Bump! Jag noterade att jag aldrig fick något svar så skickar detta igen. Ofta har man ju mycket att göra så lätt hänt att man råkar plocka bort en notis
Citat:
Ursprungligen postat av
needAlife
ja det blir lite bakvänt men vad jag inte fattar är varför hon lämnat nationalismen bara för att hon behandlats dåligt/kvinnofientligt. Jag är troligen lika starkt nationalistisk men jag skulle aldrig röra en kvinna på något dåligt sätt. Det är ju hon privat som har umgåtts med fel killar men det kan ju verkligen hända alla, det är knappast något systematiskt för just nationalister.
Citat:
Ursprungligen postat av
puterealba
Ja, vi vill se vita barn födas. Eller nja... själva födelseprocessen är nog inte så intressant i sig att observera, men faktum kvarstår: födelsetalen bland vita är för låga. Men vill vi kontrollera kvinnor? Jag känner inte igen mig i den beskrivning.
Jag vet inte Sanna Hills personliga historia även om jag under åren har läst en del av hennes alster, men nog är en avhoppares psykologi ofta ett mysterium: menar hon nu att vita barn, som hon förut kämpade för, inte skall födas och skall ersättas med negrer?
Skriver lite till er båda samtidigt, utgick dock från needAlifes inlägg.
Samtidigt så har hon ju enligt TS varit med i 18 år. Tänker att det är tillräckligt lång tid för att bilda sig en relativt generaliserbar uppfattning om en grupps beteende. Det lät ju hoppfullt att du verkar reko mot kvinnor. Dessvärre finns det många konservativa tankar och inslag inom nationalismen. Det kan eventuellt vara så att jag har fel och att det är min hjärna som spelar mig ett spratt med lite gammal hederlig bekräftelsebias men tror tyvärr att du har fel i detta. Finns ganska mycket väldokumenterat att kvinnosynen bland högerextrema är ganska usel överlag, även om man får leta lite extra för att komma bort från vänsterartiklar och genusforskare som många nationalister inte ser som trovärdig källa. Inte så många som forskar i frågan på andra sidan så att säga vilket inte är så underligt.
Vidare kanske hon har lämnat nationalismen för att det kanske inte är det hon står för längre. Min bild av det hela är att byte av ideologi från extremhögern är relativt vanligt, sen kanske vissa saker sitter kvar. Tror inte att hon helt övergett alla värderingar hon har men uppenbarligen har hon väl ledsnat på hur hon blivit behandlad.
Det är inte ovanligt att personer som är utanför i ung ålder söker sig till extremhögern, extremvänstern eller subkulturer. När saker och ting börjar gå bättre och man hittar nya sociala sammanhang så kan det ibland falla av. Kanske fick hon ett nytt perspektiv i livet, vem vet.