2026-08-16, 15:40
Medlem
vichy6s avatar
Incels? Det är ett samlingsnamn för killar som inte kan ( olika anledningar) och runkar valfri gardin.
Citera
2026-08-16, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Har ABB fått tusentals kärleksbrev, kan det ju vara från en klick av samma kvinnor. Som kanske helt enkelt delar hans politiska övertygelse. Dvs.: har samma kassa människosyn som honom. Eller tror du att det är från "tusentals olika kvinnor som skriver ett brev var"? Nope. Troligtvis är det en handfull kvinnor som delar hans övertygelser och är tända på honom och som gemensamt har skrivit tusentals kärleksbrev till honom.

Och det jag skrev om var inte människosyn. Utan kvinnosyn. En man som basunerar ut sin dålig kvinnosyn till en kvinna, kommer sluta igen hennes mussla totalt. Precis som en mans dolme skulle hålla sig slak om en kvinna han är på dejt med uttrycker sig hårt och fientligt om män.

En man som basunerar ut sin dåliga kvinnosyn eller utstrålar dålig kvinnosyn, kommer bli incel. inget flyt med kvinnor, där inte.

Aha, så dålig människosyn är ok, men inte dålig kvinnosyn? Bra för incels att veta tänker jag.

Vad säger du om kvinnomördare som T Bundy, P Madsen, R Ramirez m fl? De var ju inte kända för sina politiska övertygelser utan för att de torterade och mördade kvinnor. Så där håller ju inte ditt argument om att "kvinnorna delar deras politiska övertygelser". Inte heller att det skulle handla om en "handfull". Bundy t ex fick dagligen säckar fulla med kärleksbrev, nakenbilder och frierier från kvinnor.

Men du kanske tycker att tortera och döda kvinnor är en alldeles förträfflig kvinnosyn.
Citera
2026-08-16, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Vi får väl återinföra vårdnadshavare för kvinnor då. Eller införa politik på skolschemat. Finns massor av tänkbara lösningar på de "problem" du tar upp.

Massor av politiskt oinsatta människor röstar. De gör det för att samhället har sagt åt dem att man ska rösta. Jag var själv totalt oinsatt i mina två första val men röstade ändå för det "ska man göra", fick jag höra från familj, släktingar, samhället osv. Väldigt många gör så. Och det finns som sagt inget krav på att man ska vara insatt eller intresserad för att få rösta. Så det håller inte som argument för att neka barn rösträtt. I så fall får du neka en jävla massa vuxna rösträtt också.

Och de allra flesta föräldrar i Sverige är nog liberala nog att låta barnen rösta på vad de vill. Och även vuxna kvinnor KAN ju råka ha en sträng man som de inte vågar gå emot. Osv

Så nej, det är bara orimlig och barnhatisk smörja från din sida. Om en incel hatar kvinnor för att han vill neka dem rösträtt, så hatar du barn av samma anledning. Och du är ju inte incel trots att du hatar barn, så varför skulle någon vara incel för att de hatar kvinnor?

Eller så har det ingenting med hat att göra, alls. Utan snarare tvärtom, man anser det vara för kvinnorna/barnens bästa. Och det borde väl kvinnorna tycka är sexigt? Att man vill deras bästa? Eller?

Så du tänker bara ignorera den fruktansvärda hebefili som din nyfunne vän gett uttryck för tidigare i tråden?

Låter mer som du inte skulle ha haft rösträtt dina två första val. Själv var jag politiskt intresserad och insatt redan innan jag knappt kunde läsa. Men jag är glad över att jag inte hade rösträtt innan 18 års ålder! För jag var ändå för omogen innan dess för at begripa fulla konsekvenserna. Lite naiv och sådär, utopin hägrade och jag var kommunist ut i fingerspetsarna som barn. Vid cirka 17-18, var det inte längre så. Jag hade mer nyanserat tänk.

Du verkar ju helt eljest! Barn ska få vara barn. Inte behöva fatta tunga politiska beslut. Inte behöva vara pålästa. Få vara naiva, barnsliga, omogna. De är inte mogna det ansvaret som rösträtt är. Och ska inte behöva vara det. Ska inte behöva stå emot påtrycknignar från tex. stränga vårdnadshavare i hur de ska rösta i valet. Finns inget barnhatiskt i att vilja att barn ska få vara barn.
kvinnor däremot, är vuxna, mogna människor. Som är mogna att ta ansvaret det innebär att rösta. Att vilja inskränka kvinnors rösträtt och påstå en kvinnohatisk dynga för varför man vill inskränka deras rösträtt, är kvinnohat. Försök sluta fejka att du är eljest nu.

