Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Vid det specifika tillfället ja, INTE historiskt.
Nej precis, för de flesta muslimer på balkan är gamla katoliker som blev tvångskonverterade av ottomanerna.
Nja, antagligen av samma anledning att sovjetiska centralasiatiska muslimer inte är särskilt muslimska (och inte ens turkar fram till nyligen). De har alla en historia att tillhöra sekulära regimer av olika slag.
Historiskt så har balkan alltid varit jävligt mycket alla emot alla, kroaterna begick ett hemskt folkmord mot serberna exempelvis under andra världskriget.
Turkar emot albaner och andra intramuslimska konflikter har också utspelats i regionen.
Citat:
Nej. Israel använde mer än 1,1 ton sprängmedel per död palestinier. Snittbomben vägde mindre än 100kg. Är din matematik på grundskolenivå eller inte?
Jag fattar inte riktigt vad du menar nu alls. Vad är 18k och vad är 29k?
Det står i artikeln, 18k döda med 29k bomber fram till det där momentet. Du kanske räknar ut
Din snitt på mindre än 100 kg är tagen ur luften. Ett genomsnitt på 100 kg skulle ligga nära den minsta vanliga flygbomben (GBU-39). Det stämmer inte med den faktiska blandningen – Israel har främst använt amerikanska Mark 80-serien och liknande som väger 300-1000 kg.
Citat:
Har du diskuterat det med palestinierna? Vad säger de om att de är judars avkomma?
Gör det något vad de tycker snarare än den objektiva sanningen?
Jag har inga palestinska vänner att tala om sådant med.
Sudanesiska "araber" anser sig exempelvis vara araber (och till och med "vita") när de är 75% afrikanska i DNAt. Deras åsikt om vad de är är inte lika viktigt som vad de egentligen är.
Lite pseudovetenskap om att vara kanaaniter eller liknande ska vara populärt bland palestinier så som jag känner till det (och lite kananiiter är väl även judarna där sedan tidigare, så helt fel är det inte). Men allt för att undvika att erkänna att de är konverterade judar skulle jag tro.