2026-08-16, 23:54
Medlem
En av de största förlusterna för norden och sverige.

Som patriot och nationalist kan man inte vara glad över den här utvecklingen.

Vår kultur och identitet blir krossad av mäktiga utländska krafter.

Folk som tror att dom är patrioter eller nationalister men stöttar Tesla och den utländska makten Elon i den här frågan är egentligen Nyliberaler.
Senast redigerad av Olindolin 2026-08-16 kl. 23:59.
Citera
2026-08-17, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olindolin

Folk som tror att dom är patrioter eller nationalister men stöttar Tesla och den utländska makten Elon i den här frågan är egentligen Nyliberaler.

Jag gillar inställningen .. Får vara lite ordning Försvarsvilja osv
Sitt still i båten .. Det går inte att bete sig som ett svin hur länge som helst mot hur många som helst
Apartheid fick kasta in Handduken
Hitler fick skjuta sig själv.
Om en Månad har vi en Blondin som rorsman Statsminister Då kommer det att Höras exakt så som Nazister sade
" Und dann haben wir andere Methoden "

En betong sosse kan man säga mycket om men förlåtande tolerant hör inte dit .. Blir nya lagar
--- Tjänstefel, om, inte Maggan fixar detta
Senast redigerad av VerklighetenJa 2026-08-17 kl. 00:39. Anledning: stavfel
Citera
2026-08-17, 07:45
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruter
Dom skulle ha gått till attack mot strejkbrytarna

Mitt hjärta blir varmt av ditt svar!
Hade det varit lite stake i killarna så hade jag lätt välkomnat ett Amaltheadåd.

Nu får det fan vara slut på snällheten i Svenska modellen. Arbetsköparna satte ribban och vi ska svara med samma mått
Citera
2026-08-17, 10:03
Medlem
Nej det gör jag faktiskt inte. Däremot LO:s egna agerande med att utesluta aktiva SD politiker. De har bäddat själva för sitt medlemstapp och visar hur odemokratiska de är. Sen hjälper det ju inte till att många "invandrare" diverse arbetsskygga väljer att bli aktiva inom facket för att slippa jobba och istället glida runt. Har jobbat i 40 år inom industrin och sett förfallet med ombudsmän etc som knappt kan svenska vilket är tråkigt tycker jag. Du kan ju försöka få tag I ett fackpmbud nu innan valet, de är ute och "valarbetar" och vi betalar för nåt vi inte alltid stödjer.

Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Men du ser kopplingen mellan SD och svagare fack då åtminstone?
Citera
2026-08-17, 10:19
Medlem
folkgemenskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botteup123
Nej det gör jag faktiskt inte. Däremot LO:s egna agerande med att utesluta aktiva SD politiker. De har bäddat själva för sitt medlemstapp och visar hur odemokratiska de är. Sen hjälper det ju inte till att många "invandrare" diverse arbetsskygga väljer att bli aktiva inom facket för att slippa jobba och istället glida runt. Har jobbat i 40 år inom industrin och sett förfallet med ombudsmän etc som knappt kan svenska vilket är tråkigt tycker jag. Du kan ju försöka få tag I ett fackpmbud nu innan valet, de är ute och "valarbetar" och vi betalar för nåt vi inte alltid stödjer.

Facket är inte en allmän servicebyrå för vem som helst; det är en idébunden medlemsorganisation. Att stoppa representanter som aktivt motarbetar kollektivavtal, arbetsrätt och solidarisk lönepolitik är inte "odemokratiskt" det är självförsvar. Att kräva att få styra en organisation vars grundvalar man vill montera ner är den reella absurditeten.

Fackligt valarbete handlar om att belysa vilken politik som gynnar medlemmarnas plånböcker, trygghet vid uppsägning och arbetsmiljö. Arbetsgivarsidan pumpar in miljoner i lobbyorganisationer året runt; att arbetare organiserar sig inför val är själva grunden för att inte förlora hela spelplanen till marknadskrafterna.
Citera
2026-08-17, 10:41
Medlem
Är ju just drt att alla såser inte S beslut direkt gynnar mig som arbetare utan vara ökade bidrag för de som inte vill höra sig anställningsbara helt enkelt. Dessutom är det dyrt, riktigt dyrt i medlemsavgift. Om LO hade varit demokratiska hade man tagit striden med tex SD och inte uteslutit dem. Men frågan är vad era medlemmar tycker om Teslakonflikten när det kostar minst 50 jobb hos underleverantörer etc? Nu fick ni krypa tillbaka med dansen mellan benen och skämmas inför medlemmarna! Det vore bättre att LO blev opolitisk och jobba enbart för medlemmarna istället för det som nu sker. Ni torskade rejält i fredags och tätt många tycker det är bra dessutom, jag är inte en av dem. Konflikter sköts av respektive parter men utan politiskt dravel som de senaste åren. Om arbetsgivarna ger pengar till olika organisationer rör mig inte så mycket för gillar jag inte arbetsn så kan man ju byta jobb helt frivilligt. Det går inte på andra hållet tyvärr så därför lämnar tyvärr många facket. Vi kommer dock inte bli överens så jag önskar dig en vra dag ändå!
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
Facket är inte en allmän servicebyrå för vem som helst; det är en idébunden medlemsorganisation. Att stoppa representanter som aktivt motarbetar kollektivavtal, arbetsrätt och solidarisk lönepolitik är inte "odemokratiskt" det är självförsvar. Att kräva att få styra en organisation vars grundvalar man vill montera ner är den reella absurditeten.

