2026-08-17, 04:20
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
För några dagar sedan postade Jonna ett inlägg på Instagram stories för att göra reklam för parets podd (inför sina 870 000 följare). I reklamen använde hon två bilder på Kris Jenner.

Det intressanta här är upphovsrätten. Varken Jonna eller Joakim (Jocke & Jonna AB) lär ju äga rättigheterna till de bilderna. Att använda skyddat material från en gigantisk bildbyrå som Getty Images (en av bilderna är tagen av kändisfotografen Steve Granitz) och en såpass känd kvinna som Kris Jenner i sin kommersiella poddreklam, känns minst sagt j*vligt riskabelt.

Det är ju knappast troligt att Kris Jenner har sålt sina bildrättigheter till paret Lundell. Hon låter inte vem som helst använda hennes bild i reklamsammanhang, och hennes prislista ska tydligen starta på sexsiffriga belopp (i USD). Det existerar helt enkelt inte på kartan att Jocke & Jonna AB har betalat för bilderna de använde i sin marknadsföring.

Det är ganska troligt att Joakim blev kontaktad av IDTV/All3MediaGroup i april/maj. Det baserar jag på att promotion-videon för 'Mördarna' plötsligt plockades bort och att Joakim inte har pratat om 'Mördarna' sen dess.

Man kan ju undra hur Joakim skulle reagera om han även blev kontaktad av:

Celine
Warner Bros. Entertainment (Friends-loggan)
Fun World (Scream-masken)
Steve Granitz / Film Magic / Getty Images
Kris Jenners juridiska team

Frågan är om resten av 2026 verkligen blir så bra för paret. Kommer Joakim till slut tvingas ta konsekvenserna om dessa internationella jättar väljer att gå vidare med granskningar gällande misstänkt varumärkesintrång och upphovsrättsbrott.
Såna stora kändisar bryr sig inte om att åtala en liten skit som Jocke pga så små grejer.
Dock roligt att Jocke skriker och gråter om varumärkesintrång, när han själv gör samma sak om och om igen.
Men Jocke kanske inte vet vad varumärket intrång är, och sen berättade chattgpt det för honom, och därför bad han chatgpt skriva stämningsansökan
Citera
2026-08-17, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Väldigt konstigt om jocke skulle posta en bild "någon annan" print screenat och censurerat namn på, när man vet att Jocke själv sitter och läser i kommentarsfältet.
Och alla vet ju "vem" som har extremt stort behov av att försvara Jocke

Inte jättekonstigt att som influencer få screens från andra. Svansen vill gärna vara hjälpsamma och skickar saker de ser.
Absolut erfarenhet.
Citera
2026-08-17, 06:24
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovikkastrumpa
Inte jättekonstigt att som influencer få screens från andra. Svansen vill gärna vara hjälpsamma och skickar saker de ser.
Absolut erfarenhet.
Att deras fans skickar saker till dom vet jag.
Det konstiga är eftersom Jocke själv sitter och läser kommentarerna, och blir så upprörd att han skriver flera storys om det, så varför tar han inte en egen print screen och postar på story på de kommentarer han reagerar på. Varför tar han en print screen något fan skickar till honom på DM, det är bara det jag tycker är konstigt.
Citera
2026-08-17, 14:28
Medlem
Joakim har inte inkommit med någon svarsskrivelse på moderns stämning trots två påminnelser, den senaste skickad till honom 6 augusti.

Blir det en tredskodom...?
Citera
2026-08-17, 15:54
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Joakim har inte inkommit med någon svarsskrivelse på moderns stämning trots två påminnelser, den senaste skickad till honom 6 augusti.

Blir det en tredskodom...?
Ja, tyvärr blir det nog så. Han har ingen chans att komma undan detta och att "bara betala" är det som orsakar minst skada. Lite trist dock.
Citera
2026-08-17, 16:35
Avstängd
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Ja, tyvärr blir det nog så. Han har ingen chans att komma undan detta och att "bara betala" är det som orsakar minst skada. Lite trist dock.
Då är det ju bara att fortsätta gräva i arkivet. Vad sa han hos Malou? Hos den där andra häxan på tv4 som tyckte synd om honom? Det borde finnas massvis med stämningar att lägga på bordet då.
Citera
2026-08-17, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan

Jag kan tycka att det om något är det bästa beviset. Om jag inte hade förtalat min mor, hade jag ju inkommit med ett svar. Tänker att nu måste han äntligen sluta ljuga om henne, för då kommer Tomas Olsson igen 🫡🐍

Edit: Stavfel
Citera
2026-08-17, 17:09
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beryllium
Jag kan tycka att det om något är det bästa beviset. Om jag inte hade förtalat min mor, hade jag ju inkommit med ett svar. Tänker att nu måste han äntligen sluta ljuga om henne, för då kommer Tomas Olsson igen 🫡🐍

Edit: Stavfel
Man hade ju dock velat se hans försök till svar på det.
Citera
2026-08-17, 17:11
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Då är det ju bara att fortsätta gräva i arkivet. Vad sa han hos Malou? Hos den där andra häxan på tv4 som tyckte synd om honom? Det borde finnas massvis med stämningar att lägga på bordet då.

Den blonderade gråterskan fegade alltså ur. Otippat.
Citera
2026-08-17, 17:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery

Tror inte att mossan är på krigsstigen riktigt på den nivån?

Måste tyvärr säga att Jockeboi nog har gjort rätt avvägning hrä om det är medvetet och inte slarv.
Citera
2026-08-17, 18:05
Avstängd
vichy6s avatar
Säg att Jocke ljugit, eller iaf fått sitt konto hackat?!

Helt förvirrat det han skriver om hatare och Temu.

Att han låter det gå till tredskodom är väl för att han inte kan motivera.
Senast redigerad av vichy6 2026-08-17 kl. 18:07.
Citera
2026-08-17, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Säg att Jocke ljugit, eller iaf fått sitt konto hackat?!

Helt förvirrat det han skriver om hatare och Temu.

Att han låter det gå till tredskodom är väl för att han inte kan motivera.

Vad skriver han? Hittar inget, kan du inte bli lite bättre på skriva vad fan du snackar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in