens hade ett par strumpor som matchade.

Jag reagerade då på attityden efter att jag försökt larma kring oro över vad barnet sa, då jag blev av med jourhemsplacering som straff, och insåg att handläggaren var min fd mobbares mamma. Eftersom ingen egentligen tog hand om barnet fortsatte jag att mer eller mindre dagligen ta hand om det tills föräldern var drogfri. Så det enda som ändrats var att barnet inte sov hos mig men ändå var i min vård och att jag "straffats" för att jag försökt larma av allvarlig befogad oro.

Som tur var, var det barnet sa taget ur ett barnprogram upptäckte jag när jag en dag skickat barnet till förskolan och tv:n stod på och visade en olämplig scen ur ett barnprogram. Däremot det med att strypas, vet jag var det kom ifrån eftersom de tvar något jag hotades med regelbundet från låg ålder själv av en förälder som anmälderäs i 40 år utan att socialtjänsten agerade för oss barns bästa. Tvärtom så var de frivilliga placeringarna olämpliga på olika vis då jag t.ex var barnvakt i en placering en etta när vederbörande som var för umg för att ha oss åkte på LOB utan att socialtjänsten ansåg att det var märkligt att jag då skötte mitt yngre syskon och ett grannbarn. Samma sak när jag sedan utsattes för grovt psykiskt våld i ett "fint hem".

En av de kvinnor av mannens andra offer, som kontaktat mig (jag skulle aldrig känna igen någon av dem om jag mötte dem på gatan) vet inte om det men hennes äldre brors (de är som minst släkt om jag minns fel då minnet från dagis, låg och mellanstadiet är mindre färskt) är kompis mormor var jag hos men togs ifrån av socialtjänsten då de "inte var utredda och lämpliga" innan man skickade mig till ett hem jag for väldigt illa.

Ett barn som far illa minns de vuxna som faktiskt gjorde trygga intryck och de är inte nödvändigtvis desamma som socialtjänsten tycker är så där fantastiska och bra. Jag minns t.ex hur bra det kändes att äta regelbundet eller skickas tillbaka i säng och få lägga sig i en renbäddad säng medan man väntade på att frukosten skulle bli klar.

Kontraster akademiker inte förstår. Eller som min egen placering som skojade om att "Jag kommer skicka mina barn till dig som en ny familjetradition."

Jag är inte felfri, men jag är åtminstone inte skyldig till allt som gått fel i Sverige och just det är den stora skillnaden mellan mig och akademikerna. Inte språket eller vad jag gör. Jag försöker på riktigt, för jag vet saker de inte kan plugga sig till.
Senast redigerad av TramsPostaren 2026-08-13 kl. 14:00.
Citera
2026-08-13, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Jag har idag ringt och talat med socialsekreterare Maryam samt Barn och Ungdom i Västerås.

Huruvida jag ämnar polisanmäla Maryam specifikt låter jag vara osagt då jag inte ännu bedtämt mig men det lutar åt att jag inte polisanmäler henne då det här är ett system fel.

Det är en kvinna som inte ens var född när många av gängtopparna satt på HVB-hem eller gick på regelbundna "samtal" överallt i Sverige.

Hon kan inte det svenska systemet och förstår inte det heller. Man kan inte utföra arbeten inom verksamheter man inte förstår. Givetvis kommer jag att anmäla att en person som nämns i min anmälan, fick möjlighet att motanmäla mig då det är mycket nära korruption och definitivt tjänstefel.

Barn och ungdom hade då istället för den knaggliga svenskan en av dessa akademiker som då snorkigt hållit på i årtionen och hon uppger att jag inte har rätt som privatperson att ta del av deras insatser som om de skett överhuvudtaget då jag trots allt ser mannens bostad dagligwn samt möter hans vänner som skrattar åt mig. Även vid konfrontation där jag ifrågasatte bad som är roligt när jag filmade mannen som gick och frågade om han spelar offer.