Fackligt valarbete handlar om att belysa vilken politik som gynnar medlemmarnas plånböcker, trygghet vid uppsägning och arbetsmiljö. Arbetsgivarsidan pumpar in miljoner i lobbyorganisationer året runt; att arbetare organiserar sig inför val är själva grunden för att inte förlora hela spelplanen till marknadskrafterna.
Citera
2026-08-17, 10:50
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olindolin

Den Svenska Modellen har spelat ut sin roll. Facket har visat de saknar verktyg för få igenom sina krav.

Första frågan till fackombudet när han kommer med pennan. " Ni klarade ju inte av Tesla ...."
Citera
2026-08-17, 11:32
Medlem
Computerzs avatar
Vilket fiasko för IF Metall. Blir nog massavhopp nu hos fackföreningar landet runt. Vem vill sitta strejkvakt 40h/veckan och samtidigt bli nolltaxerade? Förtroendet är i botten nu, inte minst då IF Metall lovat att ingen ekonomisk skada skall drabba de strejkande. Många medlemmar är nog besvikna på IF Metall idag, de har skött detta riktigt uselt.
Citera
2026-08-17, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Den Svenska Modellen har spelat ut sin roll. Facket har visat de saknar verktyg för få igenom sina krav.

Första frågan till fackombudet när han kommer med pennan. " Ni klarade ju inte av Tesla ...."

Jag förstår hur du tänker men det är inte fast fixerat Shit happens men sedan rättar man till det
LO + facket städar av lite Nollor som inte klarade det . Klantarscholen --Sedan valet

När folk ledsnar på ett styre med Livsmedels oligarker ..Grova organiserade Brottsligheten Hyres explosioner .Plantageägare Chefer Drivmedels kostnads spiken .. förlåtande attityd inför skatteplanering på små öar med mycket palmer
Drar fram Ådalen 31 när Knegarna sköts ... Det var inte långt borta detta blev en delrepublik i Sovjetunionen ..

Nu skall vi vinka farväl,med den vita näsduken till Fylet / Slöddret Inom en månad på valet .. med skenskrivningar i sommarstugan Samtidigt talar om andras bidragsbrott Ordnar jobb åt frugan utan utlyst. Pedofiler som andra Poliskårer --- bara inte den Svenska Vaskar fram ..
Ut med nollorna . frågar ni mig kunde de vara aktivt sökande .Arbetslinjen i stället för Tjurspillnings linjen Kanske börja på Tesla "Känna Stålet " Justitieministern tappa ett par kilo.

Som på en gammal dator när det ballat ur som snuten Håller inne den stora röda knappen RESET ALL
Börjar man om --- Valnatten kan RIPO Chefen vara sparkad .Sämsta ledarskapet man sett
Ingen sparkad trots Riksrevisionens Sågning VILAR

Att borgarna var så korkade behöll Fettot med Kärringen Ända in i Kaklet bara att tacka för ute till vänster. Soft on Crime
Citera
2026-08-17, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Botteup123

Citat:
Ursprungligen postat av Mullret

Att den svenska modellen alltid måste justeras är ju ett måste för att kunna utvecklas och förändras i tiden.
Men utan kollektivavtal så finns det ju tyvärr inget annat just nu.
Måste ju finnas något annat innan kollektivavtal ska försvinna. Blir en väldigt stort gråzon annars.
Citera
2026-08-17, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Vilket fiasko för IF Metall. Blir nog massavhopp nu hos fackföreningar landet runt. Vem vill sitta strejkvakt 40h/veckan och samtidigt bli nolltaxerade? Förtroendet är i botten nu, inte minst då IF Metall lovat att ingen ekonomisk skada skall drabba de strejkande. Många medlemmar är nog besvikna på IF Metall idag, de har skött detta riktigt uselt.
En triumf för svensk fackföreningsrörelse skulle jag säga. I tre år blödde Tesla pengar, och jag menar verkligen blödde. Till slut var man tvungen att köpa ut medlemmarna.

Det får nog andra att akta sig för att reta upp den svenska arbetarrörelsen, inte alla har Musks förmögenhet. Detta kostade Tesla mer än det smakade, Den där fabriken lägger ner snart, de säljer inte ett skit.
Citera
2026-08-17, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Har för mig att det gick lös på 10 miljoner kronor i månaden eller något sådant.
Även om siffrran är korrekt kostade det Tesla 10 ggr mer minst. Flyga in strejkbrytare från Polen för att dela ut post

Vad tror du det kostade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in