Igår, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Eftersom Nazism är en vänster ideologi så vore det väl lättare att kalla (S) för Nazister? Mer logiskt åtminstone efter som (S) fortfarande ser tillbaka på Nazismen som ett slags guldålder i svensk politik.

Så snart man inser att det (S)-märkta "Folk hemmet" som politisk ide är rakt kopierat av den Folk gemenskap som tyska nazisterna lanserade så hamnar man rätt när man skall anklaga partier för att vara nazister.

Är lite orolig för att alla numera bara använder "Nazist" som synonym med "Elak". Det är inte sant. Nazismen är en ideologi med riktigt innehåll. Som all annan vänsterpolitik leder den helt fel och är farlig. Att slarva med begreppen som du gör innebär bara att du blir blind för att samma politiska innehåll kan återkomma och leda till samma hemska resultat.

Det är historielöst och farligt att börja använda "Nazist" som ett allmänt skällsord. Det leder bara till att ordet tappar allt innehåll.

Att förbjuda muslimer att bära hijab på offentliga platser är likvärdigt med att sätta gul stjärna på judar. Ja, värre, för man tvingar dem att bryta mot sin tro.
Citera
Igår, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Att förbjuda muslimer att bära hijab på offentliga platser är likvärdigt med att sätta gul stjärna på judar. Ja, värre, för man tvingar dem att bryta mot sin tro.
Det vet jag inte. Tycker att det kan vara värt att komma ihåg att Tyska Nazi(S)terna införde Jude-stjärnan i tyska pass efter att svenska (S) insisterat på det...
Citera
Igår, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Menar du DÖ avtal mellan de sju partierna för att blockera SD?

Jah menar alliansens politik
Citera
Igår, 16:21
Medlem
En fyrpartikoalition tror jag inte på.
Däremot kan jag tänka mig något liknande 2018.
En S Mp regering som sluter avtal med KD och C.
Ebba kan säkert motivera det med att hon räddar Sverige från de hemska vänsterpartisterna.
Citera
Igår, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
En fyrpartikoalition tror jag inte på.
Däremot kan jag tänka mig något liknande 2018.
En S Mp regering som sluter avtal med KD och C.
Ebba kan säkert motivera det med att hon räddar Sverige från de hemska vänsterpartisterna.
Du menar att KD skall återigen sätta sig i ett getingbo med MP och deras energipolitik när dom var drivade i samarbetets uppgörelse...
Citera
Igår, 21:33
Medlem
Det kommer inte fungera

Citat:
17 Augusti 2016
Lind om KD-samarbete: Tack men nej tack

När hon får en fråga om hur hon ser på att samarabeta med KD efter valet blir det kalla handen.
"Jag tycker nog att hela den här debatten framför allt handlar om taktik och positionerande. Vi ligger långt från Kristdemokraterna i många sakfrågor. Framför allt i miljö- och klimatpolitiken. Jag säger tack men nej tack.
Citera
Igår, 23:22
Medlem
Jag förutspådde detta redan i maj:

(FB) Den stora opinionsundersökningstråden - Redux

Du har ju även en ganska mittenregering som lyder: S, MP,C och KD. Dessa har tillsammans från denna OU 51,7%

Med aktuella siffror kan detta mycket väl bli en möjlighet.
Citera
Igår, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Jag förutspådde detta redan i maj:

(FB) Den stora opinionsundersökningstråden - Redux

Du har ju även en ganska mittenregering som lyder: S, MP,C och KD. Dessa har tillsammans från denna OU 51,7%

Med aktuella siffror kan detta mycket väl bli en möjlighet.
Får liknande svar här, tror du MP och KD kommer överens om kärnkraften?
Citera
Igår, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Får liknande svar här, tror du MP och KD kommer överens om kärnkraften?

Nej men man får väl kompromissa? SD gick ju på val 2022 att man inte skulle röra A-kassan tex och vad hände? Precis.
Citera
Igår, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Nej men man får väl kompromissa? SD gick ju på val 2022 att man inte skulle röra A-kassan tex och vad hände? Precis.
Förhandlingar och SD fick något annat?
Ebba har satsat stort på kärnkraft (skulle säga största förespråkaren) så hon skulle i så fall bli en stor förlorare, och det förstår hon.
Citera
Idag, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Förhandlingar och SD fick något annat?
Ebba har satsat stort på kärnkraft (skulle säga största förespråkaren) så hon skulle i så fall bli en stor förlorare, och det förstår hon.

Fick annat? De har ju svikit på punkt efter punkt. Detta val är det första som SD inte kommer öka.
Citera
Idag, 00:23
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Att förbjuda muslimer att bära hijab på offentliga platser är likvärdigt med att sätta gul stjärna på judar.

Nej det är det inte.

Att tvinga människor att bära hijab är likvärdigt med att sätta gul stjärna på judar.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in