2026-08-14, 21:34
Medlem
kkurrukks avatar
https://www.familjesidan.se/cases/b3e9333f-f719-42ee-ba62-6b20daf6a33d/funeral-notices

Dödsrunorna.
Citera
2026-08-15, 00:42
Medlem
Freebss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apperception
Inte omöjligt att Albin vill att hans kollegor ska fortsätta jobba. De kanske delar sina intäkter med Albin dessutom.

Att Albin blir beviljad sjukpenning är möjligt. Men Simon, Anton, Johanna och Nisse är inte i närheten av att bli beviljade några pengar från Försäkringskassan.

Med tanke på hur tajta de verkar vara i sina poddar så skulle jag bli jävligt förvånad om inte Albins kollegor nu propsar på att dela med sig av intäkterna.

Vad blir bättre av att ingen jobbar?
Ska alla leva på ingenting helt plötsligt?
Alla har levnadskostnader och förmodligen bolån som ska betalas.

Så länge jag inte ser något bevis för motsatsen så väljer jag att tro att Albin får en del av intäkterna oavsett om han jobbar eller inte.
Vad fan svamlar du om?
Citera
2026-08-15, 00:50
Medlem
apperceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebs
Vad fan svamlar du om?

Beklagar att du har svårt med läsförståelsen.

Vad är det som är oklart med mitt inlägg?
Citera
2026-08-15, 01:00
Medlem
Freebss avatar
Citat:
Beklagar att du har svårt med läsförståelsen.

Vad är det som är oklart med mitt inlägg?
Precis allt.

"Men Simon, Anton, Johanna och Nisse är inte i närheten av att bli beviljade några pengar från Försäkringskassan."
Varför i helvete skulle dom ha några jävla pengar från fk?
Det är deras kompis fru & barn som dött.
Citera
2026-08-15, 01:08
Medlem
apperceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebs
Precis allt.

"Men Simon, Anton, Johanna och Nisse är inte i närheten av att bli beviljade några pengar från Försäkringskassan."
Varför i helvete skulle dom ha några jävla pengar från fk?
Det är deras kompis fru & barn som dött.

Inlägget är riktat till människor som kritiserar Albins kollegor för att de fortsätter att jobba efter dödsolyckan. Till människor som påstår att Albins kollegor är hjärtlösa svin som bara tänker på pengar.

Jag påpekar då att de här personerna behöver jobba för att kunna leva.
De har ingen möjlighet att sjukskriva sig och få sjukpenning från Försäkringskassan.

Förstår du nu?
Citera
2026-08-15, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agnetaagnetaagneta
Produktionsbolaget. Jag frågade dem helt enkelt.

Märkligt att "produktionsbolaget" enbart bekräftat till dig och ingen annan och mycket märkligt att produktionsbolaget fortsätter låta biljetter släppas. Sluta snacka skit.
Citera
2026-08-15, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kkurrukk
https://www.familjesidan.se/cases/b3e9333f-f719-42ee-ba62-6b20daf6a33d/funeral-notices

Dödsrunorna.
Så otroligt hjärtskärande 💔
Citera
2026-08-15, 09:59
Medlem
frantiks avatar
Citat:

Dödsrunorna.
Fyfan. Just den Håkanlåten också som är så fin.
Citera
2026-08-15, 13:03
Medlem
Citat:

Dödsrunorna.
Vilken tragedi… så sorgligt. 💔
Citera
2026-08-16, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Lyssnade lite på podden, helt otroligt att det går att livnära sig på att sitta och allmänsnacka som man gör i typ fikarummet eller logementet. Finns mer matnyttiga saker att lyssna på när man tex reser eller lagar mat som tex ljudböcker eller mer allmänbildande poddar.
Gissningsvis är lyssnargruppen unga ensamstående. Det fyller funktionen av bakgrundssorl som normalt finns i ett flerfamiljshushåll. Lite polare som sitter i vardagsrummet och snackar skit medan man själv står i köket och rör ihop varmrätten, ett sorl man kan lyssna på med ett halvt öra, missa hälften och ändå inte missa något. Man kan inte lyssna på ljudbok eller ha en deckare på på TV - för missar man något så det jobbigt i de fallen.
En ljudsnuttefilt.
Citera
2026-08-16, 11:28
Medlem
Aranjours avatar
Citat:
Inte omöjligt att Albin vill att hans kollegor ska fortsätta jobba. De kanske delar sina intäkter med Albin dessutom.

Att Albin blir beviljad sjukpenning är möjligt. Men Simon, Anton, Johanna och Nisse är inte i närheten av att bli beviljade några pengar från Försäkringskassan.

Med tanke på hur tajta de verkar vara i sina poddar så skulle jag bli jävligt förvånad om inte Albins kollegor nu propsar på att dela med sig av intäkterna.

Vad blir bättre av att ingen jobbar?
Ska alla leva på ingenting helt plötsligt?
Alla har levnadskostnader och förmodligen bolån som ska betalas.

Så länge jag inte ser något bevis för motsatsen så väljer jag att tro att Albin får en del av intäkterna oavsett om han jobbar eller inte.
Du resonerar ju litegrann som att om någon anhörig till min kollega på jobbet på bruket går bort, så ska hela skiftlaget få pröjs av FK för detta?
Det hände faktiskt en gång att en på jobbet dog (utanför arbetstid). Dom berörda som kände denne väl fick gå hem den dagen. Sen var det back to business dagen efter igen. Har du ett riktigt jobb själv?
Citera
2026-08-16, 12:24
Medlem
apperceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aranjour
Du resonerar ju litegrann som att om någon anhörig till min kollega på jobbet på bruket går bort, så ska hela skiftlaget få pröjs av FK för detta?
Det hände faktiskt en gång att en på jobbet dog (utanför arbetstid). Dom berörda som kände denne väl fick gå hem den dagen. Sen var det back to business dagen efter igen. Har du ett riktigt jobb själv?

Du missförstår min åsikt.

Jag anser absolut inte att andra än Albin har rätt till sjukpenning eller andra bidrag från Försäkringskassan i samband med den här dödsolyckan.

Mitt inlägg riktar sig till personer som anser att Albins kollegor borde låta bli att jobba. Jag menar att de kanske inte har något annat val eftersom de är beroende av sina normala inkomster.

Till skillnad mot Albin så kan ingen annan sjukskriva sig och få sjukpenning, vilket är helt korrekt och rimligt i min värld.

Min huvudsakliga åsikt är alltså att Albins kollegor inte borde få kritik om de ”jobbar på som vanligt”. De kanske inte har något annat val med tanke på levnadskostnader etc.

Jag har ett riktigt jobb – tillsvidareanställd på heltid.
Jag är starkt kritisk till fusk med sjukpenning och andra offentliga medel.

Förstår du nu vad jag menar eller är det fortfarande möjligt att missförstå mitt budskap?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in