2026-08-18, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Om man inte röstar på något av dessa partier så är ju din röst meningslös. Finns ju inget annat Kalle Anka parti som kommer att komma in.

I mina ögon är det inte meningslöst att skriva Barbapappa på en blank röst som jag tänker göra. Det är en viktig markering mot hela det här piss-systemet.

Jag vill att skiten ska kollapsa och att inte ens aska ska finnas kvar av den depraverade skiten ni kallar "parlamentarism". Inte ens aska ska finnas kvar.

Men dumsvenne gillar den här depraverade sinnessjuka skiten. De älskar att rulla runt i dess förnedrande, känslomanipulativa gyttja. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHH så förbannat jävla skönt dumsvenne har det i piss-gyttjan de älskar att rulla runt i. Dumsvenne har ingen självrespekt. Över 80% av alla röstberättigade dumsvennar kommer gå ut och rösta på åttaklövern i September. För de gillar att förnedra sig själva.

Det är dumsvennen som är problemet. Medelklass dumsvennen i sitt äckliga radhus. En dödligt sinnessjuk avart. Som bara går efter sina egna skuldkänslor. Allt dumsvenne gör styrs utav dumsvennens förvridna empati och skuldkänslor. Och lathet.

Jag vill att rödgröna får supermajoritet och verkligen våldtar dumsvenne i all evighet.

Den evige sosse cuck simp porrskadade idiot svennen med moderskomplex förtjänar att dö ut vid det här laget.
Senast redigerad av UschKlisterssonIII 2026-08-18 kl. 06:34.
Citera
2026-08-18, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
S har bara 30% i opninionsmätningarna eller menar du att de ska samarbeta med alla i de frågor man är överens?

Opinionsmätningar och val är olika saker. 40-45% är inte orimligt valresultat för s.
Citera
2026-08-18, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Både sossar och moderater skulle behöva byta ledare.
Regler för aktiebolag har ju funnits länge. De flesta partier vill ju hjälpa företagare.
Se bara hur sossarna fjäskat med Wallenbergarna i alla tider. Stora företag betalar nästan ingen skatt alls. Det är regler införda under sosseregeringar.

Både sossar och moderater skulle behöva upphöra att existera.

Jag är så jävla trött. På människor. Helvetet är verkligen andra människor som Sartre sade.
Citera
2026-08-18, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UschKlisterssonIII
Både sossar och moderater skulle behöva upphöra att existera.

Jag är så jävla trött. På människor. Helvetet är verkligen andra människor som Sartre sade.

Helvetet finns på jorden det har du rätt i. Meningen med livet är att leva så man aldrig hamnar där i vardagen.

Partier har vi för att vanligt folk ska tro de har makt att påverka.
Citera
2026-08-18, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Helvetet finns på jorden det har du rätt i. Meningen med livet är att leva så man aldrig hamnar där i vardagen.

Partier har vi för att vanligt folk ska tro de har makt att påverka.

Det finns ingen mening med livet i ett sönder-atomiserat samhälle dubbelmackad utav sossar och borgare.
Citera
2026-08-18, 06:38
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Hela grejen med bolån är ju heelfeel - priserna måste sänkas så att alla
kan köpa sina bostäder utan lån.

Enkelt bor man billigt eller dyrt i betald bostad?

Bor man billigt eller dyrt i belånad bostad?

O med obelånade bostäder minskar bankernas vinster o det
blir ingen bankskatt.

Alla med bolån är förlorare - alltså säljer dom o cashar in
o vips är bolånen borta
Priserna har stigit på grund av det blivit brist på bostäder. Hyreslägenheter rekord kö till i vissa städer och i princip allt uthyrt. Varför? Mer människor i landet än det hinner bygga, kommer det 100 000 ny varje år krävs det en del lägenheter, enkelt.
Ska man då kunna flytta hemifrån så krävs det man köper, ju fler som vill köpa desto högre priser.

Bankskatt är århundradets bluff. Vem äger banken egentligen? Jo aktieägarna. Vem är aktieägarna jo alla som har en fond. Vilka är det? Jo bla alla som har någon form av pension intjänad, tjänstepension etc. har pengar placerade i fonder som i sin tur äger aktier i olika företag bla banker.

Då vet vi, alla får sämre utdelning och sämre pension på sikt tack vare man ska sätta åt bankernas vinster. Dvs bankskatten betalas på sedvanligt vis av S av den stora massan, alla får bidra! Den stora frågan är dock vart går pengarna till istället….
Citera
2026-08-18, 07:11
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Nu har jag läst lite både här och på expressen då jag inte såg debatten själv men har inte läst ett ord om Jimmie, var han inte med eller var han så tyst så ingen har något att säga?
Citera
2026-08-18, 07:14
Medlem
Tandtrollet riskerar att kidnappa hela valet. Ulf Kristersson uttryckte det knivskarpt. "C har gjort sig till det mest irrelevanta partiet i valet." Men för att tandtrollet inte ska få hela valet att kretsa kring C och henne, måste de andra partierna ghosta henne. Nooshi gör det bra, "himlar med ögonen," och Ulf också.
Citera
2026-08-18, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Varför är den fete Suhonen med som nån sorts imbecill "tyckare" när han så uppenbart inte har koll?

Och uppenbart är SOSSE

När får vi se Carl Eos som tyckare i studion?
Citera
2026-08-18, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Nu har jag läst lite både här och på expressen då jag inte såg debatten själv men har inte läst ett ord om Jimmie, var han inte med eller var han så tyst så ingen har något att säga?

Ingen har något att anmärka på honom då han dominerade och vann debatten som vanligt bara på sin blotta närvaro
Citera
2026-08-18, 07:48
Medlem
Maureliuss avatar
Att man genomförde den stora psykiatrireformen på 90-talet under parollen ” Vi vill ge de psykiskt sjuka större frihet! ” berodde helt enkelt på att Sverige har inte råd med att bedriva vård för alla psykiskt sjuka då tillströmningen är oändlig!

Sverige är idag ett enda stort mentalsjukhus!
Citera
2026-08-18, 07:57
Medlem
kansascityshuffles avatar
Varför hade Mohamsson en davidsstjärna på sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in