2026-07-29, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Filar han inte på en ny film som ska heta Flickskolan?
Flickhemmet heter den, han jobbar även på feed 2
Citera
2026-07-29, 13:32
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Ärligt talat, vad tror ni att era små projekt, och hopklippta ljudfiler faktiskt ska förändra?

Det enda ni åstadkommer med ert organiserade drev är att ge Jockes jurister ännu mer material att anmäla. Han har redan bevisat med stämningen mot Medvikt Media gällande tröjorna och förtalet att han har flyttat spelplanen från YouTube-bråk till domstolen. Ni sitter här och gräver era egna juridiska gropar.

Det enda ni överhuvudtaget kan glädja er över är att mamman säkerligen får sina 50 000 kronor i förtalsmålet. Men det hade hon nog fått utan er hjälp, Skulle domstolen besluta det så betalar han den summan, och rullar vidare. Det förändrar absolut ingenting.

Oavsett vad man personligen tycker om Jocke så måste man kliva ut ur filterbubblan och se verkligheten som den är.
Jocke....
Sitter på nya miljonkontrakt. Hade succé med Spökjakt i våras. Har en ny serie som rullar på TV4 nu under sommaren, och får en tolv timmar lång, svindyr livesändning i nationell TV den 23 augusti.
Är nominerad i kristallengalan där han som vanligt ska röstas fram.

Ni sitter här timme efter timme och analyserar raderade chattmeddelanden från sekundära influencers, i hopp om att Revolut eller TV4 ska bry sig.Medievärlden styrs av tittarsiffror och juridiska kontrakt inte av era moraliska önskedrömmar eller personliga agg.

Tror ni detta ska rentvå och hjälpa Chrippa och Linnea i framtiden?

Om Linnea nu kommer medverka i era sandlådebråk kommer inte hjälpa varken henne eller Chrippa, Det kommer bara visa att de har rört sig från rampljuset till internets absoluta bottenskrap.
Linnea friades i hovrätten från ekobrotten i mars 2026, vilket nog var en juridisk lättnad för henne.
Men kommersiellt sett är hon fortfarande starkt förknippad med en man som sitter i fängelse och har miljonskulder.

Ska inte hon tjäna egna pengar som influencer eller annan form av jobb och ge sitt barn en stabil framtid?
Hålla en låg profil, och fokusera på mammarollen och ta avstånd från detta?
Ska hon istället bevisa för framtida sponsorer och samarbetspartners och myndigheter att hon är en riskprofil som dras till konflikter?
Hon gör sig själv till en måltavla och skadar sina egna chanser.
Så jag kan tycka att ni utnyttjar henne bara för att komma åt Jocke, och hon är naiv nog att gå i den fällan.
Naiv och samtidigt suktar hon över den lilla fame och uppmärksamhet det kan ge henne. Hon måste ha det så jag lägger inte all skuld på Medviktarna. Hon gör sina egna val som sagt.

Så kort sagt...
Genom att ge sig in i leken igen bjuder hon personligen in det hat och de hot som tidigare drabbat hennes familj, och stänger dörren till framtida lagliga, kommersiella inkomster.Jag gillar inte någon av dessa och försvarar ingen men ser verkligheten på ett annat sätt.
Citera
2026-07-29, 13:50
Avstängd
Jockeboi fick 14 miljoner ? För Norrköpings vräkigaste kåk?

I Fiskebäckskil i Bohuslän såldes nu en sjöbod (50 kvadrat) för 19 miljoner och det ligger bland annat en ute till föräljning för 11.9 miljoner i Fjällbacka, 11 kvadratmeter.

Dom som köper dessa sjöbodar är ju sånna som redan har ett fint sommarhus och vill ha en sjöbod eller en extra.....

Inga personer som skulle sätta på sig en gucci-tröja och sånt trams dock

https://www.gp.se/ekonomi/sjobod-sald-for-19-miljoner-kronor.32b22979-e270-43f8-ae54-499a979bafb7
Citera
2026-07-29, 14:02
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasGranen

I Fiskebäckskil i Bohuslän såldes nu en sjöbod (50 kvadrat) för 19 miljoner och det ligger bland annat en ute till föräljning för 11.9 miljoner i Fjällbacka, 11 kvadratmeter.

Dom som köper dessa sjöbodar är ju sånna som redan har ett fint sommarhus och vill ha en sjöbod eller en extra.....

https://www.gp.se/ekonomi/sjobod-sald-for-19-miljoner-kronor.32b22979-e270-43f8-ae54-499a979bafb7

Haha, ja allt är ju relativt. Men om man kan sälja en avställd och obesiktad husvagn från 1989 för över 200 000 kr på Tradera så tror jag nog att Jockes kåk i Norrköping har ett ganska skapligt värde ändå, oavsett vad en sjöbod i Bohuslän kostar.
Sen kan jag ju personligen tycka att hela den där husvagnsaffären luktade ren scam lång väg, men det är ju precis den här typen av skeva ekonomiska logik som visar vilket sjukt kommersiellt varumärkesvärde de faktiskt besitter i realiteten.
Citera
2026-07-29, 14:22
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasGranen

Deras vräkiga kåk i Norrköping är inklämd i ett villaområde vilket drar ner värdet.