Min vän tyckte att någon han trodde var 18-20, var vacker. That´s it! Har inget med hebifili att göra. Han såg henne som ögongodis och trodde hon var 18-20+, men hon var 16. Jag vet vart min vän står i de här frågorna. Så lägg ner din attityd mot min vän, tack!
Hebifiler tänder på 14-17 åringar och tänder även på 10-13 åringar som ser ut som 14-17, enligt hebifilerna. Du kanske anser att det är normalt? Att vilja sätta på en 10-13 åring som man anser ser ut som 14-17? Kalla 10-17 åringar för "kvinnor"? Själv anser jag att hebilfiler är rejält skeva och störda! Sitter på sina bussar eller på TikTok och fluktar på småtjejer. Och påstår att "alla män tänder på en könsmogen 12 årig tjej" typ. För nej, de stannar inte vid 16-åringar. Det gör de aldrig. De ska neråt. Så länge hon har bröst och lite former, så är hon het och lovlig i deras ögon. Sjukt, stört oh skevt!
Senast redigerad av TomatKungen 2026-08-16 kl. 16:03.
Citera
2026-08-16, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Aha, så dålig människosyn är ok, men inte dålig kvinnosyn? Bra för incels att veta tänker jag.

Vad säger du om kvinnomördare som T Bundy, P Madsen, R Ramirez m fl? De var ju inte kända för sina politiska övertygelser utan för att de torterade och mördade kvinnor. Så där håller ju inte ditt argument om att "kvinnorna delar deras politiska övertygelser". Inte heller att det skulle handla om en "handfull". Bundy t ex fick dagligen säckar fulla med kärleksbrev, nakenbilder och frierier från kvinnor.

Men du kanske tycker att tortera och döda kvinnor är en alldeles förträfflig kvinnosyn.

Dålig människosyn (misantropi) finns det ju en och annan kvinna som har också. En misantropisk kvinna skulle snarare finna gemenskap med en misantropisk man. Så kan de sitta där tillsammans och dra alla människor över samma kant. Det blir ju nästan lite "vi två mot resten av den hemska mänskligheten" över det hela.

En man som har dålig kvinnosyn däremot, kommer ju kännas direkt riktad mot henne...
"jag tycker att kvinnor är skit, lata, omogna, de skulle inte ha någon röstrött, känslostyrda, hypergama, patrask, falska tillvitare, bara deras kroppar och hål har något att erbjuda. Dåliga lås, slampor" osv. osv. osv. osv. Inte kommer hon känna sig sugen på en sådan man! Han kommer bli incel!

De tyckte väl att Ted Bundy ar snygg. https://ichef.bbci.co.uk/images/ic/1200x675/p01qcg38.jpg
Och dessa kvinnor var givetvis lite märkliga eller en överdriven tro på sin förmåga att "rädda män", de också. Det fattar du väl ändå? Flertalet kvinnor vill hålla sig så långt borta från en sådan som Ted Bundy som möjligt!
Citera
2026-08-16, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Incels var tidigare en ganska speciell, liten grupp personer som inte kunde ta hand om sin hygien, klä sig ordentligt och/el. föra sig i sociala sammanhang. Idag är det också en vanlig Svensson som plikttroget sköter sitt jobb, klär sig prydligt och modemedvetet, håller sig i god fysisk form och tar hand om familjen - en på många sätt ansvarsfull och långt ifrån "spännande" man.
Så är det verkligen. Känner många bra män som aldrig haft en partner. Misstänker att flera av dom är oskulder runt 30.

Tragisk utveckling.
Citera
2026-08-16, 16:47
Medlem
Citat:
Låter mer som du inte skulle ha haft rösträtt dina två första val. Själv var jag politiskt intresserad och insatt redan innan jag knappt kunde läsa. Men jag är glad över att jag inte hade rösträtt innan 18 års ålder! För jag var ändå för omogen innan dess för at begripa fulla konsekvenserna. Lite naiv och sådär, utopin hägrade och jag var kommunist ut i fingerspetsarna som barn. Vid cirka 17-18, var det inte längre så. Jag hade mer nyanserat tänk.

Det finns som sagt inga krav på att man ska vara politiskt insatt för att få rösta.