Vi kan ta den händelsen då med att ett av barnen dök upp och hytte med fingret åt mig och jag frågade barnet. Säger du åt mig nu? och det nickade varpå jag sa Det gör du rätt i, man ska säga tillnär något är fel. Pojken kom fram dagen därpå när andra barn gick fram till mig så han är absolut inte rädd för mig. Ett litet barn kan däremot inte förstå varför en man som rör sig omkring dem för att visa hur bra han är med barn, kanske inte borde göra det. Mitt syfte är att barnen inte ska behöva få reda på det.

Socialtjänsten i Västerås har knappast agerat då mannen ställt ut en barnvagn i syftet att provocera mig på sin uteplats. Det handlar om makt, att visa Du kan inte göra något alls emot oss

https://ibb.co/tPN7G8yq

Den där snorkiga attityden hos den svenska handläggaren förstår jag mycket väl. Det är årtionen av att ha orsakat skador inom systemen som ger den upplevelsen av att vara oantastliga och opåverkade av lagar och regler. De har inte gjort ett smack, barnvagnen är definitivt ett finger åt mig från de här männen eller mannen specifikt.

"Vi kan göra vad vi vill", är deras budskap.

Som sagt så anmälde jag en anhörig utan att Barn och Ungdom ens brydde sig om att kontrollera det jag uppgett om pågående allvarligt drogmissbruk. Jag sökte i blindo på egen hand efter min anhörig och barnet genom attt gå runt och fråga grannar i ett bostadsområde när vederbörande då var hemlös med en 5 åring på vift.

Jag tog själv barnet ur en knarkkvart där det låsts in i ett rum för sin egen säkerhet, och hämtade det bokstavligen helt själv och fick skrapa ihop allt till det på egen hand så det inte ens hade ett par strumpor som matchade.

Jag reagerade då på attityden efter att jag försökt larma kring oro över vad barnet sa, då jag blev av med jourhemsplacering som straff, och insåg att handläggaren var min fd mobbares mamma. Eftersom ingen egentligen tog hand om barnet fortsatte jag att mer eller mindre dagligen ta hand om det tills föräldern var drogfri. Så det enda som ändrats var att barnet inte sov hos mig men ändå var i min vård och att jag "straffats" för att jag försökt larma av allvarlig befogad oro.

Som tur var, var det barnet sa taget ur ett barnprogram upptäckte jag när jag en dag skickat barnet till förskolan och tv:n stod på och visade en olämplig scen ur ett barnprogram. Däremot det med att strypas, vet jag var det kom ifrån eftersom de tvar något jag hotades med regelbundet från låg ålder själv av en förälder som anmälderäs i 40 år utan att socialtjänsten agerade för oss barns bästa. Tvärtom så var de frivilliga placeringarna olämpliga på olika vis då jag t.ex var barnvakt i en placering en etta när vederbörande som var för umg för att ha oss åkte på LOB utan att socialtjänsten ansåg att det var märkligt att jag då skötte mitt yngre syskon och ett grannbarn. Samma sak när jag sedan utsattes för grovt psykiskt våld i ett "fint hem".

En av de kvinnor av mannens andra offer, som kontaktat mig (jag skulle aldrig känna igen någon av dem om jag mötte dem på gatan) vet inte om det men hennes äldre brors (de är som minst släkt om jag minns fel då minnet från dagis, låg och mellanstadiet är mindre färskt) är kompis mormor var jag hos men togs ifrån av socialtjänsten då de "inte var utredda och lämpliga" innan man skickade mig till ett hem jag for väldigt illa.

Ett barn som far illa minns de vuxna som faktiskt gjorde trygga intryck och de är inte nödvändigtvis desamma som socialtjänsten tycker är så där fantastiska och bra. Jag minns t.ex hur bra det kändes att äta regelbundet eller skickas tillbaka i säng och få lägga sig i en renbäddad säng medan man väntade på att frukosten skulle bli klar.

Kontraster akademiker inte förstår. Eller som min egen placering som skojade om att "Jag kommer skicka mina barn till dig som en ny familjetradition."

