Idag, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Vilka sjölagar har jag skrivit bara gäller ibland?
Du skrev tex att lagarna är avsiktligt skrivna för att de ska vara "töjbara".
Att fartyget ska kunna köra fortare än vad som är säkert för annars kostar det för mycket att följa lagen.
Citera
Idag, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Tillräckligt fort för att framföra, i detta fall, fartyget på ett säkert sätt.

Det är kaptenens beslut att göra så.
Tycker du han tog rätt beslut iom att 2 personer dog då han körde över fritidsbåten?

Kan du kvantifiera vad som skulle vara säker fart för Misje Verde i detta fallet om man ska vara 100% säker på att inte kollidera. Hur vet du att han inte höll säker fart?

Höll snipan säker fart? Hur vet du det?

Med största sannolikhet tog kaptenen på Misje Verde inte rätt beslut. Inte heller tror jag att snipans befälhavare tog rätt beslut.
Citera
Idag, 02:28
Medlem
Citat:
Men, HERREGUUUD!
Du skriver ju och propagerar för det omvända förhållandet.

Kaptenen är häktad, inte mannen i fritidsbåten, han är inte ens misstänkt, det är fakta.

Säger det något om utfallet i domstolen som kommer ske?

Du måste verkligen vara lite bakom, verkligen.
Förresten, ska du inte upp och jobba imorgon, på Samhall...

Du har uppenbarligen missat åklagarens uttalande om att Albins förlust redan är så stor att det inte är aktuellt att åtala honom oavsett hur han har agerat. Med andra ord kan du inte dra några slutsatser om vad åklagaren anser om Albins skuld. 125 i IQ? Snarare 75...

Nej, jag vill inte ta ditt jobb.
Citera
Idag, 02:30
Medlem
Citat:
Vad är det som är fel? Inlägget du citerade består av flera påståenden och en del frågor.

Om man kör väldigt långsamt, blåser i mistluren men ändå kolliderar, har man då brutit mot regel 6 eller inte?

Inte som jag förstår det.
Citera
Idag, 02:31
Medlem
Citat:
Kan du kvantifiera vad som skulle vara säker fart för Misje Verde i detta fallet om man ska vara 100% säker på att inte kollidera. Hur vet du att han inte höll säker fart?

Höll snipan säker fart? Hur vet du det?

Med största sannolikhet tog kaptenen på Misje Verde inte rätt beslut. Inte heller tror jag att snipans befälhavare tog rätt beslut.
Nej, det är inte mitt uppdrag att göra det, det är kaptenens.
Tycker du han lyckades eller misslyckades?
Citera
Idag, 02:35
Medlem
Citat:
Du skrev tex att lagarna är avsiktligt skrivna för att de ska vara "töjbara".
Att fartyget ska kunna köra fortare än vad som är säkert för annars kostar det för mycket att följa lagen.

Nej. Du missuppfattar, de är luddigt skrivna för att ingen part inblandad i kollision ska kunna undkomma ansvar vid en kollision. Tvärtom mot vad du tror alltså. Detta har du svårt att förstå och friskriver snipan från ansvar.

Det jag skrivit om handelsfartygets svårigheter är inte för att bortförklara deras ansvar utan för att fritidsbåtsförare ska förstå att det finns svårigheter, begränsningar och komplikationer för handelsfartyg som gör det svårt för dem att undvika kollision i vissa situationer. Det fråntar inte ansvaret för Misje Verde att framföra fartyget enligt sjövägsreglerna. Jag förstår inte varför du med 125 IQ blandar ihop dessa två olika koncept.

Därför bör man hålla sig undan dessa, om man har möjlighet, av exakt samma orsak som att man har på sig säkerhetsbälte, flytväst och cykelhjälm.
Citera
Idag, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Inte som jag förstår det.

Hur långsamt ska man i så fall köra för att vara på säkra sidan menar du?
Citera
Idag, 02:36
Medlem
Citat:
Du har uppenbarligen missat åklagarens uttalande om att Albins förlust redan är så stor att det inte är aktuellt att åtala honom oavsett hur han har agerat. Med andra ord kan du inte dra några slutsatser om vad åklagaren anser om Albins skuld. 125 i IQ? Snarare 75...

Nej, jag vill inte ta ditt jobb.
Det ska du fråga åklagaren vad han menar med det, inye mig.

Men det finns ingen som blir befriad från straffansvar för att de anhöriga förolyckats.

Är du så korkad att du inte förstår det?

Du är korkad, i inlägg efter inlägg visar du att du bara har kapacitet att tänka framåt ett steg i taget.
Hsr du försökt stt spela schack någon gång, hur gick det?
Citera
Idag, 02:37
Medlem
Citat:
Nej, det är inte mitt uppdrag att göra det, det är kaptenens.
Tycker du han lyckades eller misslyckades?

Berätta det för mig du.
Citera
Idag, 02:40
Medlem
Citat:
Det ska du fråga åklagaren vad han menar med det, inye mig.

Men det finns ingen som blir befriad från straffansvar för att de anhöriga förolyckats.

Är du så korkad att du inte förstår det?

Du är korkad, i inlägg efter inlägg visar du att du bara har kapacitet att tänka framåt ett steg i taget.
Hsr du försökt stt spela schack någon gång, hur gick det?

Det är ju just det åklagaren säger att snipans befälhavare blir befriad ifrån. Det är nog dags för dig att gå om svenskan i mellanstadiet.
Citera
Idag, 02:42
Medlem
Citat:
Nej. Du missuppfattar, de är luddigt skrivna för att ingen part inblandad i kollision ska kunna undkomma ansvar vid en kollision. Tvärtom mot vad du tror alltså. Detta har du svårt att förstå och friskriver snipan från ansvar.

Det jag skrivit om handelsfartygets svårigheter är inte för att bortförklara deras ansvar utan för att fritidsbåtsförare ska förstå att det finns svårigheter, begränsningar och komplikationer för handelsfartyg som gör det svårt för dem att undvika kollision i vissa situationer. Det fråntar inte ansvaret för Misje Verde att framföra fartyget enligt sjövägsreglerna. Jag förstår inte varför du med 125 IQ blandar ihop dessa två olika koncept.

Därför bör man hålla sig undan dessa, om man har möjlighet, av exakt samma orsak som att man har på sig säkerhetsbälte, flytväst och cykelhjälm.
Nä, så har du inte alls skrivit!
Finns inga lagarcsomvskrivs " luddiga"med vilje, det borde du förstå, min lille (o)vän.
Du ändrar din "saga" allt efter du svarar oss och gör dina inlägg.

Åklagaren tycker samma som mig, varför då, har han fel, är han en idiot enligt dig?
Lägg ner nu!
Din trovärdighet är 100% borta, om du ens haft någon...
Citera
Idag, 02:43
Medlem
Citat:
Berätta det för mig du.
Varför då?
Det är du som ska svara på det, eller kan du inte?
Du med dina "flexibla" sjölagar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in