2026-08-16, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Tack för svar! 👍

Inga problem! 👌👌
Citera
2026-08-17, 01:54
Medlem
Draken kommer tyvärr inte flyga solo ser det ut som. Ingen pilot som får flyga uppvisning än, Däremot ser det ut som att AJS37, J32 & J29 flyger egna uppvisningar.

Träningar pågår både torsdag & fredag
Tyvärr mest defileringar dessa flygdagarna.. Har man 2 dagar kunde man kanske dela upp det🤔

Blir nog sketbra ändå🤩
Citera
2026-08-21, 13:01
Medlem
Konstigt att inte tråden är mer aktiv. Finns det någon mer som jag har missat? Tyvärr kan jag inte inte åka ner på grund av arbete. Borde planerat lite bättre

Hur som,
Saab premiärvisar helt nytt plan på flygdagarna
Under flygdagarna på Malmen har försvarskoncernen Saab en egen hangar där en del av företagets produkter kommer att visas för allmänheten. Saab kommer för första gången att visa en fullskalig modell av ett obemannat konceptflygplan.
https://www.corren.se/nyheter/linkoping/artikel/har-ar-saabs-nya-jaktplan-/r23ewo2l

Bara det hade varit värt en resa.
Citera
2026-08-21, 23:05
Medlem
Hrass avatar
Någon som är tidigt på plats får gärna meddela programmet

Cirkulerar ett "utkast" men vet inte om det går att lita på. Red Arrows innan tolv och Tricolori vid tresnåret
Citera
2026-08-22, 08:51
Medlem
Fuck vilket Kaos vid bussarna. De har gått väldigt mycket med att folk ska åka kollektivt dit, men verkar helt oförberedda på att folk skulle göra det också. Klar en timme nu.

De har 4-5 bussar....

Jävla sopor till att planera

Inget fungerande kösystem heller,
Citera
2026-08-22, 11:17
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreze

Blir nog sketbra ändå🤩

Kort film

https://www.youtube.com/watch?v=-bIuL3vKc7c

https://www.youtube.com/watch?v=UydhIe-Wkh0. J32 Lansen Sport

samt- https://www.youtube.com/watch?v=TQYQxo81K4s

F18 samt Eurofighter anländer Frecce Tricolore Red Arrows mm. https://www.youtube.com/watch?v=ZFvR3QZ1A_4
Senast redigerad av perry2 2026-08-22 kl. 11:23.
Citera
2026-08-22, 17:04
Medlem
ruskinarmss avatar
Nå, flög det nån Eurofighter?
Citera
2026-08-22, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Nå, flög det nån Eurofighter?

Enligt ögonvittnensskildringar flög Eurofighter, F18 och Rafale förstklassiga solonummer. Gripen E lär däremot ha varit segt som tuggummi i luften i jämförelse. Tur att hundratusen svenskar fick se hur riktiga flygplan beter sig så kanske de börjar ifrågasätta de statliga bidragen till familjen Wallenbergs leksaker.
Citera
2026-08-22, 19:15
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Enligt ögonvittnensskildringar flög Eurofighter, F18 och Rafale förstklassiga solonummer. Gripen E lär däremot ha varit segt som tuggummi i luften i jämförelse. Tur att hundratusen svenskar fick se hur riktiga flygplan beter sig så kanske de börjar ifrågasätta de statliga bidragen till familjen Wallenbergs leksaker.

Enligt mig som faktiskt var där, så var det inget som helst fel på Gripens solonummer. Men som vanligt så var det Viggen som tog showen med sitt motorljud och dragkraftreversering. Sedan så var Schweizarna spektakulära som vanligt. Sist jag såg dem så höll de på att gå igenom ljudvallen efter gungan. Den här gången sköt de nog tomt på facklorna.
Citera
2026-08-22, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Enligt mig som faktiskt var där, så var det inget som helst fel på Gripens solonummer. Men som vanligt så var det Viggen som tog showen med sitt motorljud och dragkraftreversering. Sedan så var Schweizarna spektakulära som vanligt. Sist jag såg dem så höll de på att gå igenom ljudvallen efter gungan. Den här gången sköt de nog tomt på facklorna.

Flög schweizarna F35?
Citera
2026-08-22, 19:34
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Flög schweizarna F35?

F/A-18. USAF skulle göra en fly-over med kanske F-35, kanske F-15 och kanske något mer mot slutet av dagen, men då hade jag lämnat.

Här ska det sägas att USA i princip inte flyger annat än överflygning på flyguppvisningar med sina flygplan utanför USA. Detta då de inte ödslar tid på att öva på flyguppvisningar på förband som är over-seas.

Vilket var en besvikelse sist jag var på flygdagarna på Malmen, då 2st USAF F-15C bara stod där på plattan, med kill-marks från Gulfkriget och såg maffiga ut.
Citera
2026-08-22, 21:22
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe

Det är nog det enda schweizarna gör, alltså övar för flyguppvisningar. Så de lär väl köra F-35 senare.

F/A-18, som f ö är helt onödig ur schweiziskt militärt perspektiv är dessutom ovanligt väl lämpat för flyguppvisningar. Planet har nämligen inget maximalt alfa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in