2026-08-18, 05:57
Medlem
Det är ju bra med demokrati. Men våra ledare är ju inte de smartaste människorna precis.
De vill vi går på samma lögner som vanligt.
Efter valet är det realiteter som styr.
Citera
2026-08-18, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UschKlisterssonIII
Så vänta. Var hela debatten en tävling i vem som kunde smutskasta vem mest som antisemiter? Toppat med något snyftigt "brandtal" av Nooshi om en taxi chafför som blev utsatt för dödsknarkmegatjackrasismnazism eller något? Och så något om att Maggan skattefifflar?

Att runt sju till åtta miljoner pers kommer att gå ut och rösta på någon utav dessa åtta dårhus-partier om några veckor gör mig deprimerad. Väldigt deprimerad.

Svensken är irreparabelt kvaddad i skallen vid det här laget. Dödligt sjuk.

Ja det är ett spel för gallerierna.
Citera
2026-08-18, 06:02
Medlem
Magda är värdelös som ledare men hon har en point.
Ulf får lägre skatt. Och hans försvar är värdelöst.
Magdas gubbe betalar skatt på aktieutdelning och det är helt enligt reglerna.
Citera
2026-08-18, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Så vidrigt hyckleri så man baxnar! Magda (S) står och ojar sig över att Tidö "sänker skatten för de rikaste" fast det inte stämmer men hon själv gör det på riktigt, fifflar med skatten 600.000 med pyttelite skatt! Är det ens lagligt eller kommer (S) Magda att åtalas för skattebrott?

Magdas gubbe "fifflar" inte med skatten. Han har aktiebolag och betalar skatt enligt reglerna.
Citera
2026-08-18, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Magda är värdelös som ledare men hon har en point.
Ulf får lägre skatt. Och hans försvar är värdelöst.
Magdas gubbe betalar skatt på aktieutdelning och det är helt enligt reglerna.

Jag tycker Ulf är en värdelös ledare och debattör.

Men jag tycker det Magdas gubbe gör inte borde vara enligt reglerna. Det är ganska skitigt egentligen trots att Ulf och Timbro bara vill göra en poäng av det och gör det på ett uselt sätt inför valet.

Sen är ju Magdas gubbe rätt så tät med Wallenbergarna om jag förstått det rätt så Timbro biter nästan handen som föder dem här med detta "scoop".
Citera
2026-08-18, 06:20
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Jag hoppas sonderingarna blir mer utdragna än 2018/19. För att dumsvenne som röstar på något utav dessa åtta idiotpartier förtjänar det. De förtjänar inte ett stabilt och harmoniskt regeringsbildande. Dumsvenne förtjänar kaos och idioti.

Om man inte röstar på något av dessa partier så är ju din röst meningslös. Finns ju inget annat Kalle Anka parti som kommer att komma in.
Citera
2026-08-18, 06:21
Medlem
Ebba är en skojare som lurar huset av en dement pensionär men hon lär få många röster i valet för hon framstår som seriös i debatter.
Tyvärr kommer miljömupparna också få röster.
Ingen vettig politik men folk blir nervösa när det är varmt nere i Europa och tror MP kan lösa allt.
Istället är de största hotet mot vår ekonomi.

Se bara hur tyskarna totalt sabbat sin ekonomi pga påstådda miljövinster.

Sossarna behöver en ny ledare. Magda ser ut som hon vill slå ihjäl alla som säger emot henne.
Även Ulf behöver bytas ut. Han känns ganska ärlig men har totalt gått bort sig med fruns korruption.

Centern har för länge sen tappat bort sin orsak att existera. Vänstern skulle gå bättre med en trevligare ledare. Folkpartiet kämpar på men har ingen chans i valet.
Citera
2026-08-18, 06:23
Medlem
Tappade intresset direkt. Kanske ytligt av mig, men kändes som en stor mörk källarlokal där de stod 5 km från varandra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
S har bara 30% i opninionsmätningarna eller menar du att de ska samarbeta med alla i de frågor man är överens?

Ja, de kan bilda en enpartiregering.
Citera
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Fan vad skönt det hade varit om någon slopar Karensavdraget, vilken befrielse asså eller att vi förkortar arbetsveckan med samma lön

Gör något åt folket!!!!
Problemet med det är att företag får ta smällen. Alla företag har inte den marginalen att man helt plötsligt kan bjuda på 20% extra i lön för någon politiker står och lovar. Man kan inte heller höja priset på sin produkt då man konkurrerar på marknaden med hela världen. Följden blir massor med företag som går omkull och arbetslösheten skjuter i höjden.

Är samma som när facken och företagen löneförhandlar, IF Metall som sätter märket vet att kräver vi x % klarar sig inte vissa företag och försvinner. Vissa kanske redan lever på lånad tid så ok, men ju högre % man kräver ju fler företag får det svårt. Nu är det val och 20% inte orimligt eller?
Citera
2026-08-18, 06:27
Medlem
Citat:
Jag tycker Ulf är en värdelös ledare och debattör.

Men jag tycker det Magdas gubbe gör inte borde vara enligt reglerna. Det är ganska skitigt egentligen trots att Ulf och Timbro bara vill göra en poäng av det och gör det på ett uselt sätt inför valet.

Sen är ju Magdas gubbe rätt så tät med Wallenbergarna om jag förstått det rätt så Timbro biter nästan handen som föder dem här med detta "scoop".

Både sossar och moderater skulle behöva byta ledare.
Regler för aktiebolag har ju funnits länge. De flesta partier vill ju hjälpa företagare.
Se bara hur sossarna fjäskat med Wallenbergarna i alla tider. Stora företag betalar nästan ingen skatt alls. Det är regler införda under sosseregeringar.
Citera
2026-08-18, 06:29
Medlem
Åtta partier som tillhör historiens skräphög.
Framtiden tillhör afs och nyans.

Ed:
I alla fall fram tills inbördeskriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in