Citat:
Ursprungligen postat av
Gaul
Han kan betala 650 000 kr för detta arbete om han vill, men han kommer inte få en krona från mig. Det har nu gått två veckor sedan jag fick brev angående att han ville jag skulle betala 650 000 kr och jag har inte hört ett sus sedan jag skickade tillbaka att jag bestrider hans skadeståndsanspråk. Jag tror inte han kommer gå vidare med detta.
Brevet du fick och bestred behöver han för kunna komma vidare i en eventuell stämning i tingsrätt.
Så du sparade honom både en slant och krångel med att kötta det genom kronofogde, innan tingsrätt.
Men håll oss gärna uppdaterade.
det har brukar ju gå åt skogen när det visat sig att man orsakat en skada pga av oaktsamhet, även om man kan hitta förmildrande omständigheter, nej att försäkringsbolaget inte täcker ett badrum som inte "stämplats ok" är inte per automatik anlednigen till att packad somnar och täcker fullt fungerande avrinning med sin lekamen och på så sätt skadar annans egendom, bör frias från allt ansvar,
det kommer säkerligen öka kostnaderna för själva processen dock. men det kanske går på ett ut om han nu fått en såpass saltad "renoveringskotnad" som 650k av bostadsrättförening och hantverkare.
sen är det ju bara ca 2000kr/månaden de kommande 30 åren (kanske 35-40 med räntor och avgifter) så det löser du.