2026-08-16, 18:46
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Sanna Hill har under 18 års tid av sina bästa år här i livet varit en offervillig och modig nationalist, samtidigt som mer än 99 % av svenskarna varit egoister som bara tänkt på sig själva. Vad har du gjort för ditt folk, Ionia?

Jag kan iaf säga vad jag har gjort för mitt folk. Jag donerar pengar till Det Fria Sverige och till Christian Peterson.
Citera
2026-08-16, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gameboymannen
De sociala nätverken i andra folkgrupper är blodsbandsbaserade, inte baserade på politik. Så Sanna får väl fråga sina kusiner om hjälp. Sådan blodsbandsbaserad kultur kommer också med betydande social kontroll för att fungera. Men sådant verkar Sanna vara helt emot, baserat på de uttalanden hon nu gör.
Det finns bara en Fader.
Allt annat är precis som du beskriver det som klaner och blodsband och religioner.
Den som hänvisar till allt det är en falsk envangelist.
I dag har allt det gått så långt fritt("Frihetsnytt", eeh?)att de inte ens detta evangeliserar.
Således dessa tu lika onda krafter.
Nu är det redan kört för alla dessa gaphalsar, men det understrukna gäller.
Senast redigerad av exbit 2026-08-16 kl. 23:51.
Citera
2026-08-17, 01:56
Medlem
En mänsklighet detta överhuvudtaget består verkligen inte av att män eller kvinnor skall, och så vidare. Ändå framhärdar svenska män att?
Människor utgör en mänsklighet.
I just mina ögon är man som kvinna svag, om man inte i sig själv utgör en människa.
Jag själv är nu inte någon nationalist, men jag vet vad en s. k "människa" är.
Är man en människa utgör man överhuvudtaget inte något hot mot någon annan.
Än mindre lever man som en parasit på någon annan, det är vad som skiljer oss från djuren, att vi inte livnär oss på någon utav oss.
Citera
2026-08-17, 03:56
Medlem
Citat:
Tor-Björn Richthoff Änglasjö på Frihetsnytt om Sanna Hills avhopp:

https://www.youtube.com/watch?v=ZVnuI9BMRR4

Om hon är vid sina sinnes fulla bruk så håller jag väl nästan helt med honom. Jag tror dock inte att hon är det.

Det finns någonting rockstjärnigt över Sanna Hill. Hill är ju också ett taget efternamn. Vad jag förstått så föddes hon som Hillborg. Hon gjorde precis som svensk-amerikanen Joel Hägglund, alltså döpte om sitt efternamn till Hill. Var det medvetet gjort av henne att börja heta samma sak som honom? Jag har sått ett frö, som ej kan dö, vår organisation...

Balladen om Joe Hill
Först går pappa Tobbe här ut och uppfattas av allmänheten i kommentarerna som "mjuk och ödmjuk" och något han själv också som dessutom 9- barns far beskriver sig själv som.
Sedan går ett av hans barn ut och och avslutar sitt uppdrag/ sin fostran av sin far med orden att: "Detta tolererar vi inte".
Ett solklart uttalat hot mot en annan människa, eller hur menar annars denna Hitlerfrisyr och framförallt denna Hitlerfriserade påläggskalven att dem inom denna rörelsen kan förhindra en femtekolonnare?
Är man själv en ful fisk så anser då jag att man drar till sig andra fula fiskar och då ska man inte klaga.
Ett anständigt och moraliskt samhälle med människor byggs inte upp på horeri.

Säga vad just jag vill om pappa Tobbe, och om honom som människa/ person, men han är åtminstone en äkta och sann idealist! Det erkännandet och den bekräftelsen som människa ska i alla fall just han ha. Det är ytterst få och som i själ och hjärta är det den är... Hell!👍
Senast redigerad av exbit 2026-08-17 kl. 04:34.
Citera
2026-08-17, 04:10
Medlem
Citat:
Tor-Björn Richthoff Änglasjö på Frihetsnytt om Sanna Hills avhopp:

https://www.youtube.com/watch?v=ZVnuI9BMRR4

Om hon är vid sina sinnes fulla bruk så håller jag väl nästan helt med honom. Jag tror dock inte att hon är det.

Tor Björn Änglasjö döper sin son till Tor-Björn Änglasjö, det är gulligt.

