2026-08-18, 07:52
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Mm det kan man säga att det är. Jag vill med ha ett bidrag så att jag kan lämna detta skitland.
Varför tycker du att man ska ge dig bidrag för att lämna ett skitland som du inte tycker om?. Det är ju bara packa väskan ta med dig i slutlönen och skita i landet.
Sedan kan du säga upp ditt medborgarskap så slipper Sverige problemet
Jag kan inte se varför man ska ha bidrag för att lämna ett land man inte tycker om att vara i.
Det är liksom bara att packa väskan redan igår och beställa ett flyg enkel resa.
Det finns inga svårigheter med sådana saker överhuvudtaget.
Citera
2026-08-18, 07:58
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Varför tycker du att man ska ge dig bidrag för att lämna ett skitland som du inte tycker om?. Det är ju bara packa väskan ta med dig i slutlönen och skita i landet.
Jag kan inte se varför man ska ha bidrag för att lämna ett land man inte tycker om att vara i.
Det är liksom bara att packa väskan redan igår och beställa ett flyg enkel resa.
För att det här landet har svikit mig och de mina så att vi vill lämna. Men det finns inget kapital att kunna göra det.
Citera
2026-08-18, 07:59
Medlem
Ganonitos avatar
Givetvis samarbetar Paypal med Kronofogden då de måste följa svenska lagar och EU-lagar för att få driva verksamhet i Sverige. Att de är ett amerikanskt företag har ingen betydelse.
Citera
2026-08-18, 08:00
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
För att det här landet har svikit mig och de mina så att vi vill lämna. Men det finns inget kapital att kunna göra det.
Men det finns ju alltid möjligheter om man använder huvudet man säljer av alltihopa man äger.
Sedan så sparar man ganska mycket pengar. Då finns det fulla möjligheter att kunna dra från Sverige.
. Det handlar ju om att man måste kunna prioritera eller hur.
Jag har ju klarat mig i nio år så att varför skulle inte du kunna klara dig? Man behöver inte ha massa bidrag för att bidrag är någonting som har fastnat i huvudet på folk.
Speciellt i Sverige så tror man att man bara ska gå till posten eller banken och hämta ut pengar.
Man får ju liksom engagera sig för att komma bort om man inte trivs.
Det måste du väl ändå förstå.
Citera
2026-08-18, 08:01
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Men det finns ju alltid möjligheter om man använder huvudet man säljer av alltihopa man äger.
Sedan så sparar man ganska mycket pengar. Då finns det fulla möjligheter att kunna dra från Sverige.
. Det handlar ju om att man måste kunna prioritera eller hur.
Jag har ju klarat mig i nio år så att varför skulle inte du kunna klara dig? Man behöver inte ha massa bidrag för att bidrag är någonting som har fastnat i huvudet på folk.
Speciellt i Sverige så tror man att man bara ska gå till posten eller banken och hämta ut pengar.
Man får ju liksom engagera sig för att komma bort om man inte trivs.
Det måste du väl ändå förstå.
Suck..

Du är en sån här som inte kan sätta sig in i andras situationer. Jag tänker inte redovisa här varför det inte har gått att slå sak i saken ännu. Men bara för att det är enkelt för dig så behöver det inte vara så för andra.
Citera
2026-08-18, 08:07
Medlem
sebastian66s avatar
TS!! Jag skulle nog kunna rekommendera att du skulle tänka dig för ett par gånger innan du går vidare.
Det kan vara lätt att låna 300.000 men med dessa pengar Kan du inte klara dig mer än max tre år.
Har du någon tanke med hur planen ser ut om fem år? Skulden du kommer få kommer ju faktiskt fortfarande att hänga kvar även när du kommer tillbaka till Sverige om kanske 10 år.
Hur stor tror du skulden kommer att vara?
Vissa skulder kan man preskribera. Men bankskulder brukar vara ganska svåra för att det är 10 års presskribrationstid på. Man kan gå vidare till domstolen för att förlänga På ett eller annat sätt.
Har du planer på att jobba eller ska du bara glida på dina 300.000?

Jag skulle rekommendera dig att använda kombinationen Wise Paypal Neteller skrill yoursafe för att sprida pengarna.
Banken eller Kronofogden kan inte gå in på dessa former av banker från nätet.
Paypal styrs väldigt mycket av din e-mailadress som ingen kan ha koll på. Problemet är att Paypal har jävla massa krav på att man ska verifiera sig om man får in pengar.

Du kan ju faktiskt få kreditkort eller debitkort på alla dessa appar. Då kan du klara det ganska bra men det kan ju vara svårt med 300.000. Det beror på vilket land du hamnar i. Men jag tror att tre år så är pengarna slut.
Citera
2026-08-18, 08:10
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Suck..

