2026-08-17, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Jag är en av "pöbeln" som skulle tycka att det vore roligt med lite oreda, ja. Att det skulle reta sådana som dig att få in honom är ännu en bonus.

Varför frågar du mig detta? Han har säkert en mailadress. Skriv till den med dina frågor.
Nu känner du antagligen honom utifrån dina svar. Och jag besvarade ditt inlägg så din synpunkt om mail är märklig. Att kalla intervjuaren idiot är oseriöst. Han kan inte ens förklara vem han definierar som svensk
Citera
2026-08-17, 17:04
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Och Reinfeldt är idag idiotförklarad och SD anses för mesiga.

Det är en ny tid nu, med nya politiker, och väljare som prioriterar annat än "god ton"
Det är väl känt att Trump Farage Meloni och LePen tagit över. Och tro mig, vi kommer att skämmas över den perioden.

Fundera på vilken person som har bäst renomme nu 70 år senare, Churchill Stalin Mussolini eller Hitler.

Anledningen till svaret Churchill är att alla vi människor VET från eget liv att de som har bäst liv är de som är lugna och trygga i sina åsikter. Gaphalsar mår alltid dåligt.
Citera
2026-08-17, 17:05
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Nu känner du antagligen honom utifrån dina svar. Och jag besvarade ditt inlägg så din synpunkt om mail är märklig. Att kalla intervjuaren idiot är oseriöst. Han kan inte ens förklara vem han definierar som svensk

Kan han verkligen ge ett ÄRLIGT svar på den frågan utan att riskera att råka illa ut juridiskt sett?
Citera
2026-08-17, 17:07
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är väl känt att Trump Farage Meloni och LePen tagit över. Och tro mig, vi kommer att skämmas över den perioden.

Fundera på vilken person som har bäst renomme nu 70 år senare, Churchill Stalin Mussolini eller Hitler.

Anledningen till svaret Churchill är att alla vi människor VET från eget liv att de som har bäst liv är de som är lugna och trygga i sina åsikter. Gaphalsar mår alltid dåligt.

Vilka "vi"? Jag tror snarare vi kommer skämmas över hur jävla korkad politik vi förde för att hamna i den här situationen till att börja med.
Citera
2026-08-17, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Då kan han ju lika gärna kandidera för SD. Vad är det som särskiljer Örebropartiet från t ex SD, AfS och Ambition för Sverige?

Hans vänsterbakgrund.
Citera
2026-08-17, 17:13
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Vilka "vi"? Jag tror snarare vi kommer skämmas över hur jävla korkad politik vi förde för att hamna i den här situationen till att börja med.
Det är också riktigt, t.ex woke och "du är rasist" är extrema skäms-perioder i västvärlden. Men Trump är faktiskt värre än Biden, om jag får gissa slutet som jag tror blir enormt fiasko.
Citera
2026-08-17, 17:23
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Då kan vi med säkerhet fastslå att även ÖP är kontrollerad opposition efter som DN ger dom den plattformen. Trist med ännu ett judestyrt ”alternativ”.
AFS enda alternativet för en upplyst nationalist.

Än har väl inte DN givit ÖP någon plattform? Så vitt jag vet är det ÖP som publicerat intervjun, som de spelat in själva(?) i sin helhet.

DN tänker som jag förstår det publicera nån liten, hårt redigerad, artikel vid oklart datum. Som förmodligen kommer få mycket mindre uppmärksamhet än materialet ÖP redan publicerat.
Citera
2026-08-17, 17:26
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Han svarar aldrig rakt av på frågorna utan slingrar sig hela tiden och attackerar den som intervjuar istället för att besvara frågan
Vad är det för frågor han inte svarar på? Ge gärna exempel. Jag tycker han är tydligare än alla andra politiker.
Citera
2026-08-17, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Har du någon som är mer trovärdig i politikerskaran menar du? Ja jag tror han menar vad han säger men har du fog för att det inte är så får du gärna dela med dig av det!
Ah du väljer den som är minst sämst. Det är väl ett sätt. Själv tycker jag att hela det politiska systemet inte är relaterat till oss. Det är ett system där politiker som inte är valda sitter i maskopi och låtsas motsätta sig för att sko sig på oss samtidigt som vi inte har ett skit att säga till om. Min lösning är att alla politiker måste mördas och ett helt nytt system med nya människor utan tidigare politisk anknytning sätts in och får styra helt på fakta, gångbara metoder, vetenskap och kunskap. Många ska inte ens få rösta i ett sånt system.
Citera
2026-08-17, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Kan han verkligen ge ett ÄRLIGT svar på den frågan utan att riskera att råka illa ut juridiskt sett?
Klart man kan definiera vad som är svenskt utan att begå ett lagbrott. Om du tycker att svenskhet är knätofsar och köttbullar begår du inget brott
Citera
2026-08-17, 17:28
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Vad är det du har synpunkter på? Vore bättre att du berättar istället för att komma med floskler. Intressant att han i intervjun konstant säger "jag" inte örebropartiet
Att du klagar på Allards beteende. Så beter du dig precis lika dant själv om inte värre.
Citera
2026-08-17, 17:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Då kan han ju lika gärna kandidera för SD. Vad är det som särskiljer Örebropartiet från t ex SD, AfS och Ambition för Sverige?

Nej SD kommer inte acceptera honom som kandidat. Tror du man kan bestämma vilket parti man skall kandidera för själv? Man måste vara med i partiet och sedan bestämmer partiet vilka som hamnar på valsedlarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in