2026-08-16, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja han ser rätt sliten ut och har så gjort i några år
Ja det tar på krafterna att intervjuas av Lehmann
Citera
2026-08-16, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Frågan är om det går att upbringa i natt.
Det tror jag nog. Mondo är en champ!
Citera
2026-08-16, 23:05
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Sverige blir åtta i medaljligan, tre placeringar bättre än i Rom 2024. Inga guld för exempelvis Frankrike och Polen.
Et veldig bra mesterskap for Norden. 8 guld !
Er jo ikke noe statistikknerd, men det var vel ikke i går at Norden fick like mange guld i mesterskap.
Citera
2026-08-16, 23:05
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag tycker det är noterbart att vi är så mycket bättre än Tjeckien (21:a med 17 poäng) som annars är en så bra friidrottsnation.

Ja de tog inga medaljer alls, det måste varit ett tag sen det hände sist?
Citera
2026-08-16, 23:06
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PynchonsApa
Det tror jag nog. Mondo är en champ!
Annars får Dessan nöja sig med mjuka staven.
Citera
2026-08-16, 23:06
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Bra ide, om någon står på näsan i stavhopp & dundrar ner i banan så måste landsmaninnan sen härma det, som konstsim alltså, det kräver att någon måste kompromissa och hoppa lägre än sin kapacitet

Hahaha jag tänkte att de skulle hoppa samtidigt, men ditt förslag var roligare
Citera
2026-08-16, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Ja, Karalis testar verkligen den strategin nu igen. Hans chans att slå Duplantis ja.
Men borde det finnas en gräns för antalet höjder man står över när t ex bara tre hoppare återstår? Bara spånar.

Gränsen är ju tre rivningar. Jag förstår strategin för han måste ju få på ett superhopp för att klara 6,10 och man orkar inte hur många som helst. Visst att han kan hoppa för att få med sig tre försök till nästa höjd, men han hade ju fortsatt varit tvåa om han tagit 6.10 i andra eller tredje och silvret var redan säkrat. Tycker inte det är något fel, man får ju spara hopp i både stavhopp och höjdhopp, och han tvingar ju inte Duplantis att hoppa, han kan stå över, vilket han gjorde där sista höjden.
Citera
2026-08-16, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligula2026
Ja det tar på krafterna att intervjuas av Lehmann
Lehman är ju egentligen en hitman över tid. Hur mycket hon förkortat sina intervjuoffers liv är dock svårt att säga och framförallt bevisa.
Genialt egentligen, det långa spelet.
Citera
2026-08-16, 23:09
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag tycker det är noterbart att vi är så mycket bättre än Tjeckien (21:a med 17 poäng) som annars är en så bra friidrottsnation.

Maj, det var inte muntert för dem. Hur gick det för irländarna med det starka publikstödet?
Citera
2026-08-16, 23:10
Medlem
Lite extrapengar till Almgren.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/q6VxjL/andreas-almgren-belonas-bast-av-alla-lopare-pa-hela-em
Citera
2026-08-16, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Maj, det var inte muntert för dem. Hur gick det för irländarna med det starka publikstödet?
51 poäng, plats 13.
Citera
2026-08-16, 23:13
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PynchonsApa
Eh, ja, det visar ju bredden hos deltagande nationer vilket varit en diskussion i tråden.
Men det prioriterar topplaceringar dåligt. Även en breddtabell ska beakta topp mera än vad poängtabellen gör. Det är lite grand poäng till alla som deltar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in