2026-08-16, 19:51
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Problemet med poliser är att de allt som oftast skapar oordning. Har sett och varit med om allt för mycket för att ha minsta respekt kvar får dessa fullständiga galningar.

Kan tillägga att jag har vänner som arbetar och som arbetat som poliser så jag har hyfsad insyn.

Vad säger du om inslaget från 200 sekunder som jag länkade till? Ljuger de medverkande poliserna i det inslaget?

Jag försöker hålla mig undan så jag slipper bli spöad av poliser. Sen hoppas jag det går bra för "bruden"...

Det är ju fantastiskt hur man kan sätta sig in i saker bara för att polare jobbar på fältet, känner du samma adrenalin, känner du att du måste fatta samma snabba - förhoppningsvis rätta - beslut när du tar del av deras historier?
Citera
2026-08-16, 20:11
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Det är ju fantastiskt hur man kan sätta sig in i saker bara för att polare jobbar på fältet, känner du samma adrenalin, känner du att du måste fatta samma snabba - förhoppningsvis rätta - beslut när du tar del av deras historier?

Fast nu vet du ju inte vad jag jobbar med. Och jag kan ju säga att de poliser jag känner vittnar om typ samma sak. Ta till dig av det som rapporteras i media, titta och ta till dig av de klipp som ibland dyker upp på Youtube. Det är inte alltid så som många idioter tror att den som blir påpucklad av polis och ordningsvakter alltid gjort något innan.

Poliser agerar som de gör för att det oftast förväntas tuffhet inom kåren sedan åtminstone 25 år och de vet att de kommer undan med i princip vad som helst.
Citera
2026-08-16, 20:17
Medlem
Citat:
Ja, JO kan helt läggas ner. Vore intressant att veta vad den myndigheten kostar samhället årligen. Saken är att det krävs så pass allvarliga misstag från myndigheters sida att Särskilda utredningar borde räcka. En PDF som säger att en myndighet/tjänsteman brutit mot lagen betyder ju inte ett skit.

Nu var det väl visserligen ett fall för typ ett halvår sedan då JO åtalade en åklagare som bestämde sig för att häkta en man helt utan grund men det är unikt.

Typ som Eric Torell?

Fan vad jag hatar människor som ska försvar grisar in i det sista trots att det inte är någon hemlighet vilket jävla slödder som tas in på utbildningen sedan årtionden tillbaka.

Ska bli intressant att se hur "högern" ställer sig till polisen i framtiden nu när deras stjärtgossar till "journalister" plötsligt börjat utsättas.

Ja rent spontant känns det som att JO använder sin rätt att väcka åtal allt för sällan. Och poliserna kan som sagt komma undan med lite vad dom vill oavsett om det är lagligt eller inte iom att deras kroppskameror ej är på konstant vilket omöjliggör någon slags insyn i vad som faktiskt hänt, blir ju lite svårt om man ska lita helt på vad de lögnaktiga snutarna som håller varann om ryggen påstår i sina PM om ni frågar mig.
Senast redigerad av NZT1337 2026-08-16 kl. 20:22.
Citera
2026-08-16, 20:25
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Fast nu vet du ju inte vad jag jobbar med. Och jag kan ju säga att de poliser jag känner vittnar om typ samma sak. Ta till dig av det som rapporteras i media, titta och ta till dig av de klipp som ibland dyker upp på Youtube. Det är inte alltid så som många idioter tror att den som blir påpucklad av polis och ordningsvakter alltid gjort något innan.

Poliser agerar som de gör för att det oftast förväntas tuffhet inom kåren sedan åtminstone 25 år och de vet att de kommer undan med i princip vad som helst.

Har jobbat åtta år i kroginsläppet i Sthlms city en gång i tiden och de som fick så att säga smaka på hårdhandskarna hade alla förtjänat det. Vet inte om jag kan komma ihåg att jag någonsin sett någon i verkligheten som fått spö utan anledning faktiskt, polisen inräknat. Dock har jag läst här att folk upplever att de blivit orättvist behandlade och/eller misshandlade.
Citera
2026-08-16, 20:26
Medlem
Citat:
Har jobbat åtta år i kroginsläppet i Sthlms city en gång i tiden och de som fick så att säga smaka på hårdhandskarna hade alla förtjänat det. Vet inte om jag kan komma ihåg att jag någonsin sett någon i verkligheten som fått spö utan anledning faktiskt, polisen inräknat. Dock har jag läst här att folk upplever att de blivit orättvist behandlade och/eller misshandlade.

Behöver ju inte ens röra sig om att polisen spöar någon räcker med en sådan sak som att ingripandet är totalt oproportionerligt och att orimliga mängder våld/tvång används. Sådant där som snutarna inte hade kunnat komma undan med om deras kameror vad på konstant du vet.....
Citera
2026-08-16, 20:50
Medlem
Citat:
Ja, JO kan helt läggas ner. Vore intressant att veta vad den myndigheten kostar samhället årligen. Saken är att det krävs så pass allvarliga misstag från myndigheters sida att Särskilda utredningar borde räcka. En PDF som säger att en myndighet/tjänsteman brutit mot lagen betyder ju inte ett skit.

Nu var det väl visserligen ett fall för typ ett halvår sedan då JO åtalade en åklagare som bestämde sig för att häkta en man helt utan grund men det är unikt.

Typ som Eric Torell?

Fan vad jag hatar människor som ska försvar grisar in i det sista trots att det inte är någon hemlighet vilket jävla slödder som tas in på utbildningen sedan årtionden tillbaka.

Ska bli intressant att se hur "högern" ställer sig till polisen i framtiden nu när deras stjärtgossar till "journalister" plötsligt börjat utsättas.
Nä, bättre vi köper rakt ut vad en blattekärring och hennes omhuldande wokejournalister prånglar ut..
Citera
2026-08-16, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Nä, bättre vi köper rakt ut vad en blattekärring och hennes omhuldande wokejournalister prånglar ut..

Ja vadå varför skulle en blattepolis ord väga tyngre än random blattekärring? finns ju gott om dessa dårar bland våra poliser?
Citera
2026-08-16, 21:10
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo

Ja, hon var ju uppenbart fullständigt oskyldig och då finns det inga som helst skäl att per default tro på poliserna som i vanlig ordning har ett intresse av att försvara sitt ingripande.

Du anser väl att denna polis agerade korrekt: POLIS ELCHOCKADE KROGBESÖKARE I HALSEN-DÖMS FÖR MISSHANDEL det finns gott om andra exempel. Det ovanliga är väl att en polis för en gångs skull dömdes.
Citera
2026-08-16, 21:39
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ja, hon var ju uppenbart fullständigt oskyldig och då finns det inga som helst skäl att per default tro på poliserna som i vanlig ordning har ett intresse av att försvara sitt ingripande.

Till vadå?
Citera
2026-08-16, 21:46
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Till vadå?

Eftersom poliserna förutom att boja henne även utdelade slag förutsätter jag att de misstänkte att hon gjort något olagligt, om inte är beteendet än mer förkastligt.
Citera
2026-08-16, 21:47
Avstängd
Poliser kan inte bli kallade och sedan chansa och leka terapeuter.

Nej, vi håller inte på att "bli som USA" där deras poliser går utbildning i 3 månader. Våra går utbildning i över 2 år.

TS överreagerar på varenda liten grej som en tonåring.

Låter som att hon höll på att gorma och skrika och inte lät de sköta sitt jobb.
Citera
2026-08-16, 22:01
Medlem
Vet man vad orsaken var att mannen blev knivskuren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in