2026-08-18, 10:52
Medlem
Undrar varför det alltid finns folk som vill ha en kolerisk ledare som har snabbt till ilska? Hitler, Trump, Allard. Vad är det som är så lockande?
Citera
2026-08-18, 10:54
Medlem
pn222jws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Journalister ska ställa obekväma frågor och undersöka saker. Problemet är att de inte gör det med alla utan behandlar sina intervjuobjekt annorlunda utifrån om de håller med politiskt.

Men du tycker att de är objektiva? Allard vet att han kommer vinklas och han vet också att msm tid är förbi och han kan därför strunta i att spela med i spelet.
Media är dessutom extremt skyldiga till dagens situation då de obstruerat, mörkat och förvrängt nyheter i årtionden. Ja det mesta handlar om invandringsfrågan där media motarbetat fakta, objektiva undersökningar, förstärkt vissa nyheter och förminskat andra, pixlat och dold vilka som utför vissa brott, lyft fram positiva undantag och dölja det normala. Media har bestämt att invandring är det mest positiva som finns och Sveriges befolkning inte ska få reda på sanningen.

Sp varför ska Allard lita på den grupp som medvetet försöker förvränga sanningen? Sandvikenrapporten? Men frågan vi andra ställer oss är VARFÖR gör ni såhär? Svaret brukar vara att vi är högerextremister när vi egentligen bara utövar sunt förnuft. Man har försökt förlöjliga alla åsikter som inte följer pk-visionen. Folk har fått lämna arbeten och riskerar utsättas för våld eller trakasserier. Vänner förloras osv. Allt detta har msm drivit på. Demokrati är rätt men bara när rätt åsikter uttrycks.

Att du ens behöver fundera varför Allard är negativt inställd till DN säger mer om dig än om Allard.
Du uttrycker det relevanta bra. Kan en ärlig man bli en bra politiker? Om inte - så kanske det är det politiska spelet det är fel på - inte M A.
Citera
2026-08-18, 10:55
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Så du är en same och kines också? Om inte vad skiljer en svensk från någon annan etnicitet?

PS Du vet inte vad rasism är.
Jo det vet jag och du är den vidrigaste abv dem alla. Tydligen kan man vara same men inte svensk! Äcklig är du. RAZZE SVIN!
Citera
2026-08-18, 10:58
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Undrar varför det alltid finns folk som vill ha en kolerisk ledare som har snabbt till ilska? Hitler, Trump, Allard. Vad är det som är så lockande?

Det signalerar väl handlingskraft och mod. Det är väl det som folk faller för. Att någon vågar säga precis det många tänker.
Citera
2026-08-18, 11:01
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvadrolupia
Vilken obetydlig liten fåntratt. Ett särintresse för degenererade örebroare att kanske rösta på. Vi andra bryr oss inte om honom.

Varför skriver du om han är irrelevant?
Citera
2026-08-18, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunkeMundt
Varför skriver du om han är irrelevant?
Bara för att fördriva några sekunder en tråkig tisdagsförmiddag. Inget annat.
Citera
2026-08-18, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Jo det vet jag och du är den vidrigaste abv dem alla. Tydligen kan man vara same men inte svensk! Äcklig är du. RAZZE SVIN!

Det har jag inte sagt. Jag bara undrar vad som skiljer etniska svenskar från andra. Du verkar inte veta det utom att man ska vara vit. Men problemet med det att det måste ju finnas något mer. Sen en tokstolle som hävdade att man måste ha svenska anfäder i tusentalsår. Ingen annan har sagt något och du verkar inte heller veta. Du brölar bara ut okvädningsord istället för att förklara.
Citera
2026-08-18, 11:33
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Det har jag inte sagt. Jag bara undrar vad som skiljer etniska svenskar från andra. Du verkar inte veta det utom att man ska vara vit. Men problemet med det att det måste ju finnas något mer. Sen en tokstolle som hävdade att man måste ha svenska anfäder i tusentalsår. Ingen annan har sagt något och du verkar inte heller veta. Du brölar bara ut okvädningsord istället för att förklara.

Lägg ner ditt tjafs. Är du lika korkad som DN-journalisten? Vet du inte vad etnicitet betyder?
Citera
2026-08-18, 11:33
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Jag har förklarat! En svensk är svensk på samma sätt som en same är en same eller en kines är en kines eller en jude en jude. Enligt dig är det bara svenskar som inte finns eller ska förklara vad det Alla folkslag har någon inblandning. Men det är bara svenskar det inte finns det är djupt rasistiskt. För samer finns enligt dig men inte svenskar. Razze svin!
Citera
2026-08-18, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Lägg ner ditt tjafs. Är du lika korkad som DN-journalisten? Vet du inte vad etnicitet betyder?

Jag vill bara veta hur man skiljer på svensk etnicitet och andra. Ingen verkar veta. Mer än man ska vara vit och ha svenska anfäder i tusentalsår.

Ingen förklarar, så ingen verkar veta i tråden. Du kanske kan förklara.
Citera
2026-08-18, 11:38
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
För att sätta det i perspektiv... tänk dig statsministerkandidater, eller internationella ledare som Donald Trump och Vladimir Putin, skulle sitta och dricka energidryck i officiella sammanhang. Det drar omedelbart ner hela värdigheten i situationen.

Visuellt sänder det ju ut tonårsfasoner snarare än statsmannaskap, och drar tankarna till en skoltrött sjuttonåring i en A-traktor snarare än till maktens korridorer... Det förstärker bilden av en person som är impulsiv och ”stökig”, vilket skapar en skavande dissonans när samma person samtidigt vill leda landet. I en värld där symbolik och trovärdighet är avgörande blir en energidrycksburk framför kameran en ganska oseriös markör som gör det väldigt svårt att ta personen på fullt allvar i rollen som statsminister eller partiledare.. Han kan väl dricka den vid pausen istället?
Fast det är just det som är grejen, vi behöver någon som inte följer spelreglerna och som vågar tycka och vara annorlunda. Han har bevisat att han står på folket, svenskarnas sida, och hade han suttit med en öl i handen hade jag inte heller brytt mig. Vi har haft kostymnissar som suttit i en konsensusbubbla tillsammans med msm för länge och det är vanligt folk trötta på.

Jag förväntar mig att Allard ska få dem att svettas.
Citera
2026-08-18, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Jag har förklarat! En svensk är svensk på samma sätt som en same är en same eller en kines är en kines eller en jude en jude. Enligt dig är det bara svenskar som inte finns eller ska förklara vad det Alla folkslag har någon inblandning. Men det är bara svenskar det inte finns det är djupt rasistiskt. För samer finns enligt dig men inte svenskar. Razze svin!

Det är ingen förklaring. Hur skiljer du på en svensk, same och kines eller jude?

Jag har aldrig sagt att inte svenskar inte finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in