2026-08-17, 07:09
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagelidetbla-
Onekligen ett drama som väckt uppmärksamhet. På något sätt har personen bakom fb-kontot för Mannaviken lyckats få algoritmerna att gå bananas. Verkar som att nästan alla som man pratat med på något sätt fått upp det i sitt flöde. Där ser man vad lite AI knep kan få till det.

På något sätt vill man få verifierat att denne MT faktiskt är champagne kungen. Om det är så är det en person som verkligen sprider fanskap. Med skyddade personuppgifter och namnbyten kan han sprida ut dimridåer. Verkar som att denne MT fortfarande har kvar en del från sina förskingringar.

Sambon verkar ju vara ett kapitel för sig men där kanske det finns en verklig hotbild? I så fall borde ju denne MT ligga lite lågt?

Han kallar sig själv för Champagnemannen på sin sida nu... Ja han följer denna tråd slaviskt med popcorn.
Citera
2026-08-17, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
Han kallar sig själv för Champagnemannen på sin sida nu... Ja han följer denna tråd slaviskt med popcorn.
Tråkigt, det hade kunnat bli en fin kamp. Men nu kommer tyvärr han ses som en knäppis och gubbarna kommer få sympatier 😑
Citera
2026-08-17, 09:40
Medlem
Venators avatar
Men exakt vad är det som fastighetsägarna ska ha gjort? Artikeln i Norra Halland är bakom betalvägg.

Handlar det om försök att blockera själva stigen eller blockera tillgång till stigen via enskild väg? Är det försök att hindra människor som försöker komma med bil till stigen eller som kommer till fots eller på cykel? Eller något annat?

Så här behövs fakta från någon som inte är part i målet - vad är det fastighetsägaren ska ha gjort rent konkret? Vad skriver faktiskt Norra Halland i betallänken?
Citera
2026-08-17, 09:49
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Men exakt vad är det som fastighetsägarna ska ha gjort? Artikeln i Norra Halland är bakom betalvägg.

Handlar det om försök att blockera själva stigen eller blockera tillgång till stigen via enskild väg? Är det försök att hindra människor som försöker komma med bil till stigen eller som kommer till fots eller på cykel? Eller något annat?

Så här behövs fakta från någon som inte är part i målet - vad är det fastighetsägaren ska ha gjort rent konkret? Vad skriver faktiskt Norra Halland i betallänken?

Och för att komplettera min fråga ovan: Den hysteriska Facebook-gruppen är ju omöjlig att få något vettigt ur. Det enda konkreta jag såg var:

"När jag började följa detta var det en soptunna och släpkärra som hindrade folk från att bada!"

Så är det detta som allt handlar om?

Finns ju få bättre sätt att piska upp en hatstorm än rika människor som försöker hindra vanligt folk att komma ner till havet. Så lite fakta i målet tack. Personligen anar jag att vi helt enkelt har en idiot på Facebook som behöver få hjälp med balansen i sin medicinering...
Citera
2026-08-17, 10:00
Medlem
Venators avatar
Ok, jag har fått tillgång till artikeln ur Norra Halland, varmt tack till välgöraren som hjälpte mig med detta! Du vet vem du är. Så jag citerar valda delar och namnen är fullt utskrivna i artikeln:
Det rör sig om en stig som börjar där vägen genom ett blandat villa- och sommarhusområde slutar. Därifrån följer den en smal remsa kommunal mark som sträcker sig mellan två privata tomter, bebyggda med sommarhus på båda sidor om stigen.
Magnus Persson menar att han har röjt och förbättrat gångstigen som höll på att växa igen:
Gångvägen ner till den klippiga stranden har länge använts av de boende i området.

– Jag har gått där sedan jag var barn, men de senaste 20 åren har det inte känts bra att gå där. Att Magnus har röjt stigen i ren välmening tycker vi är jättebra, säger en granne i sjuttioårsåldern som vill vara anonym.
Magnus Persson menar att ägarna till sommarbostäderna vid stigen försökt blockera vägen med bilar och släpkärror, för att på det sättet avskräcka folk från att gå där.

Det tillbakavisas bestämt av grannarna.

– Det stämmer inte. Vi har aldrig försökt hindra någon från att använda stigen, säger Roger Örn, en av grannarna som haft sitt sommarställe alldeles intill den i snart 50 år.

