2026-08-25, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illaur
Operation Kobra del 1 lär passera 30K visningar under dagen, tror ni gammelmedia kommer nappa bli intresserad, eller mörka försvara jockibois lögner som vanligt?

Det beror nog på vad som kommer fram i kommande delar. Än så länge har det bara förtydligats att Chrille verkligen bryr sig om sin dotter och att Julia är en horunge som saboterar deras umgänge.

Om det visar sig att Jockiboi har ett finger med i spelet kan det nog bli intressant för traditionell media att belysa.
Citera
2026-08-25, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Det beror nog på vad som kommer fram i kommande delar. Än så länge har det bara förtydligats att Chrille verkligen bryr sig om sin dotter och att Julia är en horunge som saboterar deras umgänge.

Om det visar sig att Jockiboi har ett finger med i spelet kan det nog bli intressant för traditionell media att belysa.

Gruppchatten visar jockiboi har ett finger med i spelet. Då han var den som mest bidrog till bilagor i chatten och de gånger han var på hunden anjos kanal
Citera
2026-08-25, 12:14
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead

Det är det jag tror kommer hända. Just nu riktas mycket av kritiken mot Julia men Medvikt skriver så här i en kommentar till någon som skrivit ganska illa om Julia:

"Hon har helt klart betett sig som en apa, men det finns olika anledningar till detta. Än så länge har vi bara skrapat på ytan"

Jag gissar att kritiken kommer att vända från Julia till Jockiboi som har styrt henne. Det är inte hennes ord helt enkelt som är i messen till Chrippa.
Citera
2026-08-25, 13:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Gissar bara..
Det handlar nog om samarbetsproblem, men Chrippa har rätt att träffa sin dotter under trygga former.
Vi vet inte allt som står i myndigheternas papper.
Jocke rörde om i grytan offentligt och spädde på dramat, men i slutändan är det Chrippas egna val.
Vi vet att överenskommelsen gav honom rätt till varannan helg - och att det inte fanns något villkorat kring det eller något Julia skulle styra över.

Nej, Jockiboi gjorde allt för att förstöra för Chrippa. Julia hade däremot ett val att inte vara Jockibois lakej på bekostnad av sin egen dotters väl och ve.
Citera
2026-08-25, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illaur
Operation Kobra del 1 lär passera 30K visningar under dagen, tror ni gammelmedia kommer nappa bli intresserad, eller mörka försvara jockibois lögner som vanligt?
Eftersom inga uppgifter om Lundells manipulerande och ansvar för att en privat vårdnadstvist fick enorm spridning framkommer i del 1, så blir det tyvärr lätt för honom att fokusförflytta och underminera.

Det är precis samma misstag som SVT gjorde när de dels inte släppte alla avsnitt samtidigt, dels hade för stort fokus på Chrippa och Linnea.
Citera
2026-08-25, 14:13
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vi vet att överenskommelsen gav honom rätt till varannan helg - och att det inte fanns något villkorat kring det eller något Julia skulle styra över.

Nej, Jockiboi gjorde allt för att förstöra för Chrippa. Julia hade däremot ett val att inte vara Jockibois lakej på bekostnad av sin egen dotters väl och ve.
Det finns inte bara en person som bär hela skulden, utan alla inblandade har ett eget ansvar i det som hänt.
Det var Jockes val att hjälpa Julia, vilket känns lite skumt. Men om hon är någons lakej vet jag inte?
I så fall har hon väl varit lika mycket Chrippas och Linneas lakej, med tanke på att hon satt i en video och försvarade dem också.
Citera
2026-08-25, 14:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det finns inte bara en person som bär hela skulden, utan alla inblandade har ett eget ansvar i det som hänt.
Det var Jockes val att hjälpa Julia, vilket känns lite skumt. Men om hon är någons lakej vet jag inte?
I så fall har hon väl varit lika mycket Chrippas och Linneas lakej, med tanke på att hon satt i en video och försvarade dem också.
Nej, det är minst två Jockiboi och Julia, men de har ju också haft god draghjälp av andra.

Om du vill kalla det hjälp åt Julia - varsågod. Du landar i exakt det jag sa - barnet offras för att Jockiboi och Julia ska få sitt igenom.
Citera
2026-08-25, 14:33
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är minst två Jockiboi och Julia, men de har ju också haft god draghjälp av andra.

Om du vill kalla det hjälp åt Julia - varsågod. Du landar i exakt det jag sa - barnet offras för att Jockiboi och Julia ska få sitt igenom.
Det är här ansvaret kommer in. Att bara skylla på Jocke och Julia blir att blunda för Chrippas del.
När man har barn och går in i en ny relation har man ett ansvar att se till att miljön blir stabil.
Istället blev det nya förhållandet stormigt och hamnade mitt i ett offentligt nätkrig.

Ingen tvingade Chrippa att begå brott eller sätta sitt barn i denna situation.
Jocke och Julia gjorde fel som drog ut det offentligt, men det gjorde även Chrippa och nu projekt kopparsnok.
Alla inblandade har satt sina egna intressen före barnet.
Citera
2026-08-25, 14:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du väljer att blunda för Chrippas eget ansvar och lägga allt på andra, men det är väl bekvämast så.
Det är fascinerande hur alla andra alltid bär skulden i din värld.
Nej, jag tittar på hur Jockiboi och Julia använt barnet för att styra och hämnas. Det ansvaret ligger på dem och inte på Chrippa.
Citera
2026-08-25, 14:55
Medlem
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Jockiboi är ett manipulerande svin och det kommer visa sig i kommande två avsnitt.
Citera
2026-08-25, 15:05
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Det är det jag tror kommer hända. Just nu riktas mycket av kritiken mot Julia men Medvikt skriver så här i en kommentar till någon som skrivit ganska illa om Julia:

"Hon har helt klart betett sig som en apa, men det finns olika anledningar till detta. Än så länge har vi bara skrapat på ytan"

Jag gissar att kritiken kommer att vända från Julia till Jockiboi som har styrt henne. Det är inte hennes ord helt enkelt som är i messen till Chrippa.
Ja- just nu får Julia svettas. Då passar hon på att åka utomlands. Man kan ju undra hur hon har råd med det ..

Men allt kommer att visa sig ...Jockiboi har hållit i alla spakar från första sekund. Den här ggn kommer han inte komma undan. Jockeyn kommer att få brinna. Fan vad jag längtar!
Citera
2026-08-25, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Jockiboi är ett manipulerande svin och det kommer visa sig i kommande två avsnitt.
Dessa avsnitt behöver komma ut snarast.

Jocke och co hinner underminera och fokusförflytta annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in