Jag är inte felfri, men jag är åtminstone inte skyldig till allt som gått fel i Sverige och just det är den stora skillnaden mellan mig och akademikerna. Inte språket eller vad jag gör. Jag försöker på riktigt, för jag vet saker de inte kan plugga sig till.
Skillnaden mellan mig och de socialtjänsten arbetade öed på 90-talet som blev gängtoppar är att medan jag strulade några månader i högstadiet och de blev livsstilskriminella är att socialtjänsten gav mig livstidsstraff och svårt utanförskap och fattigdom medan de andra fick bostäder, utbildningar och olika förmåner.

Jag blev traumatiserad, hemlös, skuldsatt och fick PTSD samtidigt som jag inte bröt mot en enda lag utan endast försökte överleva och zet absolut värsta jag gjorde då var när jag slogs för mitt liv.

Skrik i kudden så grannarna inte hör dig/Akademikern
Citera
2026-08-13, 14:09
Medlem
Mad monks avatar
Du får pris för den mest uttråkade sommarlovstrollet.
Citera
2026-08-14, 11:34
Medlem
En inblick i en psykiskt sjuk människas hjärna, så kan man nog sammanfatta den här tråden!
Citera
2026-08-15, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Du får pris för den mest uttråkade sommarlovstrollet.
Som medelålders kvinna menar du?

Jag tror knappast att 19 404 läsningar kommer av att ämnet är "trolleri".
Citat:
Ursprungligen postat av Manteufel
En inblick i en psykiskt sjuk människas hjärna, så kan man nog sammanfatta den här tråden!
Sådant kör alla med som är rädda att synliggöras.

Klarar man inte av att läsa och förstå text, ska man nog hålla munnen stängd också.

Men du ser en poäng i att män som ger sig på kvinnor och barn,går immuna. Det ger en bra inblick i en förövares huvud.

Bara någon med förövaragenda skriker att någon som uppmärksammar brottslighet, är "galen".
Citera
2026-08-18, 11:00
Medlem
Förlorade dom precis min röst, 8 dagar före att jag ska gå och förtidsrösta

https://www.dn.se/direkt/2026-08-18/sd-vill-se-ny-version-av-mentalsjukhus/

Citat:
SD vill under nästa mandatperiod utreda och påbörja införandet av statliga psykiatrihem, säger Jimmie Åkesson på en pressträff.

– En ny version av gamla mentalsjukhus, säger SD-ledaren.

Med tanke på hur djupt inkompetenta akademiker är, hur vårdslöst man tillåts missbruka makt och begå övergrepp och fiffla med mediciner, diagnoser och journaler så finns det inte en chans i helvetet att jag går och röstar för detta

Fyfan, som sagt åtta dagar före att jag tänkt rösta dessutom och jag kommer inte rösta rött i år. Blir väl att skippa valet. Hahaha

Folk som inte klarar av att anmäla kollegor som begår brott och som inte klarar av att korrekt redovisa ett samtal, ska knappast låsa in folk för psykisk ohälsa.
Senast redigerad av TramsPostaren 2026-08-18 kl. 11:56.
Citera
2026-08-18, 11:44
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:

Med tanke på hur djupt inkompetenta akademiker är, hur vårdslöst man tillåts missbruka makt och begå övergrepp och fiffla med mediciner, diagnoser och journaler så finns det inte en chans i helvetet att jag går och röstar för detta

Fyfan, som sagt åtta dagar före att jag tänkt rösta dessutom och jag kommer inte rösta rött i år. Blir väl att skippa valet. Hahaha

Folk som inte klarar av att anmäla kollegor som begår brott och som inte klarar av att korrekt redovisa ett samtal, ska knappast låsa in folk för psykisk ohälsa.

