2026-08-16, 22:04
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.sydsvenskan.se/malmo/en-av-poliserna-slog-mig-i-ansiktet/

Vad fasen sysslar polisen med? Håller Sverige på att bli som USA?
Det är omöjligt att veta vad som hände och hur allt gick till bara utifrån hennes egen berättelse. Som hon själv beskriver det var hon väldigt uppriven. Vem vet hur polisen uppfattade detta? Men det är alltid så i detta forum att det startas så kallade ACAB-trådar. Det är ganska tröttsamt. Utredningen får väl visa om något gick helt fel. Intill dess ska vi inte döma någon på förhand.
Citera
2026-08-16, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Hon lyssnade väl inte när polisen ville att hon skulle lugna ner sig och hålla sig i bakgrunden?

Edit.

Hysterisk var ordet.
Att det ens hamnade i tidningen är ju en skam.
Citera
2026-08-16, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Det är omöjligt att veta vad som hände och hur allt gick till bara utifrån hennes egen berättelse. Som hon själv beskriver det var hon väldigt uppriven. Vem vet hur polisen uppfattade detta? Men det är alltid så i detta forum att det startas så kallade ACAB-trådar. Det är ganska tröttsamt. Utredningen får väl visa om något gick helt fel. Intill dess ska vi inte döma någon på förhand.

Alla utom du fattar ungefär vad som hände.
Citera
2026-08-16, 23:08
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Alla utom du fattar ungefär vad som hände.
Sluta dumma dig, du tror bara att du vet.
Citera
2026-08-16, 23:08
Medlem
handtralalas avatar
Jag tror detta är ett fall av två fel, inget rätt. Att fyra poliser kastar sig över en tjej och ger henne en blåtira för att hon är hysterisk känns helt orimligt och att de borde kunnat de-eskalera betydligt smidigare än så. Å andra sidan säger ju tjejen själv att hon var helt hysterisk, lätt att läsa in någon som inte har kontroll över sina känslor och börjar kaosa.
Citera
2026-08-16, 23:12
Medlem
Alla ni som klagar på polisen är verklighetsfrånvända. Totalt.
Men när ni behöver dom kommer ni att vara så tacksamma
att dom finns. Då hörs inget grin om elaka polisen buhu.
Citera
2026-08-16, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Jag tror detta är ett fall av två fel, inget rätt. Att fyra poliser kastar sig över en tjej och ger henne en blåtira för att hon är hysterisk känns helt orimligt och att de borde kunnat de-eskalera betydligt smidigare än så. Å andra sidan säger ju tjejen själv att hon var helt hysterisk, lätt att läsa in någon som inte har kontroll över sina känslor och börjar kaosa.
Hon/dom kanske var kända för att kaosa.
Citera
2026-08-17, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.sydsvenskan.se/malmo/en-av-poliserna-slog-mig-i-ansiktet/

Vad fasen sysslar polisen med? Håller Sverige på att bli som USA?
Håller?
Det har varit såhär i decennier.

Svensk polis är värre på många sätt tom.
Den absolut mest inkompetenta poliskåren i mänsklighetens historia.

På största allvar?
Gängen vi har i vårt land är mer professionella, de flesta yrkeskriminella faktiskt

Vidriga snutar. Ingen kan vara förvånad
Citera
2026-08-17, 07:06
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Hon lyssnade väl inte när polisen ville att hon skulle lugna ner sig och hålla sig i bakgrunden?

Edit.
Får man lappa till kvinnor när de är hysteriska?
Citera
2026-08-17, 07:21
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai
Får man lappa till kvinnor när de är hysteriska?

Tyvärr inte, men annars är det en ganska bra metod för att få de att komma tillbaka till verkligheten.

Citat:
När polisen anlände blev hon nedbrottad, belagd med handfängsel och slagen i ansiktet.

Du köper alltså hennes story rakt av, jag gör inte det förstår du.
Citera
2026-08-17, 07:52
Medlem
LKKINGENs avatar
Namnet på henna och benen på bilden borde väl säga det mesta om varför polisen agerade som dom gjorde.
Dialog polis och pizza med gängen funkade aldrig så vem vet, kanske dom fått order om att vara poliser igen och agera därefter.

Alla som haft med öken vandrare att göra vet att så fort dom blir anklagade för något som dom gjort går dom till motattack direkt.
Hon valde media och är lika oskyldiga som om hon blivit överfallen av polisen när hon låg och sov.
Bryr mig inte ett dugg om att vänta in någon utredning så länge det gäller det här klientelet jag dömmer dem gärna utan bevis, tyvärr är det inte troligt att svensk domstol har förstånd att dömma ut riktiga straff.
Rättsäkerhet borde vara förbehållet svenskar i övrigt inte så mycket.
Senast redigerad av LKKINGEN 2026-08-17 kl. 07:57.
Citera
2026-08-17, 09:01
Medlem
Glödskals avatar
Om hon hade varit hotfull mot polisen hade hon givetvis sagt det till tidningen.
Om hon hade gjort utfall mot polisen hade hon givetvis sagt det till tidningen.
Om hon hade varit känd av polisen hade hon givetvis sagt det till tidningen. Finns säkert inget på krimfup.
Om poliserna var för fysiskt svaga för att helt enkelt bunta ihop henne utan övervåld kommer det givetvis fram.

Eller hur.

Det viktigaste just nu är att vi utgår ifrån att hon talar sanning. Ingen har någonsin ljugit om sådana här saker. Någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in