2026-08-18, 02:46
Medlem
EvilElviss avatar
Om jag tar ett lån på 300 tusen. Flyttar dessa till ett paypal konto och drar till Sydamerika och ger fan i att betala av, kan kronofogden driva in det från det paypal-kontot?
Citera
2026-08-18, 03:00
Medlem
Har de anledning att känna till ditt PayPal-kontos existens?
Citera
2026-08-18, 04:16
Medlem
Merwinnas avatar
Hur ska du klara dig i Sydamerika då? 300 000 räcker max två år. Du kommer ju inte ens att vara medborgare där, d.v.s. du har inga rättigheter alls.

Du är inte den första som har kommit på den eminenta (inte) idén att ta lån och flytta till ett land som inte samarbetar med KF, men det brukar alltid sluta på samma sätt. De blir utfattiga, har inte råd med hem och mat och sjukvård och tandvård - och så kommer de slokörade hem igen och ska ha hjälp av svenska samhället. Och här är skulden kvar, den har bara vuxit sig större...
Citera
2026-08-18, 04:24
Medlem
PayPal är väl ett ganska så osäkert sätt som enkelt kan bli spärrat och dumt att lägga alla ägg i samma korg. Det bästa hade väl varit om du växlade om till olika kryptovalutor och placerade dessa lite här och var som är svårt att spåra kombinerat med att kanske köpa en del fysiskt guld för en del av pengarna som du sedan löser in efter behov när du behöver?
Citera
2026-08-18, 04:42
Medlem
EvilElviss avatar
Tack för svar.
Förstår att det inte är en långsiktig lösning eller bulletproof strategi.

Utan att berätta för mycket om ni nuvarande situation (hälsan) så ville jag mest kolla att de pengarna som förs över till paypal inte kan röras av någon svensk myndighet.

Krypto verkar säkrare. Men jag är inte riktigt up to date med hur det fungerar.

Tänk att jag vill ta ut en slant och köpa kaffe av Carlos . Hur funkar det om man har pengar på paypalkontot eller i krypto?
Citera
2026-08-18, 06:37
Medlem
Nej det kan dom inte. Dom ser inte att det finns.

KF kan inte alls driva in något i utlandet.
Det kan däremot banken du lånat pengar av.

Gå på CSN istället och förfalska papperen från något universitet.
6 års uppehälle.
Så gör babbarna.
Citera
2026-08-18, 06:52
Medlem
Flashback blir mer och mer retarderat för var dag som går. Klart de kan se paypal, är inte direkt en obskyr bank. Du måste även koppla en befintlig bank när du gör konto där.
Citera
2026-08-18, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalTechnique
Flashback blir mer och mer retarderat för var dag som går. Klart de kan se paypal, är inte direkt en obskyr bank. Du måste även koppla en befintlig bank när du gör konto där.

Hur menar du att dom ser PayPal.
KF ser inte ett skit utanför Sverige.

Nej det måste man inte.

När fogden försöker utmäta mig då borde väl PayPal dykt upp där på listan över ställen dom kollat, eller hur?
Citera
2026-08-18, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskburk
Gå på CSN istället och förfalska papperen från något universitet.
6 års uppehälle.
Så gör babbarna.

Off topic: Hur menar du att denna förfalskning inte skulle upptäckas?

On topic: Jag har svårt att se att PayPal skulle vara någon slags skuggbank som man kan gömma tillgångar hos. Det lär väl framgå av PayPals policies vad som gäller? Har TS läst?
Citera
2026-08-18, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .vitalicus
Off topic: Hur menar du att denna förfalskning inte skulle upptäckas?

On topic: Jag har svårt att se att PayPal skulle vara någon slags skuggbank som man kan gömma tillgångar hos. Det lär väl framgå av PayPals policies vad som gäller? Har TS läst?

Det är ingen skuggbank, det är utländsk bank. KF ser inte om du har pengar i på en vanlig bank i Köpenhamn. En svensk myndighet har liksom inte tillåtelse att göra lite vad fan dom vill i utlandet.

Vem bryr sig om det upptäcks. Dels tror jag inte att det gör det, sen är det viktiga att pengarna betalas ut.
Citera
2026-08-18, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pidr
Det är det här jag menar. Svenska staten borde erbjuda bidrag motsvarande återvandringsbidraget till alla svenskar de har svikit och som vill lämna. Så hade du inte behövt ett lån. Snacka om diskriminering på hög nivå.

Lysande ide, bara de avsäger sig medborgarskapet så att de inte kommer tillbaks när de har bränt pengarna.

Svikit? TS har fått gå i grundskola i 9 år och efter det 3 år på gymnasiet. TS har i och med det fått väldigt bra möjligheter till en framtid men på något sätt gick det inte in och nu lockar ett lån på 300000 för att lämna landet. Vad mer ska staten göra för TS? Mata hen?
Citera
2026-08-18, 07:40
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pidr
Det är det här jag menar. Svenska staten borde erbjuda bidrag motsvarande återvandringsbidraget till alla svenskar de har svikit och som vill lämna. Så hade du inte behövt ett lån. Snacka om diskriminering på hög nivå.
Mm det kan man säga att det är. Jag vill med ha ett bidrag så att jag kan lämna detta skitland.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in