Du är en sån här som inte kan sätta sig in i andras situationer. Jag tänker inte redovisa här varför det inte har gått att slå sak i saken ännu. Men bara för att det är enkelt för dig så behöver det inte vara så för andra.
Samtidigt måste du förstå att det handlar om att prioritera. Alla har ju olika situationer det fattar väl till och med någon som är 15. Men att bara sitta och gnälla på att det är ett jävla skitland hjälper ju inte dig på traven. Du vet ju om att du kan sälja dina saker sälj cykel bil och alltihopa.
Sedan kan du bara betala av dina lån som du har tagit på dig som alla andra antagligen.
Sedan jobbar man röven av sig skaffar två jobb och sparar på en bra budget.

Om du är riktigt smart så skaffar du ett jobb ett europeiskt arbete som gör att du kan tjäna lite extra pengar och klara dig. Allting handlar om att prioritera och försöka öppna ögonen för att göra någonting.
Jag har många kompisar som säger att man ska flytta men tummen sitter kvar i röven på samma sätt sedan åtta år. Du kanske är en sån här dagdrömmare som alla andra misstänker jag. Man kan ju inte skylla på massa saker utan man måste ju försöka dra ut tummen och göra något åt situationen. Det är inte svårare än vad man gör det till.
Citera
2026-08-18, 08:11
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Samtidigt måste du förstå att det handlar om att prioritera. Alla har ju olika situationer det fattar väl till och med någon som är 15. Men att bara sitta och gnälla på att det är ett jävla skitland hjälper ju inte dig på traven. Du vet ju om att du kan sälja dina saker sälj cykel bil och alltihopa.
Sedan kan du bara betala av dina lån som du har tagit på dig som alla andra antagligen.
Sedan jobbar man röven av sig skaffar två jobb och sparar på en bra budget.

Om du är riktigt smart så skaffar du ett jobb ett europeiskt arbete som gör att du kan tjäna lite extra pengar och klara dig. Allting handlar om att prioritera och försöka öppna ögonen för att göra någonting.
Jag har många kompisar som säger att man ska flytta men tummen sitter kvar i röven på samma sätt sedan åtta år. Du kanske är en sån här dagdrömmare som alla andra misstänker jag. Man kan ju inte skylla på massa saker utan man måste ju försöka dra ut tummen och göra något åt situationen. Det är inte svårare än vad man gör det till.
Jorå jag har full förståelse. Verkar vara du som inte förstår här. Slutdiskuterat nu.
Citera
2026-08-18, 08:13
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Jorå jag har full förståelse. Verkar vara du som inte förstår här. Slutdiskuterat nu.
Det finns ingen myndighet som kommer med en guldsked och massa pengar i en koffert för att du ska lämna landet.
Det måste du väl ändå förstå eller hur. Glöm inte av att det handlar om att dra ut tummen från röven och göra något aktivt för att kunna flytta ut från skidlandet som du säger.
Det finns ingen som kommer att hjälpa dig på traven utan det är ju bara du själv som kan ta itu med situationen.
Om du har barn så är ju situationen annorlunda men barnen kan följa med. Det handlar om att man inte bara ska snacka massa papegoja utan göra lite aktiviteter.
Citera
2026-08-18, 08:14
Medlem
Det hela fallerar redan i första skedet. TS kommer inte att beviljas ett lån på 300 tusen.
Citera
2026-08-18, 08:16
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Det finns ingen myndighet som kommer med en guldsked och massa pengar i en koffert för att du ska lämna landet.
Det måste du väl ändå förstå eller hur. Glöm inte av att det handlar om att dra ut tummen från röven och göra något aktivt för att kunna flytta ut från skidlandet som du säger.
Det finns ingen som kommer att hjälpa dig på traven utan det är ju bara du själv som kan ta itu med situationen.
Om du har barn så är ju situationen annorlunda men barnen kan följa med. Det handlar om att man inte bara ska snacka massa papegoja utan göra lite aktiviteter.
Och du fortsätter… Som sagt.. Du har ingen aning om varför jag inte har kunnat slagit sak i saken ännu och angående ”mina prioriteringar”. Så länge du inte vet om dom, då känns det som att dina försök att tala mig tillrätta eller bemästra mig kan förpassas till dit katta skiter. No offence..
Citera
2026-08-18, 08:33
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:

Det är klart det skulle underlätta lite att få 350k för att lämna, precis som folk får som illegalt invaderat landet och levt på bidrag svenskar tvingats betala. Om främmande folk som invaderat sverige kan få dessa pengar för att lämna borde såklart svenskar få samma erbjudande.

Citat:
Mm det kan man säga att det är. Jag vill med ha ett bidrag så att jag kan lämna detta skitland.

Du kan kanske råna kriminellt pack på guldkedjor. De lär knappast gå till polisen ...
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2026-08-18 kl. 08:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in