Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Jag hinner inte bemöta allt nu men jag återkommer till varför jag tycker detta är högst relevant att diskutera.
Men vad finns det egentligen kvar att diskutera? Du är ju inte ens intresserad av att förhålla dig till originalhandlingarna eller vad som faktiskt står i dem. I stället greppar du efter lösryckta tidningsartiklar och ägnar dig åt rena spekulationer kryddade med ord som "sannolikt" och "förmodligen".
Vi behöver inte gissa längre. Det finns ett helt täckande material som bevisar att detta inte var mammans fel och under inga omständigheter pappans fel heller. Det är socialtjänsten och sjukvården som har begått de grova övertrampen, och det är precis därför Elsa har fått komma hem igen.
Men det hade aldrig gått utan en extremt resursstark familj med juridisk kompetens och att granskande media klev in. Hade detta drabbat en utsatt familj i ett socioekonomiskt svagt område hade de blivit av med sitt barn för gott i samma situation.
Det är faktiskt ingen slump att kritiken mot socialtjänsten har vuxit lavinartat de senaste åren: allt hänger ihop.
Att det ska behövas en akademisk familj utan social problematik för att belysa dessa systemfel säger precis allt vi behöver veta om rättssäkerheten. Fortsätt du gärna med dina "misstankar" och dina "sannolikt är det si eller så". Det håller inte längre. Var och en kan läsa innantill i de offentliga akterna att dina spekulationer är helt felaktiga.