Har bara läst brottstycken av dina mycket långa inlägg och förstår att du utsatts för mycket felaktigheter. Vad gäller det sista nämligen att psykiatrin behöver få nya verktyg bla en återgång till mentalsjukhus som fanns före ädelreformen på 90-talet. Jobbade själv som student i Uppsala som skötare inom psykiatrin under denna tid och såg hur ädelreformen faktiskt förstörde liv i realtid. De som skrevs ut gick under i vissa fall bara på några månader. Ädelreformen lade grunden till den första vågen av hemlöshet, fattigpensionärer, ökad kriminalitet o ökad social misär. Självmordsfrekvensen var mycket hög i gruppen. Det var verkligen ett haveri på alla plan.

Det är som så att en del människor klarar inte av alternativt ska inte vara ute i samhället. Det är bättre både för dem själva och för samhället att de får sitta på anstalt. Det kan låta grymt men är det mest humana för all parter. Tycker det är ett väldigt bra förslag att utreda återinförande av mentalsjukhus igen.

En reflexion till vad jag uppfattar är din allmänna frågeställning i tråden, nämligen att du trots att det bär dig emot ska ta det oerhörda steget att rösta på SD så blir det en axelryckning. Det är inget märkvärdigt med det. Det speglar snarare dina egen borgerliga mentalitet som trots att du ger sken av motsatsen är väldigt konventionell. Jag själv röstade på sossarna i många år tills jag upptäckte att det inte funkade längre rent praktiskt. Den verklighet jag såg återspeglades aldrig i vad sossarna sade sig stå för eller kämpa för. För stor diskrepans mellan vad man å ena sidan säger o vad man å andra sidan gör. Det här upptäcker allt fler. Det är därför SD nu ökar väldigt mycket bland andra generationens invandrare tex.

Det är naturligtvis en jobbig process att gå igenom. Att verklighetsuppfattningen gradvis ändras. Det är lite som Matrix. Har du tagit rätt (fel) piller så finns ingen återvändo. Du ser verkligheten som den är. Är du inte redo för det så är du inte. Det är en psykologisk process som tar olika lång tid för olika personer och för en del, som för en vän till mig kan det handla om väldigt uppslitande processer som självmordstankar mm. Så djupt rotat eller om man så vill så grundligt hjärntvättad är vi i vår svenska sosse folkhems självbild

Vissa kan inte ta steget, de vågar helt enkelt inte utan tvingar sig att somna om i sin trygga medelklasstillvaro i någon medelklassförort och blundar hårt. Det har jag sett många exempel på. Jag jobbade ett tag ute i Rinkeby o Tensta. Jag som gick in där med öppna ögon trivdes som fisken i vattnet. Mycket trevliga ställen. Många av mina kollegor med mentalt PK bagage o ett självpåtaget uppdrag att "fixa" till sakernas tillstånd däremot fick panik efter några månader. Många slutade el blev långtidssjukskrivna pga av vantrivsel, stress mm. Jag kommer särskilt ihåg en kollega som faktiskt sa öppet att "-jag måste härifrån så fort som möjligt annars blir jag rasist". Hans reaktion på vissa företeelser var i grunden sund, normalt o allt annat än rasistiskt såklart men det var omöjligt för honom att se i sitt tillstånd.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2026-08-18 kl. 12:17.
Citera
2026-08-18, 11:46
Medlem
Citat:

Wow, vilken vändning!
Citera
2026-08-18, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Wow, vilken vändning!
Alltså psykiatri och barnfrågor hos dem var vad jag var intresserad av men psykisk ohälsa är inte ett val och lika lite som att fylla 18 är ett brott som ska komma med straffpåföljder är det inte heller det att drabbas av t.ex schizofreni. Det är inte ett större "brott" att bli schizofren än att få cancer, MS osv. Skillnaden är att man satsar sjukt mycket på vita mäns fysiska sjukdomar när de blir sjuka, medan man låter vilken klåpare som helst arbeta med psykisk ohälsa.

Dvs människor som själva är störda, inkompetenta osv tillåts arbeta inom psykiatrin och därför ser vi fler vansinnesdåd än vad vi hade gjort om vi inte haft folk som kunnat tävla för Nobelpriset i inkompetens om vi haft ett sådant pris.

