2026-08-16, 21:09
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
En triljon kvinnor på alla tillgängliga socialamedier marknadsför sig dagligen med lättklädda kroppar. Om de inte vill bli objektifierade så kan de väl prata om filosofi istället för att stå i underkläder och prata om den senast inköpta bikinin?

Bara för att du beter dig som en idiot så betyder det inte att kvinnor inte vill visa upp sig. Lär dig att bete dig, ditt jävla svin.
Citera
2026-08-16, 21:16
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Att du hatar kvinnor. Du kommer älska detta med att ha sex med kvinnor men du kommer se ner på dom som människor. Att de tex inte är smarta nog att ha höga poster politiskt eller vara poliser. Finns många sådana män.

När det gäller poliser eller vissa andra yrken så är kvinnor fysiskt och psykiskt svagare så det är ju snarare verkligheten än män som hatar kvinnor.

De biologiska könsrollerna gör ju också att kvinnor har en större fallenhet att ta hand om barn, hem och familj än att ta risker eller tuffa beslut. Det kan man inte heller beskylla män för.

För män är kvinnor en sorts resurs, och då vill män såklart inte att kvinnor får inflytande över en (såsom höga politiska roller). Man vill inte att ens mjölkförpackning, gris eller bensindunk blir ens chef.

Jag tycker ingenting av detta är en dålig kvinnosyn eller hat mot kvinnor. Det är olika biologiska fakta och personliga preferenser kring medmänskliga relationer.
Citera
2026-08-16, 21:22
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Det är när en kvinna har nedsatt syn 😛.

Det är väl om man ser kvinnor som mindre värda.

Olika människor har väl olika värde. Ens barn och familj kommer högst upp. Unga vackra kvinnor kommer högt. Även rediga män. Tjockisar, trans och zigenare kommer ju inte så högt upp, det får man väl ändå vara ärlig med.
Citera
2026-08-16, 21:27
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Hur menar du det skulle vara mindre ”våld” att ex. tvinga en cancersjuk människa och hens ev. familj att själv stå för sin cancervård som kanske kostar miljoner?

Med andra ord alla dessa ”bortskämda” spädbarn ska ta hand om sig själva.

Nej jag har redan förklarat detta för dig kvinnor betalar med skatter OCH faktumet att kvinnor oftare än män står för div obetalt arbete i samhället, dvs de jobbar mer gratis och dåligt betalt så att män slipper och istället kan lägga hela sin energi på att lönearbeta och spara in till pensioner ex.
Utöver då att de även står för den biologiska kostnaden av graviditeter, amning och förlossningar.
Man väljer själv vad man gör , ingen tvingar kvinnor att städa mera hemma utom de själva.
Om de vill ha en annan nivå på städandet än vad mannen vill så är det inte mannens fel .
Skyll inte individens egna val på någon annan.
Min lön var tre gånger min frus innan hon nu blev pensionär.
Jag hade genom egna val , studier och hårt arbete en bättre ställning på arbetsmarknaden än vad hon någonsin hade .
Ingen har tvingat henne att ta de val hon tagit under livet , inget inbillat Patriarkat har stått i vägen utan hon var som de allra flesta kvinnor för lat , obegåvad eller ointresserad för att göra karriär.
Senast redigerad av sealstryper 2026-08-16 kl. 21:48.
Citera
2026-08-16, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Allt som finansieras av det offentliga inom sjukvård kan finansieras med försäkringar.

Tror du att dessa kvinnor som är hemma med barnen blir tvingade av sina män? Om det är så, varför skiljer de sig inte?

Den biologiska kostnaden får du ta upp med gud, det är inte min design.

Ja se bara hur toppenbra det funkar i USA. Varför ska försäkringsbolag tjäna pengar på att människor blir sjuka?
Är väl fan betydlgit smartare och bättre för alla i samhället att sjukvård är något som alla kan få tillgång till utan att ruinera sig på kuppen för en gemensam självkostnad? Och att barn tas om hand i större grupper för överkomligt pris så att föräldrar kan jobba i högre grad.
Usas sjukvårdssystem är ju ruttet från början till slut och kostar bevisligen amerikanarna betydlgit mer än vad vårt kostar här, men här sitter du alltså och vill ha det. man baxnar.

Trro du alla dessa män som skiter i att ta ut föräldraledighet eller ta 50% av de reella kostnaderna i form av arbete och tid med sina egna barn de själva valt att skaffa gör det för att de tvingas av modern?
Är väl för helvete alla vuxna människors ansvar att solidariskt ta tiden , ansvaret och kostnaderna för sina egna barn.
Senast redigerad av Merapi 2026-08-16 kl. 22:10.
Citera
2026-08-16, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Man väljer själv vad man gör , ingen tvingar kvinnor att städa mera hemma utom de själva.
Om de vill ha en annan nivå på städandet än vad mannen vill så är det inte mannens fel .
Jag hade genom egna val , studier och hårt arbete en bättre ställning på arbetsmarknaden än vad hon någonsin hade .
Ingen har tvingat henne att ta de val hon tagit under livet , inget inbillat Patriarkat har stått i vägen utan hon var som de allra flesta kvinnor för lat , obegåvad eller ointresserad för att göra karriär.

