Ok, jag har fått tillgång till artikeln ur Norra Halland, varmt tack till välgöraren som hjälpte mig med detta! Du vet vem du är.

Så jag citerar valda delar och namnen är fullt utskrivna i artikeln:
Det rör sig om en stig som börjar där vägen genom ett blandat villa- och sommarhusområde slutar. Därifrån följer den en smal remsa kommunal mark som sträcker sig mellan två privata tomter, bebyggda med sommarhus på båda sidor om stigen.
Magnus Persson menar att han har röjt och förbättrat gångstigen som höll på att växa igen:
Gångvägen ner till den klippiga stranden har länge använts av de boende i området.
– Jag har gått där sedan jag var barn, men de senaste 20 åren har det inte känts bra att gå där. Att Magnus har röjt stigen i ren välmening tycker vi är jättebra, säger en granne i sjuttioårsåldern som vill vara anonym.
Magnus Persson menar att ägarna till sommarbostäderna vid stigen försökt blockera vägen med bilar och släpkärror, för att på det sättet avskräcka folk från att gå där.
Det tillbakavisas bestämt av grannarna.
– Det stämmer inte. Vi har aldrig försökt hindra någon från att använda stigen, säger Roger Örn, en av grannarna som haft sitt sommarställe alldeles intill den i snart 50 år.
Men han tycker det var fel av Magnus att röja bort växtligheten vid stigen, eftersom den hjälpte till att dränera marken.
Så vi kanske ska vara lite försiktiga med talet om miljonärer som blockerar stigen för stackars vanliga människor... Frågan som inställer sig:
Är det ens någon mer än Magnus som upplevt problemet med blockerad stig? Den anonyme 70-årige grannen har ju i alla fall inte sagt det enligt artikeln.