Vi ser även hur dåliga vårdare behandlar dementa. De är absolut inte snällare mot psykiskt sjuka och det sker nog bra många fler sexualbrott mot unga människor och framförallt umga kvinnor inom psykiatrin än vad som sker mot gamla människor.

Att arbeta med psykiskt sjuka, är en öppen marknad av offer för läkemedelkorruption, våldsverkare och sexualförbrytare eftersom alla sedan kan skylla på att vederbörande "är galen".

Det finns en väldigt känd psykiskt sjuk kvinna i mitt närområde (mer boende i ett intilliggande område) som både är invandrare och uppenbart har en psykossjukdom. Möter henne ibland på bussen, osv så jag kan se när hon mår sämre som bättre. Hennes behov tillgodosed inte av en vård där man kan ringa in någon som allvarligt försämrats så personen snabbt kan få hjälp samtidigt som en tid på psyk syns när personen är mer "stabil" (fått sina sprutor och mediciner).

Det är också en del av samhällsbilden. För vi kommer alltid att ha människor som insjuknar ofrivilligt i psykisk ohälsa. De flesta av oss kommer drabbas. Somliga av oss har turen att slippa lida av kroniska tillstånd eller sjukdomar men alla har en del i samhället.

Felaktiga journaler skapar felaktig medicinering som också är en del av felaktig journalföring. Att idioten inom psykiatrin lyckas pricka rätt ibland är inte skäl nog för att utestänga människor ur samhället.

Reformer byggde på medicinska framsteg av kunniga forskare men missade idioterna på golvet. Läkare och sjuksköterskor liksom vårdbiträden som aldrig kommer kvalificera sig för några priser eller upptäckter överhuvudtaget. Det är hos dem felet ligger.

Få människor med cancer skulle uppskatta om man inriktade sig på att diagnostisera rörelseförmågan och därefter ge patienten behandling mot klamydia. Men så funkar psykiatrin för "allt sitter i patientens huvud". Därför uteblir resultaten man kan förvänta sig om folk medicinerades, diagnostiserades och behandlades korrekt.

Min IQ är ordentligt mycket högre än den generella IQn hos någon som arbetar inom psykiatrin och jag har tillhört instansen då jag sökte vård för PTSD och aldrig fått hjälp med det.

Jag vill utan tvekan säga att det är direkt samhällsfarliga människor som söker sig till arbeten inom psykiatrin och stt de kan hålla så öåg nivå som de gör, för att det är bland de svagaste grupperna i samhället.

Jag bryr mig inte om grannen är psykiskt sjuk baserat på att jag själv sluppit drabbas av svårsre hjärnsjukdom. Däremot så behövs ett system för att de absolut sjuksaste snabbt ska kunna komma in för vård. Ändå så låser vi in bra många fler under LPT än under LVM och problemet med psykiskt sjuka är generellt först när de är samsjukliga i missbruk. Ändå låter vi missbrukare begå brott i åratal utan att ställas inför rätta eller få tvångsvård. Det är LVM som behöver fixas, inte "de galna" som behöver gömmas.

Sedan så ska givetvis inte psykiskt sjuka få härja friþ. Grannkarln med fixering vid barn eller den tidigare kvinnan som bodde här som lurade in barn under en psykos (jag vet att hon lider av psykossjukdom och att hon är bipolär) för att baka bullar, är bra exempel på när psykiatrin missar att hålla ordning på människor
Senast redigerad av TramsPostaren 2026-08-18 kl. 12:05.
Citera
2026-08-18, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Har bara läst brottstycken av dina mycket långa inlägg och förstår att du utsatts för mycket felaktigheter. Vad gäller det sista nämligen att psykiatrin behöver få nya verktyg bla en återgång till mentalsjukhus som fanns före ädelreformen på 90-talet. Jobbade själv som student i Uppsala som skötare inom psykiatrin under denna tid och såg hur ädelreformen faktiskt förstörde liv i realtid. De som skrevs ut gick under i vissa fall bara på några månader. Ädelreformen lade grunden till den första vågen av hemlöshet, fattigpensionärer, ökad kriminalitet o ökad social misär. Självmordsfrekvensen var mycket hög i gruppen. Det var verkligen ett haveri på alla plan.