Citat:
Du verkar ju helt eljest! Barn ska få vara barn. Inte behöva fatta tunga politiska beslut. Inte behöva vara pålästa. Få vara naiva, barnsliga, omogna. De är inte mogna det ansvaret som rösträtt är. Och ska inte behöva vara det. Ska inte behöva stå emot påtrycknignar från tex. stränga vårdnadshavare i hur de ska rösta i valet. Finns inget barnhatiskt i att vilja att barn ska få vara barn.
kvinnor däremot, är vuxna, mogna människor. Som är mogna att ta ansvaret det innebär att rösta. Att vilja inskränka kvinnors rösträtt och påstå en kvinnohatisk dynga för varför man vill inskränka deras rösträtt, är kvinnohat. Försök sluta fejka att du är eljest nu.

Barnhatisk smörja. Vi kan prova att byta ut "barn" mot "kvinnor" i ditt stycke så ser det ut som vilken kvinnohatisk incel som helst har skrivit det:

Din argumentation faller dessutom på faktumet att rösträtt inte innebär tvång att rösta. Så de barn som inte vill rösta slipper. Precis som de vuxna som inte vill rösta.

Så, ska du hävda att det är kvinnohat och dålig kvinnosyn att vilja neka kvinnor rösträtt, så är du i så fall en barnhatare med dålig barnsyn.

Citat:
Min vän tyckte att någon han trodde var 18-20, var vacker. That´s it! Har inget med hebifili att göra. Han såg henne som ögongodis och trodde hon var 18-20+, men hon var 16. Jag vet vart min vän står i de här frågorna. Så lägg ner din attityd mot min vän, tack!
Hebifiler tänder på 14-17 åringar och tänder även på 10-13 åringar som ser ut som 14-17, enligt hebifilerna. Du kanske anser att det är normalt? Att vilja sätta på en 10-13 åring som man anser ser ut som 14-17? Kalla 10-17 åringar för "kvinnor"? Själv anser jag att hebilfiler är rejält skeva och störda! Sitter på sina bussar eller på TikTok och fluktar på småtjejer. Och påstår att "alla män tänder på en könsmogen 12 årig tjej" typ. För nej, de stannar inte vid 16-åringar. Det gör de aldrig. De ska neråt. Så länge hon har bröst och lite former, så är hon het och lovlig i deras ögon. Sjukt, stört oh skevt!

Vad yrar du om? Jag pratar om din nyfunne vän i den här tråden som påstod att kvinnor är som snyggast mellan 15-40 och att en söt 15-årig tjej skulle passa bra tillsammans med en stilig 60-årig man.

(FB) Incels, ni kan sluta gnälla om att "det är svårt att hitta en tjej"
Citera
2026-08-16, 16:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Firrex
Så är det verkligen. Känner många bra män som aldrig haft en partner. Misstänker att flera av dom är oskulder runt 30.

Tragisk utveckling.

Har sett samma genom åren. Ett ex storebror är ett sådant exempel. Åren som hon och jag var ett par dök han alltid upp ensam på familjeträffarna. Jag förstod aldrig varför då hennes bror var smart både i IQ och EQ men hade också sjuk humor. Han var rätt mycket äldre än sin lillasyster och i den åldern han var i då hade dom flesta redan tappat hår och börjat gå ner sig. Jag tror än idag att han hade en hemlig flickvän ifall han inte var bög eller frivilligt singel. Eller så var han bara late bloomer.
Citera
2026-08-16, 16:55
Medlem
Citat:
Dålig människosyn (misantropi) finns det ju en och annan kvinna som har också. En misantropisk kvinna skulle snarare finna gemenskap med en misantropisk man. Så kan de sitta där tillsammans och dra alla människor över samma kant. Det blir ju nästan lite "vi två mot resten av den hemska mänskligheten" över det hela.

En man som har dålig kvinnosyn däremot, kommer ju kännas direkt riktad mot henne...
"jag tycker att kvinnor är skit, lata, omogna, de skulle inte ha någon röstrött, känslostyrda, hypergama, patrask, falska tillvitare, bara deras kroppar och hål har något att erbjuda. Dåliga lås, slampor" osv. osv. osv. osv. Inte kommer hon känna sig sugen på en sådan man! Han kommer bli incel!

De tyckte väl att Ted Bundy ar snygg. https://ichef.bbci.co.uk/images/ic/1200x675/p01qcg38.jpg
Och dessa kvinnor var givetvis lite märkliga eller en överdriven tro på sin förmåga att "rädda män", de också. Det fattar du väl ändå? Flertalet kvinnor vill hålla sig så långt borta från en sådan som Ted Bundy som möjligt!