Undrar om den äldre spöat Sanna någon gång?
Citera
2026-08-17, 07:17
Avslutad
Citat:
Sanna Hill har under 18 års tid av sina bästa år här i livet varit en offervillig och modig nationalist, samtidigt som mer än 99 % av svenskarna varit egoister som bara tänkt på sig själva. Vad har du gjort för ditt folk, Ionia?
Det spelar väl fan ingen roll vad man gjort i 18 år, om man därefter gör som Sanna gjort?
Om jag överöser min käresta med blommor, choklad och söta ord varje dag i 18 år, och därefter en dag plötsligt sätter en kniv i hjärtat på henne; kommer folk då efteråt att prata om mina fina handlingar de första 18 åren, eller mitt plötsliga mord på min livskamrat?
Citera
2026-08-17, 09:31
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallevalle
Det spelar väl fan ingen roll vad man gjort i 18 år, om man därefter gör som Sanna gjort?
Sanna Hill har gjort någonting fruktansvärt, men hon är fortfarande en bättre människa än vad 99,5 % av alla svenskar är. De flesta svenskar är egoister varenda dag i hela sina liv.
Citat:
Ursprungligen postat av skvallevalle
Om jag överöser min käresta med blommor, choklad och söta ord varje dag i 18 år, och därefter en dag plötsligt sätter en kniv i hjärtat på henne; kommer folk då efteråt att prata om mina fina handlingar de första 18 åren, eller mitt plötsliga mord på min livskamrat?
Det här är nästan det mest romantiska som jag har läst. Du och din älskade har haft det fantastiskt i 18 år. Plötsligt en dag så knivhugger du henne i hjärtat. Just i hjärtat också. Vackert så att det gör ont. Det här ska jag skriva en novell om.
Citera
2026-08-17, 10:58
Medlem
Hon hoppade av ideologin efter att hennes son blev kär i en tjej från Syrien.
Citera
2026-08-17, 12:07
Avslutad
Citat:
Det här är nästan det mest romantiska som jag har läst. Du och din älskade har haft det fantastiskt i 18 år. Plötsligt en dag så knivhugger du henne i hjärtat. Just i hjärtat också. Vackert så att det gör ont. Det här ska jag skriva en novell om.

Vad skönt störd du är. Älskar det!
Citera
2026-08-17, 13:04
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Bump! Jag noterade att jag aldrig fick något svar så skickar detta igen. Ofta har man ju mycket att göra så lätt hänt att man råkar plocka bort en notis

Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
ja det blir lite bakvänt men vad jag inte fattar är varför hon lämnat nationalismen bara för att hon behandlats dåligt/kvinnofientligt. Jag är troligen lika starkt nationalistisk men jag skulle aldrig röra en kvinna på något dåligt sätt. Det är ju hon privat som har umgåtts med fel killar men det kan ju verkligen hända alla, det är knappast något systematiskt för just nationalister.

Citat:
Ursprungligen postat av puterealba
Ja, vi vill se vita barn födas. Eller nja... själva födelseprocessen är nog inte så intressant i sig att observera, men faktum kvarstår: födelsetalen bland vita är för låga. Men vill vi kontrollera kvinnor? Jag känner inte igen mig i den beskrivning.

Jag vet inte Sanna Hills personliga historia även om jag under åren har läst en del av hennes alster, men nog är en avhoppares psykologi ofta ett mysterium: menar hon nu att vita barn, som hon förut kämpade för, inte skall födas och skall ersättas med negrer?

Skriver lite till er båda samtidigt, utgick dock från needAlifes inlägg.

Samtidigt så har hon ju enligt TS varit med i 18 år. Tänker att det är tillräckligt lång tid för att bilda sig en relativt generaliserbar uppfattning om en grupps beteende. Det lät ju hoppfullt att du verkar reko mot kvinnor. Dessvärre finns det många konservativa tankar och inslag inom nationalismen. Det kan eventuellt vara så att jag har fel och att det är min hjärna som spelar mig ett spratt med lite gammal hederlig bekräftelsebias men tror tyvärr att du har fel i detta. Finns ganska mycket väldokumenterat att kvinnosynen bland högerextrema är ganska usel överlag, även om man får leta lite extra för att komma bort från vänsterartiklar och genusforskare som många nationalister inte ser som trovärdig källa. Inte så många som forskar i frågan på andra sidan så att säga vilket inte är så underligt.

Vidare kanske hon har lämnat nationalismen för att det kanske inte är det hon står för längre. Min bild av det hela är att byte av ideologi från extremhögern är relativt vanligt, sen kanske vissa saker sitter kvar. Tror inte att hon helt övergett alla värderingar hon har men uppenbarligen har hon väl ledsnat på hur hon blivit behandlad.

Det är inte ovanligt att personer som är utanför i ung ålder söker sig till extremhögern, extremvänstern eller subkulturer. När saker och ting börjar gå bättre och man hittar nya sociala sammanhang så kan det ibland falla av. Kanske fick hon ett nytt perspektiv i livet, vem vet.
Citera
2026-08-17, 13:40
Medlem
Bilderberg78s avatar
"Hoppa av"?

Är det mellan DN igår samt Aftonbladet idag, att hoppa mellan alla vänsterblaskor som vill höra en f.d "nazist" svära trohet till de mörkare raserna, homos samt annan low life i världen?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Oka2WO/sanna-hills-son-blev-kar

PS: använde liknande https://archive.org/ då nyhetsidor på webben redigerar live bort det som de senare tycker inte var så lyckat att "avslöja".
Senast redigerad av Bilderberg78 2026-08-17 kl. 13:49.
Citera
2026-08-17, 20:16
Medlem
FranzMarcs avatar
Bra val. Stå på dig Sanna, sektbublan sprack till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in