2026-08-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Att du har sjunkit till nivån där du måste intala dig själv att du debatterar mot en AI-bot är det mest komiska hittills.

Nja, din läsförståelse är det inte mycket bevänt med. Det var ju en uppenbar förolämpning mot dig, att jag utgick ifrån att en människa inte kan vara så felprogrammerad.

Men jag noterar att du i varje inlägg deklarerar "seger". I varje jävla inlägg. Jag har noterat att flera andra "Palestinavänner" också brukar göra så. Det står väl i den gemensamma debatthandboken antar jag. Men för jäkla märkligt. En normalfungerande person uttrycker sig inte så.

Men sammanfattningsvis. Benjamin Netanyahu föddes som Benjamin Netanyahu. Och Israels existens är inte en debattfråga utan en realitet, och Israels existens behöver inte ditt godkännande.
Citera
2026-08-17, 21:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Nja, din läsförståelse är det inte mycket bevänt med. Det var ju en uppenbar förolämpning mot dig, att jag utgick ifrån att en människa inte kan vara så felprogrammerad.

Men jag noterar att du i varje inlägg deklarerar "seger". I varje jävla inlägg. Jag har noterat att flera andra "Palestinavänner" också brukar göra så. Det står väl i den gemensamma debatthandboken antar jag. Men för jäkla märkligt. En normalfungerande person uttrycker sig inte så.

Men sammanfattningsvis. Benjamin Netanyahu föddes som Benjamin Netanyahu. Och Israels existens är inte en debattfråga utan en realitet, och Israels existens behöver inte ditt godkännande.

Det är ganska talande att du hänger upp dig på formuleringsdetaljer när ditt eget bästa argument i tråden var att ”bomba bort” politiska motståndare. Fakta som du fortfarande desperat blundar för är att hans familj i generationer hette Mileikowsky i Östeuropa och att namnbytet var ett modernt politiskt trick för att radera den bakgrunden och du kan vifta bäst du vill med gamla krig men dagens realiteter med internationella arresteringsorder och global isolering och massiva interna protester mot din korruptionsåtalade premiärminister går inte att bomba bort. Du förlorade debatten i samma sekund som du ersatte historiska fakta med rena våldsfantasier.
Citera
2026-08-17, 21:28
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Fakta som du fortfarande desperat blundar för är att hans familj i generationer hette Mileikowsky i Östeuropa och att namnbytet var ett modernt politiskt trick för att radera den bakgrunden och du kan vifta bäst du vill med gamla krig men dagens realiteter med internationella arresteringsorder, global isolering och massiva interna protester mot din korruptionsåtalade premiärminister går inte att bomba bort. Du förlorade debatten i samma sekund som du ersatte historiska fakta med rena våldsfantasier.

Förklara var du läst att judar bara fört släkthistoria i 200 år.
Citera
2026-08-17, 21:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Förklara var du läst att judar bara fört släkthistoria i 200 år.

Jag har aldrig påstått att judar bara fört släkthistoria i 200 år. Du hittar på egna citat för att du inte kan bemöta det jag faktiskt skrev och det jag skrev är att fasta och ärftliga familjeefternamn är ett modernt europeiskt påhitt och att det ryska imperiet tvingade på familjen namnet Mileikowsky kring år 1800 utifrån den östeuropeiska by de bodde i.

Innan dess använde judar i Europa precis som i Mellanöstern under antiken patronymikon (fadersnamn) som namnsystem och du kan fortsätta att slåss mot väderkvarnar och låtsas som att ett slaviskt efternamn från 1800-talet har rötter i bronsåldern men du visar bara att du saknar grundläggande historiekunskap om hur namnskick faktiskt har utvecklats.
Citera
2026-08-17, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Varför löser man inte saken en gång för alla och ger dem pengar och ett annat område? Snacket om att bygga upp Gaza är ju en utopi, eller hur?

Har jag fel eller håller ni med? Att tömma Gaza är väl bästa sättet att få lugn och ro i regionen?
Om du löser krisen vad ska då vänster fittor i väst låtsas bry sig om ?
Citera
2026-08-17, 21:33
Medlem
Citat:
Det är ganska talande

Men vänta nu. Du skrev ju så här ett inlägg upp:

Citat:
men jag sätter punkt här.

Sitter du och ljuger om att du sätter punkt? Well, du ljuger ju om allt annat också iofs. Men lite lustigt är det att du sätter punkt och sedan känner att du behöver återkomma några minuter senare för mer trams.

