Citat:
Ursprungligen postat av
Menea
För att sätta det i perspektiv... tänk dig statsministerkandidater, eller internationella ledare som Donald Trump och Vladimir Putin, skulle sitta och dricka energidryck i officiella sammanhang. Det drar omedelbart ner hela värdigheten i situationen.
Visuellt sänder det ju ut tonårsfasoner snarare än statsmannaskap, och drar tankarna till en skoltrött sjuttonåring i en A-traktor snarare än till maktens korridorer... Det förstärker bilden av en person som är impulsiv och ”stökig”, vilket skapar en skavande dissonans när samma person samtidigt vill leda landet. I en värld där symbolik och trovärdighet är avgörande blir en energidrycksburk framför kameran en ganska oseriös markör som gör det väldigt svårt att ta personen på fullt allvar i rollen som statsminister eller partiledare.. Han kan väl dricka den vid pausen istället?
Fast det är just det som är grejen, vi behöver någon som inte följer spelreglerna och som vågar tycka och vara annorlunda. Han har bevisat att han står på folket, svenskarnas sida, och hade han suttit med en öl i handen hade jag inte heller brytt mig. Vi har haft kostymnissar som suttit i en konsensusbubbla tillsammans med msm för länge och det är vanligt folk trötta på.
Jag förväntar mig att Allard ska få dem att svettas.