Dessutom ser den ut som ett arabpalats. Sådant som tilltalar WT som plötsligt fått pengar.

Skulle hellre äga en sjöbod.
Citera
2026-07-29, 14:24
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Haha, ja allt är ju relativt. Men om man kan sälja en avställd och obesiktad husvagn från 1989 för över 200 000 kr på Tradera så tror jag nog att Jockes kåk i Norrköping har ett ganska skapligt värde ändå, oavsett vad en sjöbod i Bohuslän kostar.
Sen kan jag ju personligen tycka att hela den där husvagnsaffären luktade ren scam lång väg, men det är ju precis den här typen av skeva ekonomiska logik som visar vilket sjukt kommersiellt varumärkesvärde de faktiskt besitter i realiteten.
Nu var ju budgivningen på Tradera inte seriös mtp att kontot som budade högst stängdes av direkt.
Citera
2026-07-29, 14:30
Avstängd
Citat:
Ärligt talat, vad tror ni att era små projekt, och hopklippta ljudfiler faktiskt ska förändra?

Det enda ni åstadkommer med ert organiserade drev är att ge Jockes jurister ännu mer material att anmäla. Han har redan bevisat med stämningen mot Medvikt Media gällande tröjorna och förtalet att han har flyttat spelplanen från YouTube-bråk till domstolen. Ni sitter här och gräver era egna juridiska gropar.

Behöll de förtalsdelen alltså?

Hade fått för mig att de fokuserade på det som i princip var ett självmål från Medvikt, varumärkesintrånget.

Verkligen efterblivet att framhärda och fortsätta sälja några pissiga t-shirts, skaffa riktiga kläder for fuck's sake, inte t-shirtar med tryck. Vore väl en sak om de ens fick pengar nog till advokat genom försäljningen, men nu offrar de sig för vadå.. 5000 kr? 2500? Ännu mindre?

Jockiboi nej tack var väl lite kul, men denna? Tänk att gå omkring på stan med den?!?!
https://www.etsy.com/se-en/listing/4453772152/heavyweight-unisex-crewneck-t-shirt-o?ref=shop_home_active_9&crt=1&logging_key=18a39a5 b9067f64a69f00973d695d32a6f082dc7%3A4453772152
Citera
2026-07-29, 14:31
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Nu var ju budgivningen på Tradera inte seriös mtp att kontot som budade högst stängdes av direkt.
Men det var ju exakt det jag skrev.
Jag tyckte att hela den där husvagnsaffären luktade ren scam lång väg. Min poäng är att oavsett om det är fejkbud, trollkonton eller upptrissade jippon, så genererar deras namn en enorm uppmärksamhet i realtid. Det är just den där skeva logiken som är poängen.
Citera
2026-07-29, 14:35
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biffgryta
Behöll de förtalsdelen alltså?

Hade fått för mig att de fokuserade på det som i princip var ett självmål från Medvikt, varumärkesintrånget.

Verkligen efterblivet att framhärda och fortsätta sälja några pissiga t-shirts, skaffa riktiga kläder for fuck's sake, inte t-shirtar med tryck. Vore väl en sak om de ens fick pengar nog till advokat genom försäljningen, men nu offrar de sig för vadå.. 5000 kr? 2500? Ännu mindre?

Jockiboi nej tack var väl lite kul, men denna? Tänk att gå omkring på stan med den?!?!
https://www.etsy.com/se-en/listing/4453772152/heavyweight-unisex-crewneck-t-shirt-o?ref=shop_home_active_9&crt=1&logging_key=18a39a5 b9067f64a69f00973d695d32a6f082dc7%3A4453772152
Ja, det är just varumärkesintrånget som är det juridiskt vattentäta dråpslaget i stämningen. Att de fortsätter att sälja den där "F**K Joakim Lundell"-tröjan i sin Etsy-shop i skrivande stund visar ju bara exakt hur efterblivna de är.
De fortsätter att generera skadeståndsmaterial till Jockes jurister varje dag som shopen ligger uppe.
Ren ekonomisk harakiri.
Citera
2026-07-29, 14:38
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ja, det är just varumärkesintrånget som är det juridiskt vattentäta dråpslaget i stämningen. Att de fortsätter att sälja den där "F**K Joakim Lundell"-tröjan i sin Etsy-shop i skrivande stund visar ju bara exakt hur efterblivna de är.
De fortsätter att generera skadeståndsmaterial till Jockes jurister varje dag som shopen ligger uppe.
Ren ekonomisk harakiri.
Jag hoppas för deras egen skull att de skaffat en advokat.
Citera
2026-07-29, 14:38
Avstängd
Citat:
Ren ekonomisk harakiri.

Jag menar, om de inte fick säga Jockiboi nej tack, eller ha på sig en egentillverkad sådan i sina videos, då vore det ju en sak som man kunde bråka om. men det här, vilken jävla strid av alla strider man kan ta i den här världen?

Rätten att sälja t-shirts med en influencers namn/ansikte och fuck den personen? Åh gud, jag orkar inte.
Citera
2026-07-29, 15:18
Medlem
Stefanhallgrens avatar
Jocke o jonna har inte tagit med försäljningen av deras hus i deklarationen 🤣🤣🤣🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in