Det är som så att en del människor klarar inte av alternativt ska inte vara ute i samhället. Det är bättre både för dem själva och för samhället att de får sitta på anstalt. Det kan låta grymt men är det mest humana för all parter. Tycker det är ett väldigt bra förslag att utreda återinförande av mentalsjukhus igen.

En reflexion till vad jag uppfattar är din allmänna frågeställning i tråden, nämligen att du trots att det bär dig emot ska ta det oerhörda steget att rösta på SD så blir det en axelryckning. Det är inget märkvärdigt med det. Det speglar snarare dina egen borgerliga mentalitet som trots att du ger sken av motsatsen är väldigt konventionell. Jag själv röstade på sossarna i många år tills jag upptäckte att det inte funkade längre rent praktiskt. Den verklighet jag såg återspeglades aldrig i vad sossarna sade sig stå för eller kämpa för. För stor diskrepans mellan vad man å ena sidan säger o vad man å andra sidan gör. Det här upptäcker allt fler. Det är därför SD nu ökar väldigt mycket bland andra generationens invandrare tex.

Det är naturligtvis en jobbig process att gå igenom. Att verklighetsuppfattningen gradvis ändras. Det är lite som Matrix. Har du tagit rätt (fel) piller så finns ingen återvändo. Du ser verkligheten som den är. Är du inte redo för det så är du inte. Det är en psykologisk process som tar olika lång tid för olika personer och för en del, som för en vän till mig kan det handla om väldigt uppslitande processer som självmordstankar mm. Så djupt rotat eller om man så vill så grundligt hjärntvättad är vi i vår svenska sosse folkhems självbild
Psykiatrin behöver städas upp ordentligt men inte med attt låta människor begå mer maktmissbruk.

Man kan ta exempel när jag drabbas av allvarlig kontraindikation til adhd-medicinering och den jag klagat till IVO på och sjuksköterska skriver upp det som att jag "blir trött på kvällen" Att få svårt med medvetandegraden på eftermiddagar och kvällar utomhus, är inte samma sak som att bli trött på kvällen.

Att sedan oförändrad aptit men minskat godissug ändras till minskad aptit och ökat godissug är ett bra exempel på låg kognitiv förmåga och intelligens inom psykiatrin. Låter det troligt att adhd-medicin ökar godissuget och sänker hungern vid insättning eller är det troligaste att viss korrigering av t.ex dopamin minskar godisberoendet medan ändå aptiten år oförändrad (särskilt när det sker i samband med ökad lust till matlagning och att baka fikabröd istället för att inhandla fikabröd snabbt)? Hur låga kunskaper har man inte om man minns fel eller vagt men inte kan se vad som är logiskt för medicin kring vad som blev sagt?

Sådana fel görs dels pga direkt manupulation av journaler. Det patienten uppger ska skrivas, inte omtolkning baserat på att "patienter överdriver" åsikter. Man får inte omskriva saker baserat på egna förutfattade meningar. Sedan är det olagligt att manipulera journalanteckningar avgående hur patienter reagerar på läkemedel.

Det står i regeringsformen. Andra kapitlet, paragraf fem.

Sedan har de kognitiva svårigheter att hålla kunskaper i huvudet och slänger felaktigt med olika begrepp. Jämför med att folk påstår att jag är "manisk" för att jag hanterar större textmängder än andra. Det klarar vi med lite högre intelligens av. Efter samtal skriver dessa människor istället forcerat tal vilket inte är räþ begrepp gällande adhd och att prata mer samt med inlevelse ön deras korta, koncisa monotona behov. Jag kan t.ex inte lyssna på folk som pratar på det vis en genomsnittlig akademiker talar och behöver tilltalas till. Min koncentration dör omedelbart varpå hag talar ler som hag själv fungerar precis som de själva gör. Jag är alltså varken manisk eller forcerad. Jag är uttrycksfull. Osammanhängande, det vet jag även själv om när jag blir och även samtidigt. Jag är inte det 24/7

Problemet blir då att när de med låga kognitiva funktioner felaktigt använder uttryck skapar de en falsk sjukdomsbild.