Åh, de tyckte han var snygg. Ja då förstår jag varför de hade överseende med hans torterande och mördande av kvinnor.

Precis som jag sa, alltså. Kvinnosyn är irrelevant så länge mannen ser bra ut eller har andra attraktiva egenskaper. Att tycka att kvinnor är skit och hypergama osv tycker jag personligen bleknar rätt rejält i jämförelse med att tortera kvinnor till döds. Men det kanske är bara jag.
Citera
2026-08-16, 17:01
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Det är lika svårt för båda könen att hitta någon.
Och orsaken är att kvinnor är mer selektiva än män. Vilket försvårar för både för kvinnor och män.

Citat:
Förr kunde man komma långt på att vara snygg men idag ska ju mannen i många fall vara kassamaskin också - det där med jämställdhet och att tjäna egna pengar gäller inte de snyggaste kvinnorna.

Det värsta för män är väl att det enda som majoriteten av svenska kvinnor vill ha är det som män har svårast att ge dvs stabilitet och trygghet för att kunna betraktas som en hållbar lösning. Värst blir det för singelmän där stabilitet och trygghet ungefär är det sista de lyckas marknadsföra.

För kvinnor har aldrig utseendet varit betydelsefullt, det är män som anser att utseendet är viktigt. I princip kan man säga att en snygg/sexig/vacker kvinna kan välja och vraka, oavsett vilka resurser hon har utöver. Är hon snygg, kåt och glad behöver hon varken kunna sköta ett hushåll, barn eller make.

För de allra flesta svenska kvinnor är utseendet endast intressant om det gäller ons, i övrigt är ett schysst fodret en bonus, men stabilitet och trygghet är prio 1.
Citera
2026-08-16, 19:03
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:

Då var du cirka 25 (om du nu är typ 50) och hon 16. Dvs. Hon var ett tonårigt barn och du ung vuxen. Inget konstigt med det, skulle vilja påstå att det är rätt vanligt att lite äldre tonåringar (16-19) och unga vuxna (20-25) finner kärleken i varandra.

Jo, precis, även om jag inte riktigt håller med om "tonårigt barn" utan ser en sån person som en ung kvinna. Sen har ju de flesta tjejer i den åldern ändå sex med nån jämnårig eller 1 - 2 år äldre kille och därför ser jag inget problem med att hon istället hamnade i ett fast och många år långt förhållande med en 8 år äldre ung man. Det var nåt som bara hände, det kändes rätt och var väldigt bra under många års tid.

Citat:
Det är om en överårig man börjar stöta på barn under 18 år, det är rejält creepy.

Ja, det är ganska så creepy och det hade jag känt även om jag inte själv hade haft döttrar som snart kommer vara i tonåren, vilket jag har. Känns spontant fel och olämpligt. I mitt fall, när jag var en ung man, så var det dock hon som kom till mig och inte tvärtom.

Jag har väldigt svårt att se att det någonsin skulle hända att en likadan 16-åring i något sammanhang skulle ta kontakt och försöka ragga upp mig idag, när jag är mer än dubbelt så gammal. Om det mot all förnodan skulle hända så skulle jag nog tycka att det kändes "lite konstigt". Jag umgicks (åt middag tillsammans med och sånt) i ett familjesammanhang nyligen med några 18-åriga tjejer som jag inte är släkt med och de kändes väldigt små måste jag säga. En sån 16-åring som jag träffade hade ju känts ännu mindre, vilket jag reflekterade lite över. Varken då eller nu skäms jag dock en sekund för att jag blev ihop med henne.

Citat:
Och i regel oönskat och obehagligt för barnet. Och hebifilerna stannar ju inte vid 16.

Fast här är det ju du som drar iväg. Om en man känner sig attraherad av en ung kvinna som är 16 så innebär det ju inte alls att han också kommer vara attraherad av 12-åringar.

Här är artisten i fråga nyss fyllda 16 år.

https://youtu.be/LmkdK_5YqBI?si=kGP1QfuLMYlF_RRG

Att låten dessutom heter "Moi Lolita" förstärker givetvis Lolita-grejen, men är det sjukt av en vuxen man att bli attraherad av en sån som hon? Vid min ålder känns det väl kanske lite på gränsen, men det är inte "hebefili" per automatik.

Citat:
Ser de en 12-15 åring med former, så kommer de ju vara tända på henne också. Ändå ner till 10 vet jag vissa hebifiler här på forumet, som går igång på... Fast de själva är överåriga vuxna män... barn behöver skyddas mot sådana!

