Citat:
Ursprungligen postat av
apperception
Inte omöjligt att Albin vill att hans kollegor ska fortsätta jobba. De kanske delar sina intäkter med Albin dessutom.
Att Albin blir beviljad sjukpenning är möjligt. Men Simon, Anton, Johanna och Nisse är inte i närheten av att bli beviljade några pengar från Försäkringskassan.
Med tanke på hur tajta de verkar vara i sina poddar så skulle jag bli jävligt förvånad om inte Albins kollegor nu propsar på att dela med sig av intäkterna.
Vad blir bättre av att ingen jobbar?
Ska alla leva på ingenting helt plötsligt?
Alla har levnadskostnader och förmodligen bolån som ska betalas.
Så länge jag inte ser något bevis för motsatsen så väljer jag att tro att Albin får en del av intäkterna oavsett om han jobbar eller inte.
Nu har jag ingen närmare koll på hur deras podverksamhet fungerar ekonomiskt, men gissningsvis finns det någon form av avtal mellan podkollegor och distributörer som reglerar hur intäkter ska fördelas. Oavsett hur det ser ut med deras bolag och avtal så kan jag inte tänka mig att de skulle kräva ersättning från Albins privata försäkringspengar. Har svårt att tro att det skulle vara lagligt ens om han vore deras arbetsgivare.
Som i all annan verksamhet får de väl försöka rekrytera ny kompetens eller fortsätta utan honom.