Ett exempel är när jag frågade läkaren hur det kommer sig att de klarade av att läsa skolböcker len anser mig vara för "osammanhängande". Hon uppfattade inte det jag sa mellan raderna om att de inte borde klarat av någon högre studienivå utan skrev in i mina journaler att jag var osammanhängande, eftersom hon trodde sig ha stöd av "alla andra". Det var med andra ord en feltolkning av min retoriska fråga hon personligen använde. Jag minns att hon svarade att hon aldrig läst i Sverige utan är utbildad i Polen, så man kan knappast påstå att jag är.den som har fel i sammanhanget.

Att låta dessa människor styra mer över folk när de faktiskt tillåts operera obehindrat kommer allvarligt skada människor. Det är inte den som behöver vård, som är orsaken till vårdgivarens inkompetens.

En timme patienttid är alldeles för lång tid för att de ska klara av att minnas den övergripande delen av samtalet i efterhand och det beror på att deras intelligens är för låg för det.

Åren jag har inom psykiatrin har jag med högre intelligens än vårdgivarna, även avläst och analyserat dem. Det finns skäl till att jag när jag presterar, alltid hamnar på A-nivå i betyg och att jag har ADHD är skälet till att jag inte alltid ligger på topp utan svajar. Men ett samtal är inte överbelastning för mig s länge jag imåste lyssna på en monoton röst oavbrutet utan att kunna delta i samtalet. När de möter mig, deltar de i samtalet och går därifrån med sänre uppfattning om vad som sagts än vad jag utan medicinering gör. Därefter börjar de fabulera och använder falska minnen som de är övertygade om stämmer eftersom falska minnen tar över vid låg IQ.
Senast redigerad av TramsPostaren 2026-08-18 kl. 12:28.
Citera
2026-08-18, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul

Vissa kan inte ta steget, de vågar helt enkelt inte utan tvingar sig att somna om i sin trygga medelklasstillvaro i någon medelklassförort och blundar hårt. Det har jag sett många exempel på. Jag jobbade ett tag ute i Rinkeby o Tensta. Jag som gick in där med öppna ögon trivdes som fisken i vattnet. Mycket trevliga ställen. Många av mina kollegor med mentalt PK bagage o ett självpåtaget uppdrag att "fixa" till sakernas tillstånd däremot fick panik efter några månader. Många slutade el blev långtidssjukskrivna pga av vantrivsel, stress mm. Jag kommer särskilt ihåg en kollega som faktiskt sa öppet att "-jag måste härifrån så fort som möjligt annars blir jag rasist". Hans reaktion på vissa företeelser var i grunden sund, normalt o allt annat än rasistiskt såklart men det var omöjligt för honom att se i sitt tillstånd.
. Du ändrade mycket som jag vill besvara.

Nej jag är mycket djupt röd. Jag var medlem i SSU som ung och har alltid röstat rött.

När Tidö gick igenom så gick jag med i Vänsterpartiet men klev ur när de faktiskt sket helt i vad jag försökte framföra gällande psykiatrin och även skrev en motion angående läkemedel. Direkt efter skedde ett vansinnesdåd och strax efter det ytterligare ett i staden. Samt den horribla kvinnosyn många invandrare praktiserar mot mig som svenska. Jag tänkte då rösta på SD efter att ett paketombud upträdde som ett svin och är det något jag avskyr är det förövare inom systemen.

Jag applåderar inte folk som arbetar när de arbetar på vis som inte passar i Sverige.

Förövaren på gatan, vems fel är det att jag aldrig fått hjälp med dem? Det är givetvis de röda som jag röstat på som hatat mig som respons.

Men förövaren på gatan är ett samhällsansvar. Förlvaren inom systemet är ett samhällshot.

