2026-08-16, 18:38
Medlem
Dangerzone2021s avatar
Tre saker som stod ut för mig idag

- Ett taktiskt haveri. Ayks tränare hade lagt ett karbonpapper på Västerås taktik från förlustmatchen. Trots att vi borde ha dragit lärdomar från den så hade vi inget att att sätta emot. Ingen taktisk ändring i första halvlek där pissråttorna anföll exakt identiskt hela tiden.
Sanslöst uselt att 1) ej lärt sig från VSK
2) ej göra en taktisk korrigering. Hade propparna gått i
hjärnkontoret?

- Inget Jävlaranamma. Inte en spelare (nåja, Findell vid ett par tillfällen) visade krigarhjärta, visade derbyinställning, att man ar villiga att krossa eller do for skölden. Det var liksom ingen gnista.
Inte det där lilla extra som krävs i en sån
här match, de där 110%en.. Och när man kliver ut i ett derby med 85% inställning, dà går det inte. Och kanske annu värre: ingen desperation i slutet av matchen. Det är liksom inte läge att köra femtioelva sidledspas och försöka hitta ett perfekt läge som aldrig uppstår. Slå bollen på djupet. Sla in den på chans och kriga. För i helvete!

- Enorm svaghet l avgörande moment
Det här har stört mig på hela säsongen.
Idag var det enormt tydligt. I avgörande passningar, inlägg, dragningar och avslut så blir det en strumprullare, en tafjutt eller ett skenben. Otroligt svagt.
Och detta har tyvärr varit
återkommande hela jävla säsongen.

Jag blöder i själ och hjärta.
Citera
2026-08-16, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Och vi borde ha haft straff plus rött kort för er med oss i våras. Så det har inte jämnat ut sig. Getknullaren Al Hakim var på er sida i våras.

Tröttnar man aldrig på att leta ursäkter?
Ta lite ansvar istället, bränn ner Kaknäs eller något.
Citera
2026-08-16, 18:40
Medlem
Pillenfilles avatar
Så jävla skön överkörning. Poängavståndet till Sirius må ha krympt till ensiffrigt, men det fortfarande stort. Mycket jobb kvar att göra.
Citera
2026-08-16, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Tröttnar man aldrig på att leta ursäkter?
Ta lite ansvar istället, bränn ner Kaknäs eller något.

Läste du tråden i våras efter vårderbyt? Det enda ni gjorde var att böla om Mehmet Culum.

Jag har redan gratulerat alla gnagare i tråden och har sagt att ni vann välförtjänt, trots Klittan. Det var betydligt mer än vad ni gjorde i våras.
Citera
2026-08-16, 19:12
Medlem
Vandammess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerzone2021

- Ett taktiskt haveri. Ayks tränare hade lagt ett karbonpapper på Västerås taktik från förlustmatchen. Trots att vi borde ha dragit lärdomar från den så hade vi inget att att sätta emot. Ingen taktisk ändring i första halvlek där pissråttorna anföll exakt identiskt hela tiden.
hjärnkontoret?

- Inget Jävlaranamma. Inte en spelare (nåja, Findell vid ett par tillfällen) visade krigarhjärta, visade derbyinställning, att man ar villiga att krossa eller do for skölden. Det var liksom ingen gnista.
här match, de där 110%en.. Och när man kliver ut i ett derby med 85% inställning, dà går det inte. Och kanske annu värre: ingen desperation i slutet av matchen. Det är liksom inte läge att köra femtioelva sidledspas och försöka hitta ett perfekt läge som aldrig uppstår. Slå bollen på djupet. Sla in den på chans och kriga. För i helvete!

Idag var det enormt tydligt. I avgörande passningar, inlägg, dragningar och avslut så blir det en strumprullare, en tafjutt eller ett skenben. Otroligt svagt.

Lägg därtill uruselt försvarspel i Marques och Max Larsson. Samt obefintliga yttrar i Åslund och Fallenius. Men allt detta visste vi redan innan säsongen började och vi har snarare fått kvitto på vart vi står nu. Vi är där vi är precis som många av oss insatta hävdat dvs inte ett lag för topp 3 i Allsvenskan.
Citera
2026-08-16, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerzone2021

hjärnkontoret?

Var det Generation efter generation som var uppmaningen i tifot?
😎
Citera
2026-08-16, 19:40
Medlem
Kanske sist på bollen, men insåg just att Mjällbys europaspel gör att tabellen kommer halta (minst) till mitten av september, omgång 18. Det suger, måste vi ha det så här?
Citera
2026-08-16, 20:05
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Kan du visa facit i Europa också? Ser det lika bra ut där?

Du är alltid inne och vevar när det går bra för Bajen, Valvanto. Sedan försvinner du efter era sedvanliga magplask.

Är detta en tråd om Allsvenskan eller Europa?

Haha kul att du lägger märke till en! Är inte inne här i närheten lika ofta som förut. Med tanke på hur många matcher vi vunnit i år eller antagonister torskat kunde jag vevat betydligt mer.
Citera
2026-08-16, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Djurgården-Gnaget 1-3. Orättvist?
London håller på AIK efter Djurgårn så det är årets lättaste torsk att smälta för den tvestjärten.

Vet inte om jag någonsin sett oss så bra som idag. Vi möter ett av seriens bästa hemmalag på bortaplan och har typ 25-0 i avslut.

Boudri & Lind är så fruktansvärt bra värvningar.
Citera
2026-08-16, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
London håller på AIK efter Djurgårn så det är årets lättaste torsk att smälta för den tvestjärten.

Vet inte om jag någonsin sett oss så bra som idag. Vi möter ett av seriens bästa hemmalag på bortaplan och har typ 25-0 i avslut.

Boudri & Lind är så fruktansvärt bra värvningar.

Den lille hobbyturken Boudri kostade er Europa dock.
Citera
2026-08-16, 20:17
Medlem
Citat:
Läste du tråden i våras efter vårderbyt? Det enda ni gjorde var att böla om Mehmet Culum.

Jag har redan gratulerat alla gnagare i tråden och har sagt att ni vann välförtjänt, trots Klittan. Det var betydligt mer än vad ni gjorde i våras.

Som jag minns så var väl tongångarna snarare att vi blev slaktade men hade inte filling blivit bortdömd så hade det blivit en helt annan match när derbypsykena började darra.

Men precis som du så har jag väl selektivt minne.
Citera
2026-08-16, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Som jag minns så var väl tongångarna snarare att vi blev slaktade men hade inte filling blivit bortdömd så hade det blivit en helt annan match när derbypsykena började darra.

Men precis som du så har jag väl selektivt minne.

Ja, och det hade givetvis blivit en annan match om vi hade fått straff i första halvlek. Samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in