Men han tycker det var fel av Magnus att röja bort växtligheten vid stigen, eftersom den hjälpte till att dränera marken.
Så vi kanske ska vara lite försiktiga med talet om miljonärer som blockerar stigen för stackars vanliga människor... Frågan som inställer sig: Är det ens någon mer än Magnus som upplevt problemet med blockerad stig? Den anonyme 70-årige grannen har ju i alla fall inte sagt det enligt artikeln.
Citera
2026-08-17, 10:49
Medlem
Citat:
Ok, jag har fått tillgång till artikeln ur Norra Halland, varmt tack till välgöraren som hjälpte mig med detta! Du vet vem du är. Så jag citerar valda delar och namnen är fullt utskrivna i artikeln:
Det rör sig om en stig som börjar där vägen genom ett blandat villa- och sommarhusområde slutar. Därifrån följer den en smal remsa kommunal mark som sträcker sig mellan två privata tomter, bebyggda med sommarhus på båda sidor om stigen.
Magnus Persson menar att han har röjt och förbättrat gångstigen som höll på att växa igen:
Gångvägen ner till den klippiga stranden har länge använts av de boende i området.

– Jag har gått där sedan jag var barn, men de senaste 20 åren har det inte känts bra att gå där. Att Magnus har röjt stigen i ren välmening tycker vi är jättebra, säger en granne i sjuttioårsåldern som vill vara anonym.
Magnus Persson menar att ägarna till sommarbostäderna vid stigen försökt blockera vägen med bilar och släpkärror, för att på det sättet avskräcka folk från att gå där.

– Det stämmer inte. Vi har aldrig försökt hindra någon från att använda stigen, säger Roger Örn, en av grannarna som haft sitt sommarställe alldeles intill den i snart 50 år.

Men han tycker det var fel av Magnus att röja bort växtligheten vid stigen, eftersom den hjälpte till att dränera marken.
Så vi kanske ska vara lite försiktiga med talet om miljonärer som blockerar stigen för stackars vanliga människor... Frågan som inställer sig: Är det ens någon mer än Magnus som upplevt problemet med blockerad stig? Den anonyme 70-årige grannen har ju i alla fall inte sagt det enligt artikeln.

Magnus heter inte ens Persson i efternamn, utan Svensson, tidigare Tholén.
Så bara där blir hans historia inte trovärdig.
Sen vill man ju gärna se bevis för de ”100-tals personer som blivit nekade tillträde eller känt sig iakttagna”. Just nu är ju bevisen väldigt ensidiga 😑😵‍💫
Citera
2026-08-17, 10:55
Medlem
Det verkar finnas kopplingar till en städfirma i Onsala som heter borsten och kvasten, så tema städ finns fortfarande kvar
Citera
2026-08-17, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intesmalasussie
Finns ett klipp på youtube där Gubben RÖ står och klipper en buske till huset som hyrts ut. Personen som filmar ber RÖ att inte klippa, varav gubben svarar ”det är mitt hus” typ.
Nere på gatan står de äldre fruarna och en annan gubbe och filmar och flinar.
Länka gärna.

MVH, HH
Citera
2026-08-17, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intesmalasussie
Tråkigt, det hade kunnat bli en fin kamp. Men nu kommer tyvärr han ses som en knäppis och gubbarna kommer få sympatier 😑

Det var lite för bra. Nu har han definitivt flyttat fokus från en iofs viktig kamp om allemansrätten till ett mer rättshaveristiskt tema. Verkar som att hans taktik nu är att mer och mer släppa spärrarna och ge intryck av en gränslös person. Fortsättning följer.
Citera
2026-08-17, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halva-Hitler
Länka gärna.

MVH, HH

https://youtube.com/shorts/uE_-kN-H3tk?feature=shared

Det låg lite andra klipp där också senast jag kollade, nu har han rensat.
Bland annat med lite främlingsfientliga vibbar från nåt köpcentrum
Citera
2026-08-17, 13:46
Medlem
Citat:

Nä jag tänker fortsätta säga det tills motsatsen är bevisad. Jag har sett stegen med namnet Hagström på nerborrad i urberget på kommunal mark, de cementbelagda gångarna på kommunens mark och Örn’s flaggstång utanför deras tomtgräns.
Jag tänker fortsätta säga att miljonärer tar för mycket luft av oss andra i den här världen., och de vill bara ha mer.

Men Magnus är inte bättre han tror jag.
Citera
2026-08-17, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gropagravarn
Det verkar finnas kopplingar till en städfirma i Onsala som heter borsten och kvasten, så tema städ finns fortfarande kvar

Haha de är ju roliga iallafall! Har du varit inne på https://borstenochkvasten.se/ och läst? 😂

Antar att du kanske har nåt med detta att göra Gropagravarn? 😂😂😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in