2026-08-17, 12:41
Medlem
jaja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Ja, varje land har sina nyttiga idioter. Tyvärr.
Det är du som är en nyttig idiot. Jag röstar på AFS för att jag håller med om i princip allt i deras politik.

SD har sviktit sina kärnväljare ifrån före 2010 i nästan alla deras frågor. Jag skulle aldrig rösta på SD nu eftersom jag i mångt och mycket inte håller med om nästan någonting i deras politik.
Det är bara att kolla på Jimmie Åkesson nu. Han uteslöt undomsförbundet till SD. för att Kasselstrand ville inte att Åkesson skulle svika sina väljare i kärnfrågor, det var mer också.

Nu kommer det ju massvis Moderater till SD. Men kontentan var att SDs ungdomsförbund växte sig alldeles för stora. Dom var dessutom obekväma för partitoppen och framförallt Åkesson. Jimmie såg ett hot mot sin egen makt och uteslöt dom.

Om jag skulle rösta på tidöpartierna skulle jag svika mina ideal och min integritet. Att rösta på ett parti som Sverigedemokraterna nu skulle aldrig falla mig in. Dom är kontrolllerad opposition. SD och framförallt partitoppen som Åkesson och Mattias Karlsson vill inte avska paraplylagen Hets mot Folkgrupp. Utan SD partitopp och högdjuren i SD sätter Israels intressen före Sveriges. Sionistdemokraterna borde SD byta namn till. Jag vore en hycklare om jag röstar på SD.
Citera
2026-08-17, 12:43
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Den totala desperationen nu från L.

Den totala idiotin som kommer ur L är bortom bizzart.

Nu ska insatsstyrka skickas in i Iran och Irak för att rädda ISIS-barn. De har väl inte ens tänkt vad det kan innebära med eventuell konflikt med andra suveräna länder. Nej, nu tänker inte L nåt vidare.

Hoppas innerligt få slippa det här skitpartiet om en månad.

Finns redan i UK = ”Forced marriage unit”

Tanken är väl att det ska ske i samförstånd med dessa länder, IS styr inte där och de vill säkert gärna slippa barnen.

Förstår dock inte varför detta presenteras mindre än en månad före val, vilka röster är det man hoppas på? Förmodar att det är sänket Nina Larsson som ligger bakom detta förslag.
Citera
2026-08-17, 14:03
Medlem
bioaccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaja1
Det är du som är en nyttig idiot. Jag röstar på AFS för att jag håller med om i princip allt i deras politik.

SD har sviktit sina kärnväljare ifrån före 2010 i nästan alla deras frågor. Jag skulle aldrig rösta på SD nu eftersom jag i mångt och mycket inte håller med om nästan någonting i deras politik.
Det är bara att kolla på Jimmie Åkesson nu. Han uteslöt undomsförbundet till SD. för att Kasselstrand ville inte att Åkesson skulle svika sina väljare i kärnfrågor, det var mer också.

Nu kommer det ju massvis Moderater till SD. Men kontentan var att SDs ungdomsförbund växte sig alldeles för stora. Dom var dessutom obekväma för partitoppen och framförallt Åkesson. Jimmie såg ett hot mot sin egen makt och uteslöt dom.

Om jag skulle rösta på tidöpartierna skulle jag svika mina ideal och min integritet. Att rösta på ett parti som Sverigedemokraterna nu skulle aldrig falla mig in. Dom är kontrolllerad opposition. SD och framförallt partitoppen som Åkesson och Mattias Karlsson vill inte avska paraplylagen Hets mot Folkgrupp. Utan SD partitopp och högdjuren i SD sätter Israels intressen före Sveriges. Sionistdemokraterna borde SD byta namn till. Jag vore en hycklare om jag röstar på SD.
Väl talat.

Även om jag själv aldrig skulle rösta på ditt parti så har jag ofantligt mycket mer respekt för väljare som tar avstånd från samvetslösa hycklare som kastat alla sina principer överbord. Därför misstänker jag också att AfS gör bättre ifrån sig i år än jag först trodde, främst tack vare att folket har sett hur de principlösa SD-hjonen under Kristersson lyder Moderaternas minsta vink.
Citera
2026-08-17, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jag säger sanningen. Invandringen ökade kraftigt under regeringen Bildt och regeringen Reinfeldt. Nuvarande neddragning av invandringen började under regeringen Löfven, och den politiken har i princip fortsatta av rwgeringen Kristersson. Detta är bara så det är. Det är inte kontroversiellt, även om jag förstår att det kan göra ont när myten inte stämmer överens med verkligheten

Jag måste drömt om en svetsare som höll brandtal om att ”vi bygger inga murar”. Att man sedan under galgen stängde till lite när 10000-tals i veckan korsade gränsen (och ett sd närmare 30% i mätningarna), säger inte mkt. Fram till 2015 var man för en väldigt liberal invandringspolitik. Så även övriga partier i 7-klövern.
Citera
2026-08-17, 17:37
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Jo, har man majoritet i riksdagen så kan man rösta igenom en lagändring på någon vecka. Det behöver inte ta fyra år. Du är verkligen lättlurad.

Fast den majoriteten består av 4 partier som har olika åsikter. SD som är mest radikalt är inte ens i regeringen så de kan inte pusha på myndigheter och utredare. Framförallt L och KD bromsar allt.
Citera
2026-08-17, 17:52
Medlem
Var även dom som röstade sd 2006 idioter? Utan dessa röster hade man inte kommit in 2010.
Citera
2026-08-17, 17:57
Medlem
Novus kommer rimligen imorgon och tv4 indikerar på minskat gap
Citera
2026-08-17, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nastera
Novus kommer rimligen imorgon och tv4 indikerar på minskat gap

Hur har de indikerat det? Senaste mätningen var gapet 7,8%.
Citera
2026-08-17, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailwalker
Hur har de indikerat det? Senaste mätningen var gapet 7,8%.

Kolla https://www.tv4play.se/klipp/e025ced694c327c3e6c4/video-tv4-novus-trendbrott-i-opinionen-en-manad-infor-valet
Citera
2026-08-17, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nastera
Kolla https://www.tv4play.se/klipp/e025ced694c327c3e6c4/video-tv4-novus-trendbrott-i-opinionen-en-manad-infor-valet
Det är från fyra dagar sedan, och det står att det gäller juli månad.
Citera
2026-08-17, 22:24
Medlem
NY MÄTNING FRÅN VERIAN.

Rödgrön leder med 12% enheter.
Citera
2026-08-17, 22:27
Medlem
https://www.svt.se/special/valjarbarometern/

Vänstersidan utökar försprånget!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera