Idag, 18:50
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Örjan Ramberg var väldig attraktiv som ung. Han var snygg, charmig och sexig och framförallt väldigt manlig. Jag och många andra tjejer hade "en crush" på honom. Han fick alla snygga tjejer; bl. a Ewa Fröling, Lena Olin, Josefin Nilsson och Lena Nilsson. Om någon har en sexig bild på honom så lägg gärna ut den!

Apropå attraktiv på det sättet som du nämner kom jag att tänka på en annan typ som gick lite längre om man säger så. Såg foto av en ung Ted Bundy och minsann att med lite god vilja kan det finnas lite likheter med en ung ÖR. Syftar på utseendet i första hand, riktigt lika vidrig som Bundy var mot kvinnor var inte Ramberg...
Citera
Idag, 19:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Han fick rollen som den genuine stockholmaren fotograf Harry Friberg när SVT lät filmatisera några böcker från Stieg Trenters författarskap. Han gjorde rollen utmärkt och kom undan med att tala göteborgska.

Dramaten tog bort ett minnesinlägg om Ramberg för att kommit så många otrevliga kommentarer. Går det inte att låsa kommentarsfältet på Instagram?
Citera
Idag, 19:10
Medlem
Citat:
Örjan Ramberg var väldig attraktiv som ung. Han var snygg, charmig och sexig och framförallt väldigt manlig. Jag och många andra tjejer hade en "crush" på honom. Han fick alla snygga tjejer; bl. a Ewa Fröling, Lena Olin, Josefin Nilsson och Lena Nilsson. Om någon har en sexig bild på honom så lägg gärna ut den!

https://files.catbox.moe/3rwsbv.jpeg
Citera
Idag, 19:12
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clearasil
https://files.catbox.moe/3rwsbv.jpeg
Wow! Han fick mer pondus och var mer distingerad på äldre dar när han inte var så pojkaktig.
Senast redigerad av enfindam Idag kl. 19:14.
Citera
Idag, 19:15
Medlem
Citat:
Wow! Han fick mer pondus på äldre dar när han inte var så pojkaktig.

Såg den av en slump på FB idag. Han ser ju objektivt bra ut. Tror kvaliteten och skärpan på just den här bilden gör sitt till.
Citera
Idag, 19:35
Medlem
Ace Venturas avatar
Har jobbat en sväng på Dramaten i unga år och ÖR var den i särklass drygaste och otrevligaste personen i hela huset. En typisk göteborgare med hybris. De flesta andra skådisar (många mycket större stjärnor än han på den tiden) var betydligt trevligare att umgås med. Så personligen ger jag inte mycket för honom.

Som skådis var han också ganska kass i mitt tycke. En typisk scenskoleprodukt som bara var älskad av andra scenskoleprodukter (och en okunnig publik). Men det är bara min privata åsikt. Det känns lite ovärdigt att prata illa om en nyss bortgången men i det här fallet går det inte ens att fejka sympati.
Citera
Idag, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
När han sparkade Josefin i magen hade han cowboy boots på sig.
"Det står i domen från tingsrätten.

En annan händelse som är beskriven i domen från tingsrätten är när han knuffar omkull henne och sparkar henne i magen med sina cowboy-boots. Händelsen är från 1997.
Morgonen efter tryckte han upp henne mot väggen och höll strypgrepp."

I misshandelsdomen från 1998 finns beskrivet att Josefin Nilsson och mannen blev ett par i september 1994. Två år senare kände hon att hon mådde dåligt av deras förhållande. Mannen var ”elak mot henne såväl psykiskt som fysiskt”.

"Hon kom hem till honom för att bryta förhållandet.
Det var dock svårt att säga något - när han blir arg blir han också farlig”, säger hon.

Hon satte sig på sängkanten och berättade att det var slut. Det ledde till att mannen blev vansinnig, beskriver hon i domen.

Blödde från armen
Skådespelaren tog då en vass brevkniv och höll fram den när hon satt i soffan. Hon skyddade sig med armarna. Hon var rädd och chockad och plötsligt märkte hon att det blödde från ett skärsår på armen."
https://www.expressen.se/noje/skadespelaren-ar-redan-domt-i-det-har-/

Ramberg följde med Josefin in i behandlingsrummet för att kunna berätta att hon hade skurit sig på glas. En ren lögn och Josefin vågade inte berätta sanningen.

Numera om det finns misstanke om misshandel får inte män/partner följa med in på behandlingsrummet så att kvinnan vågar berätta.

"Vårdpersonalen begränsar tillträdet för alla medföljande – oavsett kön – för att kunna tala enskilt med den våldsutsatta och skapa en trygg miljö."
https://vis.nll.se/process/vard/Dokument/vard/V%c3%a5rdrutiner/%c3%85tg%c3%a4rd/KV%c3%85%20Icke-kirurgisk/Fl%c3%b6desschema%20och%20rutin%20vid%20omh%c3%a4n dertagande%20av%20v%c3%a5ldsutsatta%20i%20n%c3%a4r a%20relation.pdf

Precis. Josefin LÄMNADE honom, hon ville inte ha honom. Han lät henne inte gå.
Lena Olin lämnade honom också. Antar att Ewa Fröling lämnade honom.
Citera
Idag, 19:48
Medlem
Citat:
Örjan Ramberg var väldig attraktiv som ung. Han var snygg, charmig och sexig och framförallt väldigt manlig. Jag och många andra tjejer hade en "crush" på honom. Han fick alla snygga tjejer; bl. a Ewa Fröling, Lena Olin, Josefin Nilsson och Lena Nilsson. Om någon har en sexig bild på honom så lägg gärna ut den!

Men sluta, jag kräks! Det är du som är störd.
Har alltid tyckt han var den fulaste skådespelaren i Sverige.
De snygga tjejerna lämnade honom allihop. De flydde.
Lena Nilsson är väl Einárs mamma och hon verkar precis som Josefin Nilsson blivit helt förstörd psykiskt av hans misshandel.
Citera
Idag, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Ja, han var ett svin, det medges. Men det aktuella fallet just här var när tokkärringen slagit sönder hela lägenheten i vild psykos.

Då tror jag att en rejäl knuff in i väggen ger bättre effekt än att att uppmuntra tokkärringen att ta djupa, långsamma andetag.

Och du har bevis för att HON "slagit sönder lägenheten i vild psykos"? Var du där? Sa Örjan det? Var det Josefins version?
Han KASTADE in henne i väggen.
Citera
Idag, 19:52
Medlem
Bret-Harts avatar
Kanske har nämnts men han gjorde en singel 1968 som är värd att kolla in "Balladen om killen"
Citera
Idag, 20:11
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Men sluta, jag kräks! Det är du som är störd.
Har alltid tyckt han var den fulaste skådespelaren i Sverige.
De snygga tjejerna lämnade honom allihop. De flydde.
Lena Nilsson är väl Einárs mamma och hon verkar precis som Josefin Nilsson blivit helt förstörd psykiskt av hans misshandel.
Jag såg honom när han var ung, han var väldigt snygg och manlig och hade en stark dragningskraft på kvinnor. Varför tror du att han träffade så många snygga kvinnor?
Citera
Idag, 20:29
Medlem
Manjakiss avatar
Riktigt äckel. Många som firar att aset äntligen dött
Hoppas han led sista tiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem