2026-08-17, 20:50
Medlem
Jag tycker att det hela urartat...

Vansinnigt omoget beteende från alla håll och kanter. Nu har Ewa Fröling gett sig in i kritiken mot Dramaten, på Instagram. För att Tilde är förkrossad.

Hade min kända pappa eller exmake (som dokumenterat varit våldsam) dött hade jag inte suttit på sociala medier och läst/skrivit i detta nu.

Tycker nog att kultureliten ska tagga ner lite och inte fullständigt tappa brallorna i en extremt löjeväckande och exstatisk sorg.

...och alla som citerar lagböcker om *latinska skrivelser* och förtal... 🤦‍♀️

Örjan Ramberg tilläts vara ett gravt arbetsmiljöproblem "för konstens skull" och privat var han dömd för misshandel.

HAN VAR EN SKITSTÖVEL!
Senast redigerad av Realdoll00 2026-08-17 kl. 21:02.
Citera
2026-08-17, 21:26
Medlem
outback4s avatar
Till och med Mikael Persbrandt och Thorsten Flinck är snälla gossar i jämförelse med vad aset Örjan ställt till med, #tystnadtagning handlar om fler manliga svin men en sticker ut och det var ÖR
Varför gjorde han inte som Benny Fredriksson? Det hade varit mer befogat..
Citera
2026-08-17, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag såg honom när han var ung, han var väldigt snygg och manlig och hade en stark dragningskraft på kvinnor. Varför tror du att han träffade så många snygga kvinnor?

Många och många?! Ni nämner typ 3-4 under 3-4 decennier.
Tycker bara två av dem är något speciellt snygga (Lena Olin och Ewa Fröling).
Skådisar dejtar varandra, det är väl inget speciellt med Örjan Rambergs "track record"?
Tror det är rätt average för män.
De snygga kvinnorna du syftar på flydde för fan utomlands eller skaffade livvakt för att bli AV med honom.
Och hur han gjorde? Charmade med en falsk fasad såklart.
Men SNYGG var han aldrig.
Citera
2026-08-17, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Jag tycker att det hela urartat...

Vansinnigt omoget beteende från alla håll och kanter. Nu har Ewa Fröling gett sig in i kritiken mot Dramaten, på Instagram. För att Tilde är förkrossad.

Hade min kända pappa eller exmake (som dokumenterat varit våldsam) dött hade jag inte suttit på sociala medier och läst/skrivit i detta nu.

Tycker nog att kultureliten ska tagga ner lite och inte fullständigt tappa brallorna i en extremt löjeväckande och exstatisk sorg.

...och alla som citerar lagböcker om *latinska skrivelser* och förtal... 🤦‍♀️

Örjan Ramberg tilläts vara ett gravt arbetsmiljöproblem "för konstens skull" och privat var han dömd för misshandel.

HAN VAR EN SKITSTÖVEL!

Ewa skrev väl själv på instagram att han misshandlat henne i samband med Josefin-filmen?
Citera
2026-08-17, 22:21
Avstängd
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Många och många?! Ni nämner typ 3-4 under 3-4 decennier.
Tycker bara två av dem är något speciellt snygga (Lena Olin och Ewa Fröling).
Skådisar dejtar varandra, det är väl inget speciellt med Örjan Rambergs "track record"?
Tror det är rätt average för män.
De snygga kvinnorna du syftar på flydde för fan utomlands eller skaffade livvakt för att bli AV med honom.
Och hur han gjorde? Charmade med en falsk fasad såklart.
Men SNYGG var han aldrig.
Skådespelerskan Harriet Andersson uttryckte sig så här i "Stjärnorna på Slottet" om Örjan Ramberg när han stegade in på Dramaten: "Han var grann som en älg".
Citera
2026-08-17, 22:22
Medlem
Knotknets avatar
Jag ser inte syftet med att gå ut i sociala medier och skriva så negativt om en nyligen avliden person då det drabbar de anhöriga drabbas så oerhört hårt. Det drabbar dem och jag tror inte att brottsoffer mår bättre av det heller. Det är mest osmakligt.
Citera
2026-08-17, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Ewa skrev väl själv på instagram att han misshandlat henne i samband med Josefin-filmen?

Det stämmer att hon gjorde. Men hon verka förlåtit hon på äldre dagar ?
Citera
2026-08-17, 22:34
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Skådespelerskan Harriet Andersson uttryckte sig så här i "Stjärnorna på Slottet" om Örjan Ramberg när han stegade in på Dramaten: "Han var grann som en älg".

Vilken källa!
Harriet var 84 år och senildement då!
Citera
2026-08-17, 22:42
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag ser inte syftet med att gå ut i sociala medier och skriva så negativt om en nyligen avliden person då det drabbar de anhöriga drabbas så oerhört hårt. Det drabbar dem och jag tror inte att brottsoffer mår bättre av det heller. Det är mest osmakligt.
Folk har rätt att få ta del av sanningen.
Om så personen är död eller levande.
Ärlighet varar längst.

Sociala skitstövlar kan få upprättelse efter sin bortgång.
Tack vare deras kulturgärning.
Jag tänker närmast på Ingmar Bergman.
Som satte på alla kvinnliga skådespelare han bara kunde/valde. Dåtidens Castingcouch.
Och sen sket i konsekvenserna.
Senast redigerad av LA8PV 2026-08-17 kl. 22:59.
Citera
2026-08-17, 23:03
Medlem
Gubben skulle suttit bakom lås och bom för många år sedan. PUNKT.
Han har blivit skyddad och ryggdunkad av veklingar i för många årtionden.
Lena Olin har själv medgett att hon flydde till USA med deras barn för att inte bli dödad av Örjan-smörjan.
Citera
2026-08-17, 23:04
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Vilken källa!
Harriet var 84 år och senildement då!
Blandar du ihop det lite?
Harriet var 82 år då i Stjärnorna på slottet och hon fyllde 94 i februari i år. Hon bor kvar i sin lägenhet i Stockholm och är inte dement.
Däremot blev hennes sambo Lennart dement och hon vårdade honom i hemmet en lång tid.

När Ramberg var ung var han snygg och hans längd på närmare 190 cm gjorde sitt till att han uppfattades som grann.
På senare år blev han ful och hans renommé som kvinnomisshandlare gjorde honom ännu fulare.

https://www.senioren.se/halsa-medicin/vard-omsorg/harriet-ar-anhorig-jag-lever-ocksa-bara-en-gang/
Citera
2026-08-17, 23:08
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuttiotre
Gubben skulle suttit bakom lås och bom för många år sedan. PUNKT.
Han har blivit skyddad och ryggdunkad av veklingar i för många årtionden.
Lena Olin har själv medgett att hon flydde till USA med deras barn för att inte bli dödad av Örjan-smörjan.
Rätt bra analys. Psykisk ohälsa är väl bara förnamnet.
Men det svenska rättssystemet hängde inte med. Då.
Idag med samtyckeslagen är det helt andra bullar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in