Jag ska kunna gå till psykiatrin utan att utsättas för gaslighting, victimblaming och en himla massa annat av invandrare som medvetet saboterar för att skada mig illa baserst på mitt kön och ursprung.

Jag ska inte två.gsmedici eras felaktigt med falska anklagelser om att jsg är sjuk på vis jag inte är för att jag berättar om sexualbrott och våld från män och då även invandrarmän.

För mig är det en självklarhet att t.ex en mörkhyad flicka tillsammans med en svensk flicka ska kunna leka utomhus utan att bli ofredade av en psykiskt sjuk man som förföljer kvinnor och barn obehindrat. Jag ser det som självklarhet att bråka, slrika och jaga bort honom om samhället vägrar. Att de röda ser mig som en grövre förbrytare år tydligt då jag alltid utsätts för negativa repressalier när män inte tillåts göra vad de vill. Nu blev jag senast anmäld av socialtjänsten för att jag anmälde en invandrarman. Det gör inte mig till borgare, det gör mig till brottsoffer då det är ett systematiskt eftervåld att hag inte tillåts slåss för min rätt eller andra kvinnors rätt eller barns rätt, utan negativa sanktioner av olika slag.

Akademikern har sitt fina prat men de har förstört hela Sverige av att de arbetsr med en massa saker de varken förstår eller klarar av.

Du förstår, alla de där missbrukarna, gängtopparna, de som skjutits ihjäl, barnen som inte skött sig osv har alla en sak gemensamt: De har allihopa suttit på möten efter möten med korkade akademiker som fått lön för det som blev istället.

Jag hade själv en socialarbetare som vägrade nig all hjälp jag bad om som hela tiden predikade "ansvar" och att jag måste "lära" (tvingas) till det. Jag våldtogs brutalt samtidigt, utsattes för försök till människohandel i form av utpressning och tvingades klä av mig naken inför kamera. Blev utsparkad stup i kvarten, fick varken mat eller kläder i tillräcklig omfattning, och allt man behövde göra var att peka på mig för att hennes uppstoppade, självgoda blick skulle bekräfta bilden medan jag levde som husslav och ständigt slavade för omvärmed städning och barnpassning osv. Jag skötte ett helt arbetsliv men utsattes av socialtjänsten i Västerås eftersom de egentligen hatade mog och såg mig som deras "projekt" istället för att se min verklighet.

Skattesummor som kastas ut på inkompetenta människors arbeten, landar aldrig rätt. Det gör inte mig till borgare, det gör mig till någon som vet varför saker inte funkar.

En ideologi som presenteras som verklighet kanske låter fint på papppret men när vi har barn som skjuts och skjiter på gatorna så ser vi konsekvenserna av det.

Du som arbetat inom psykiatrin bör veta hir många kriminella och missbrukare det är som arbetar inom instansen, kriminalvården, HVB-hemmen osv.

För alla får gratis jobb om de ska lyftas in men ingen får tala som faktiskt ser ett problem när folk utan kompetens får arbeta med saker de inte förstår hälften av.

Dina erfarenheter speglar det. De självgoda människor som ser andra som projekt, de trivs inte när vad de tror, krockar med hur det är. Där börjar de klandra människorna.

Jag har skrivit tidigare att jag först som ung vuxen tänkte arbeta med kriminella invandrarpojkar, varför tror du det ? För att jag där skulle orsaka minst skada i en grupp jag inte kunde projicera mig själv på. Men jag drabbades av psykisk ohälsa och upplevde det istället som direkt olämpligt.

Alla dessa akademiska eller inlyfta "projektledare" räddade inte världen, de söndrade den. Och de blrjade med att de könde sig som bättre än dem de arbetade med så fort spegeln blev svår att titta in i.

Sossarna är jag uppvuxen med att få höra att de endast sitter på ärvda stolar. Det bör väl gälla invandrarskapet hos andra och tredje generationens invandrare också? Man kan inte ärva andras identiteter till fullo, livet är vad som gör dig till den du är/blir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in