2026-08-17, 17:30
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Blir löjligt att ha synpunkter på fikat för 300 000, det handlar om personalvård att bjuda på fika. Lär finnas många andra kostnader än just fikat som drar iväg betydligt mer än 300 000.

Det som är löjligt är att Örebro inte anser sig att ha råd med färdtjänst och samtidigt fika för 300.000kr.
Samtidigt som politiker har höga löner, anställer kulturstrateger och slösar pengar på offentlig konst som flytande moderkakor:

https://www.na.se/noje/maries-moderkaka-hamnade-i-svartan-spannande/

Det är inget som jag har hittat på, Örebro slösar pengar på sånt här samtidigt som verksamheten går på knäna.

Så länge som kommunen inte förstår att pengarna som förvaltas måste gå till direkta behov istället för att leka bort pengarna på skit så behövs Örebro-partiet.
Citera
2026-08-17, 17:30
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Nu känner du antagligen honom utifrån dina svar. Och jag besvarade ditt inlägg så din synpunkt om mail är märklig. Att kalla intervjuaren idiot är oseriöst. Han kan inte ens förklara vem han definierar som svensk
Missade du att han förklarar vad en etnisk svensk är och vad en kulturell svensk är. Antar att vi inte tittat på samma intervju. Alternativt jobbar du på DN och vill inte förstå. Det är ju det som varit problemet en längre tid - pk-människor som inte vet vem som är svensk, inte vet hur många kön det finns, inte såg något komma! Att du är blind och döv kan du inte belasta Allard för - men du kanske spelar dum (för att prata Allardska)!
Citera
2026-08-17, 17:31
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Att många högergubbar är så begeistrade av en ordvrängd tidigare ung vänster- tillika tidigare revolutionära fronten-medlem är förbryllande. Kommunisthatet verkar sitta mest i huruvida någon kan beskyllas för att vara "emot SD" och inte alls i att någon faktiskt är kommunist. Löften om besparingar och effektiviseringar för satsningar på kärnverksamheten gav USA DOGE och endast en total MAGA-person är oförmögen att se vilken katastrof det blev.

Desperation och uppgivenhet inför en fantasibild av ett Sverige som man tror har gått förlorat och kan återfås med politikers hjälp.

Det finns inget substantiellt bakom Markus fasad av "klarspråk", bara en vresig och tonårstrotsig mespropp med attitydproblem och för stora hävdelsebehov. Han blir arg på sina känslor när han tänker på vad han har hört när andra uttryckt sånt han inte kan ta till sig eller förstår och då inte heller håller med.

Det finns anledningar till att han var med i Revolutionära fronten.
Citera
2026-08-17, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Att du klagar på Allards beteende. Så beter du dig precis lika dant själv om inte värre.
Återigen ni som är fan boys till honom kan inte komma med ett enda konkret exempel. Han är pinsam i intervjun. Han kommer med personangrepp och idiotförklarar intervjuaren inte så professionellt precis. Han kan inte heller förklara var hans motstånd till invandrare kommer från
Citera
2026-08-17, 17:33
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snakewatch
Ah du väljer den som är minst sämst. Det är väl ett sätt. Själv tycker jag att hela det politiska systemet inte är relaterat till oss. Det är ett system där politiker som inte är valda sitter i maskopi och låtsas motsätta sig för att sko sig på oss samtidigt som vi inte har ett skit att säga till om. Min lösning är att alla politiker måste mördas och ett helt nytt system med nya människor utan tidigare politisk anknytning sätts in och får styra helt på fakta, gångbara metoder, vetenskap och kunskap. Många ska inte ens få rösta i ett sånt system.
Ja det är ju att ta det hela ett steg längre. Känns ju iofs ganska långt bort och ja då är Allard bäst så länge!
Citera
2026-08-17, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Missade du att han förklarar vad en etnisk svensk är och vad en kulturell svensk är. Antar att vi inte tittat på samma intervju. Alternativt jobbar du på DN och vill inte förstå. Det är ju det som varit problemet en längre tid - pk-människor som inte vet vem som är svensk, inte vet hur många kön det finns, inte såg något komma! Att du är blind och döv kan du inte belasta Allard för - men du kanske spelar dum (för att prata Allardska)!
Nä jag sitter och tittar på intervjun en gång till och han kommer inte med konkreta exempel vad en etnisk svensk är eller en kulturell svensk är.
Jag arbetar absolut inte på DN jag tycker att det är en dålig tidning
Citera
2026-08-17, 17:34
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Klart man kan definiera vad som är svenskt utan att begå ett lagbrott. Om du tycker att svenskhet är knätofsar och köttbullar begår du inget brott

Kan jag säga att endast européer kan bli klassade som svenskar och anledningen till det är att utomeuropéer har fel genetik?

Nej, troligtvis inte.

Allard har en etnonationalistisk syn på svenskhet. Man kan inte förklara på ett bra sätt varför bara européer kan bli svenskar utan att råka illa ut.
Senast redigerad av Steinarr 2026-08-17 kl. 17:40.
Citera
2026-08-17, 17:38
Medlem
Alla ni som bor i Örebro län! Rösta in Markus Allard till riksdagen. Krävs bara 12 % i er region.

Gäller alla er i:
Askersunds kommun
Degerfors kommun
Hallsbergs kommun
Hällefors kommun
Karlskoga kommun
Kumla kommun
Laxå kommun
Lekebergs kommun
Lindesbergs kommun
Ljusnarsbergs kommun
Nora kommun
Örebro kommun
Citera
2026-08-17, 17:39
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Återigen ni som är fan boys till honom kan inte komma med ett enda konkret exempel. Han är pinsam i intervjun. Han kommer med personangrepp och idiotförklarar intervjuaren inte så professionellt precis. Han kan inte heller förklara var hans motstånd till invandrare kommer från
Han förklarar ju i intervjun att han, när öp bildades, satsade på områden såsom Vivalla och mötte då mängder med importerade folkslag som var helt inkompatibla med ett svenskt samhälle och svenska värderingar!

Du har inte sett/lyssnat på intervjun alternativt förstår du inte vad som sägs för du har redan bestämt dig!
Citera
2026-08-17, 17:42
Medlem
LÄS SÅ HAR NI FACIT: https://www.orebropartiet.se/var-politik/
Citera
2026-08-17, 17:44
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Nä jag sitter och tittar på intervjun en gång till och han kommer inte med konkreta exempel vad en etnisk svensk är eller en kulturell svensk är.
Jag arbetar absolut inte på DN jag tycker att det är en dålig tidning
Därför att det är uppenbart vad etnisk svenskhet och kulturell svenskhet är. Det förstnämnda är genetiskt och det sistnämnda kulturellt. Alla förstår detta, men ingen vågar säga det.
Citera
2026-08-17, 17:46
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Kan jag säga att endast européer kan bli klassade som svenskar och anledningen till det är att utomeuropéer har fel genetik?

Nej, troligtvis inte.

Allard har en etnonationalistisk syn på svenskhet. Man kan inte förklara på ett bra sätt varför bara européer kan bli svenskar utan att råka illa ut.
Ja, han har en etnonationalistisk syn på folkgrupper, precis som alla andra nationer i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in