Verkligen? skulle säga samhällen världen över just tvingar kvinnor att stå för städning, mat, barnpassning, diskning etc etc. och dessutom utan lön.
Senast redigerad av Merapi 2026-08-16 kl. 22:12.
Citera
2026-08-16, 22:59
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ja se bara hur toppenbra det funkar i USA. Varför ska försäkringsbolag tjäna pengar på att människor blir sjuka?
Är väl fan betydlgit smartare och bättre för alla i samhället att sjukvård är något som alla kan få tillgång till utan att ruinera sig på kuppen för en gemensam självkostnad? Och att barn tas om hand i större grupper för överkomligt pris så att föräldrar kan jobba i högre grad.
Usas sjukvårdssystem är ju ruttet från början till slut och kostar bevisligen amerikanarna betydlgit mer än vad vårt kostar här, men här sitter du alltså och vill ha det. man baxnar.

Trro du alla dessa män som skiter i att ta ut föräldraledighet eller ta 50% av de reella kostnaderna i form av arbete och tid med sina egna barn de själva valt att skaffa gör det för att de tvingas av modern?
Är väl för helvete alla vuxna människors ansvar att solidariskt ta tiden , ansvaret och kostnaderna för sina egna barn.

Att ha privata sjukförsäkringar innebär inte att man måste göra precis som USA.

Jag tror att föräldrar kommer överens med varandra om hur man fördelar föräldraledigheten. Det är inte din sak att lägga dig i, oavsett vad du tycker.

Du har väldigt svårt att acceptera att olika människor gör olika val. Din lösning på alla problem är att alla ska göra som du tycker att man ska göra. Jag kan informera dig om att det finns inte en enda människa på jorden som bryr sig om hur du tycker att man ska leva sitt liv. Vill du dela 50-50 så gör det, men pracka inte dina val på andra.
Citera
2026-08-16, 23:23
Medlem
Citat:
Vård och omsorg + alla socialförsäkringar.

Polis, militär och domstolar måste en nation ha för att överleva. Resten är bara transfereringar.

Hur mycket tänker du dig att en vanlig polis och soldat ska ha i lön för att kunna betala skola, läkemedel, vård, osv ur egen ficka?

En vanlig blindtarmsoperation kostar 100 000+. Bara som referens.
Senast redigerad av gum69mo 2026-08-16 kl. 23:26.
Citera
2026-08-16, 23:40
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Verkligen? skulle säga samhällen världen över just tvingar kvinnor att stå för städning, mat, barnpassning, diskning etc etc. och dessutom utan lön.
Håll dig till ämnet lilla du
Vi är i Sverige nu och diskuterar vad som är dålig kvinnosyn i detta land , inte vad feministernas favoriter muslimerna gör hemma i rövhålsländerna de med vänsterns hjälp vill göra Sverige till en kopia av .....

Alla skrattar åt dig när du gång på gång försöker blanda bort korten bara för att du inte har några argument att komma med .
Citera
2026-08-16, 23:46
Medlem
Citat:

Se där, ett undantag. En man på Flashback som inte sitter och gnäller på att "den moderna västerländska kvinnan" satsar på karriären istället för att byta blöja på mannen och barnen och offra allt för familjen.
Citera
2026-08-17, 01:06
Medlem
Citat:
Att ha privata sjukförsäkringar innebär inte att man måste göra precis som USA.

Jag tror att föräldrar kommer överens med varandra om hur man fördelar föräldraledigheten. Det är inte din sak att lägga dig i, oavsett vad du tycker.

Du har väldigt svårt att acceptera att olika människor gör olika val. Din lösning på alla problem är att alla ska göra som du tycker att man ska göra. Jag kan informera dig om att det finns inte en enda människa på jorden som bryr sig om hur du tycker att man ska leva sitt liv. Vill du dela 50-50 så gör det, men pracka inte dina val på andra.

haha jo för det är just privata sjukförsäkringar som USA använder sig av mest.

Och jag tror vi fortsatt har olika förväntningar på föräldrar som baseras på deras kön. Och sociala förväntningar styr i hög grad just hur människor agerar.
Citera
2026-08-17, 01:09
Medlem
Citat:
Håll dig till ämnet lilla du
Vi är i Sverige nu och diskuterar vad som är dålig kvinnosyn i detta land , inte vad feministernas favoriter muslimerna gör hemma i rövhålsländerna de med vänsterns hjälp vill göra Sverige till en kopia av .....

Alla skrattar åt dig när du gång på gång försöker blanda bort korten bara för att du inte har några argument att komma med .

Gör vi? jag har inte noterat ett enda "sverige" i TS.

Tror nog människor skrattar betydlgit mer av div. antifeministiska fånar på detta forum, finns tom en hel bok fylld med just sådant material.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in