Citat:
Ursprungligen postat av
RutgerFuchs
Jag skulle säga att de senaste fyra åren har varit en ganska svag period för Sverige i ett historiskt perspektiv. Perioden har präglats av hög inflation, ökade levnadskostnader, höga räntor och en svag ekonomi. Arbetslösheten har dessutom ökat. Samtidigt har ekonomin börjat återhämta sig, vilket gör bilden mer blandad än bara negativ.
Om man ska sätta ett betyg på regeringen skulle jag därför landa runt 5 av 10. Det har inte varit ett totalt misslyckande och regeringen kan inte hållas ansvarig för hela inflationen och den internationella lågkonjunkturen. Men efter snart fyra år vid makten är resultaten ändå svåra att kalla bra. Arbetslösheten är fortsatt hög och många upplever fortfarande en betydligt dyrare vardag. Sverige har klarat sig från en djupare kris, men regeringen har enligt min bedömning inte heller lyckats leverera någon tydlig förbättring för landet som helhet.
Vilket jävla skitsnack du kör med. Du är helt verklighetsfrånvänd.
Sveriges inflation var 10% när Tidö tog över och nu är den nere på 0,7%.
Skatterna har sänkts och de allra flesta har fått mera i plånboken tack vare detta. Reallönerna ökar nu också.Arbetslösheten är mångt och mycket alla invandrare som varken vill eller kan ta ett arbete-det vet alla förutom du och andra idioter som inte förstår bättre. Tar man bort invandrarna så är nog arbetslösheten bland Europas lägsta.
Maten och bränslepriserna har gått ner kraftigt.
Skjutningarna är nere på 2017 års nivåer.
Invandringen har minskat rejält och med det bidragsberoendet.