Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Hur menar du det skulle vara mindre ”våld” att ex. tvinga en cancersjuk människa och hens ev. familj att själv stå för sin cancervård som kanske kostar miljoner?
Med andra ord alla dessa ”bortskämda” spädbarn ska ta hand om sig själva.
Nej jag har redan förklarat detta för dig kvinnor betalar med skatter OCH faktumet att kvinnor oftare än män står för div obetalt arbete i samhället, dvs de jobbar mer gratis och dåligt betalt så att män slipper och istället kan lägga hela sin energi på att lönearbeta och spara in till pensioner ex.
Utöver då att de även står för den biologiska kostnaden av graviditeter, amning och förlossningar.
Man väljer själv vad man gör , ingen tvingar kvinnor att städa mera hemma utom de själva.
Om de vill ha en annan nivå på städandet än vad mannen vill så är det inte mannens fel .
Skyll inte individens egna val på någon annan.
Min lön var tre gånger min frus innan hon nu blev pensionär.
Jag hade genom egna val , studier och hårt arbete en bättre ställning på arbetsmarknaden än vad hon någonsin hade .
Ingen har tvingat henne att ta de val hon tagit under livet , inget inbillat Patriarkat har stått i vägen utan hon var som de allra flesta kvinnor för lat , obegåvad eller ointresserad för att göra karriär.