De självutnämnda hebefiler som sitter här på forumet är ofta ganska gamla och dessutom personer som ofta själva har erkänt att de har problem både med missbruk och psykisk sjukdom. Du kan inte sätta ett automatiskt likhetstecken mellan dem och "vanliga" män som ibland tänder på könsmogna och tämligen utvecklade unga kvinnor i tonåren, vilket är helt naturligt.

Citat:
Ja, är båda vuxna, dvs. 20+ så är det väl mer hur väl man kommer överens och trivs ihop, attraheras av varandra osv. som spelar roll! Jag ser inget konstigt i att du som cirka 50 har ihop det med tex. en 30 åring. Visst, hon skulle teoretiskt sett kunnat vara din dotter men hon är med råge vuxen. Och det är det viktiga. Hon vet vad hon gör, hon är mentalt mogen att fatta rätt beslut för sig själv.

Om jag får tillgång till lämpliga kontaktytor eller hur man ska säga så är jag ganska övertygad om att jag skulle kunna få ihop det med en hyfsad och 20 år yngre kvinna. För utseendet och eventuellt barnafödande så är väl det bra men jag tänker också att åldersskillnaden i så fall kan vara lite väl stor på längre sikt. Det jag tänker att jag vill ha är egentligen "bara" en ny så kallad livskamrat att dela mitt liv med, kanske resten av livet. Då kan 20 år kanske vara lite mycket. Ca 10 år eller lite till är nog bäst. Jag hade helst sluppit allt sånt här och känner inte att jag är jättesugen på att börja jaga efter kvinnor, "dejta", "knulla runt" och hålla på. Jag vill bara ha en bra kvinna att leva med och fortsätta med andra saker.

Citat:
Nja, jag tror väl ändå inte att du hejar på mullorna och moralpolisen i Iran som piskar kvinnor för att de inte bär slöja/inte bär slöja på rätt sätt? Demonstranter (både manliga och kvinnliga) har demonstrerat mot slöjtvång, flera har fängslats pga. demonstrationerna och torteras i fängelset... Detta är horribelt och jag som humanist står definitivt på demonstranternas sida! Kvinna, liv, frihet har du säkert hört? Eller om människorättsförsvararen Nar*ges Mo*hammadi? Hon fick Nobels Fredspris 2023, hennes två barn (tvillingar) tog emot priset åt henne, då hon fortsatt sitter fängslad...
Här kan du läsa lite om henne: https://sv.wikipedia.org/wiki/Narges_Mohammadi

Det är inte så enkelt och "regimen" i Iran är i det större perspektivet en god kraft som gör motstånd mot världens största ondska, det judeo-amerikanska imperiet som länge har styrt stora delar av världen, inklusive Sverige och Västeuropa. Du behöver läsa på. OT i den här tråden dock.
Senast redigerad av SanfordClark 2026-08-16 kl. 19:06.
Citera
2026-08-16, 19:12
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Incels var tidigare en ganska speciell, liten grupp personer som inte kunde ta hand om sin hygien, klä sig ordentligt och/el. föra sig i sociala sammanhang. Idag är det också en vanlig Svensson som plikttroget sköter sitt jobb, klär sig prydligt och modemedvetet, håller sig i god fysisk form och tar hand om familjen - en på många sätt ansvarsfull och långt ifrån "spännande" man.

Många gifta män är ju också "incels", alltså att de lever i ofrivilligt celibat, även om de givetvis inte brukar räknas till gruppen incels. Så har det nog alltid varit dock.
Citera
2026-08-16, 19:21
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanfordClark
Många gifta män är ju också "incels", alltså att de lever i ofrivilligt celibat, även om de givetvis inte brukar räknas till gruppen incels. Så har det nog alltid varit dock.
Ja det finns en ganska stor subreddit om det.

Hela den här diskussionen är egentligen lite rolig eftersom att de flesta män är incels och alltid har varit det i modern tid.

Det finns inga män som glider runt på barer och har porrstjärnasex med snygga bimbos varje dag. Det är en manlig fantasi.

Tjejer har sex med män som de vill ha en relation med generellt. Vissa män kan lyckas köra en del pumpa och dumpa men de får inte sex när de vill med olika tjejer.

Är man intresserad av sex finns det en marknad för det. Vill man ha bekräftelse rekommenderar jag en psykolog. En fast relation kan alla fixa om de har ett normalt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in