Vi repeterar: Benjamin Netanyahu, krigshjälten, har alltid hetat så. Israel lever och frodas och dess existens har du och din rubbade hjärna inget med att göra. Vårdval 1177 rekommenderas. I övrigt tycker jag det är en finfin idé att skyffla över gazzaterroristerna till Egypten och göra resort av strandtomten.
Citera
2026-08-17, 21:33
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att judar bara fört släkthistoria i 200 år.

Men du skrev:

Citat:
Släkten har hetat Mileikowsky i generation efter generation i Europa så långt bakåt som folkbokföringen överhuvudtaget existerar.

Var har du läst det här någonstans?
Citera
2026-08-17, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius

Att Bibi har ett hittepånamn för att få det att låta som att familjen inte är ryssar hotar knappast Israels existens. Israel är ju ett lika ungt land som Bibbi själv så det säger sig självt att en stor del av befolkningen kommer bestå av första- eller andra generationens invandrare. Resten var palestinska medborgare innnan de blev israeliska diton.

Vad som däremot hotar Israels existens är Bibis politik och hur han har lyckats göra Israel till det minst omtyckta landet i världen. Lägre stöd än Nordkorea och det säger en del

Jag tror det är väldigt få som anser att Israel borde upphöra att existera. Däremot vill de flesta att de ska sluta sabba hela världens tillgång på olja och konstgödsel, sluta lustmörda barn och folkmörda palestinierna, sluta attackera alla sina grannar hela tiden och lämna tillbaka all mark de stulit.

Israelerna får gärna sitta innanför sina egna gränser och käka hummus eller vad de nu gillar. Eller åka utomlands som turister för den delen. Det är mest all ond, bråd död som folk vill de ska sluta upp med
Senast redigerad av Varmboga-10.2 2026-08-17 kl. 22:00.
Citera
2026-08-17, 21:59
Medlem
DonaldBidens avatar
Kan ju också döda dem alla, etnisk rensning och folkmord är ändå ganska nära varandra på skalan över brott mot mänskligheten?
Förvisso är båda säkert tänkbara alternativ för Israel, men tycker ändå att nuvarande upplägg men den befinliga extraktionsloopen (Som egentligen inte är en loop längre) slår högre!

Det fina med Palestina sedan 1994 - i samband med Osloprocessen - är att ju sämre det palestinska samhället fungerar desto mer pengar kan Israel extrahera. Detta tack vare att pengarna strömmar in utifrån; till den fångade marknaden och genom Israel!

I synnerhet Israelälskarna på vänsterkanten, exempelvis det ultrareaktionära Vänsterpartiet älskar att skyffla in pengar i denna perfekta imperialistiska extraktionsloop - som ju ytterst är ämnade att gynna Israels krigsmakt och uppmuntra dem till att ytterliggare underminera det palestinska samhället!

Natos krigspris utdelades ju 1994 just för att man blockerade alla vägar till fred och istället skapade ett bantustan för att möjliggöra den förbättrade extraktionsprocessen!
Senast redigerad av DonaldBiden 2026-08-17 kl. 22:43.
Citera
2026-08-17, 22:15
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Varför löser man inte saken en gång för alla och ger dem pengar och ett annat område? Snacket om att bygga upp Gaza är ju en utopi, eller hur?

Har jag fel eller håller ni med? Att tömma Gaza är väl bästa sättet att få lugn och ro i regionen?

För hundra år sedan spånade man på liknande lösningar, att flytta stora mängder människor för att lösa ett problem, men då för att lösa judefrågan, det man kallade "problemet" med att det fanns en judisk minoritet i den industrialiserade delen av världen. Judar var ganska impopulära överallt, och man började redan på artonhundratalet fila på planer att flytta dem alla till något skräpområde i Mellanöstern, så man en gång för alla slapp ha dem i sitt eget land. Efter andra världskriget genomfördes projektet. Man behövde fördriva och mörda stora antal människor, men till slut var detta nya land på plats, och problemet med judar i västvärlden var äntligen löst och alla var glada för all framtid, eller hur?

Nej, så klart inte. Dels löste man inte ens det ursprungliga "problemet", och dels fanns det följdeffekter man inte hade räknat med, som att det skulle bli en lång, blodig konflikt mellan de i det nya landet och de som redan bodde där man placerade landet.

Så såna där stora projekt med att omlokalisera stora mängder människor för att lösa ett problem man föreställer sig, dels fungerar de inte och dels kan de kan skapa nya, värre problem, som är svårare att lösa.
Citera
2026-08-17, 22:41
Medlem
pimlicopassports avatar
Israel kan ju låta dem flytta tillbaka till Israel så är problemet löst.
Citera
2026-08-17, 22:43
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimlicopassport
Israel kan ju låta dem flytta tillbaka till Israel så är problemet löst.

Har du missat att de inte vill vara israeler?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in