Citat:
Ursprungligen postat av
Plastkork
Det stämmer inte att man kan få fängelse för upprepade ringa nark i dagsläget. Som sagt finns endast fängelse på straffskalan som en teknikalitet. Det betyder inte att man kan få fängelse för det. Om du vet ett enda fall då det har inträffat får du gärna visa det. Det stämmer att det heter ringa stöld men jag kallar det för snatteri likväl.
snälla du finns det i straffskalan så är det ju möjligt för annars skulle det inte vara i straffskalan, det finns mycket som är möjligt inom juridiken som inte inträffat, manb kan tex åka ditt för brottsrubriceringar åklagaren ej yrkat på, men jag har aldrig sett ett sådant fall och är tveksam till om det hänt, anonymt vittne är med möjligt men det har väl heller aldrig hänt ännu, i enda fallet jag känner till de tänkte använda det tog de tillbaka det då hans identitet ansågs röjd, samma med kronvittne känner inte till något fall där heller även om det är fullt möjligt, om ingen fått fängelse för ringa narkotikabrott ska du se det kommer säkerligen inträffa i framtiden någongång.
Men det är ganska OT de har fö skärpt de flesta brott så man kan få fängelse lättare ett bra exempel är brott emot knivlagen vilket inte var möjligt tills för bara några år sedan