Citat:
Ursprungligen postat av
Aranjour
Du resonerar ju litegrann som att om någon anhörig till min kollega på jobbet på bruket går bort, så ska hela skiftlaget få pröjs av FK för detta?
Det hände faktiskt en gång att en på jobbet dog (utanför arbetstid). Dom berörda som kände denne väl fick gå hem den dagen. Sen var det back to business dagen efter igen. Har du ett riktigt jobb själv?
Du missförstår min åsikt.
Jag anser absolut inte att andra än Albin har rätt till sjukpenning eller andra bidrag från Försäkringskassan i samband med den här dödsolyckan.
Mitt inlägg riktar sig till personer som anser att Albins kollegor borde låta bli att jobba. Jag menar att de kanske inte har något annat val eftersom de är beroende av sina normala inkomster.
Till skillnad mot Albin så kan ingen annan sjukskriva sig och få sjukpenning, vilket är helt korrekt och rimligt i min värld.
Min huvudsakliga åsikt är alltså att Albins kollegor inte borde få kritik om de ”jobbar på som vanligt”. De kanske inte har något annat val med tanke på levnadskostnader etc.
Jag har ett riktigt jobb – tillsvidareanställd på heltid.
Jag är starkt kritisk till fusk med sjukpenning och andra offentliga medel.
Förstår du nu vad jag menar eller är det fortfarande möjligt att missförstå mitt budskap?