Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Då var du cirka 25 (om du nu är typ 50) och hon 16. Dvs. Hon var ett tonårigt barn och du ung vuxen. Inget konstigt med det, skulle vilja påstå att det är rätt vanligt att lite äldre tonåringar (16-19) och unga vuxna (20-25) finner kärleken i varandra.
Jo, precis, även om jag inte riktigt håller med om "tonårigt barn" utan ser en sån person som en ung kvinna. Sen har ju de flesta tjejer i den åldern ändå sex med nån jämnårig eller 1 - 2 år äldre kille och därför ser jag inget problem med att hon istället hamnade i ett fast och många år långt förhållande med en 8 år äldre ung man. Det var nåt som bara hände, det kändes rätt och var väldigt bra under många års tid.
Citat:
Det är om en överårig man börjar stöta på barn under 18 år, det är rejält creepy.
Ja, det är ganska så creepy och det hade jag känt även om jag inte själv hade haft döttrar som snart kommer vara i tonåren, vilket jag har. Känns spontant fel och olämpligt. I mitt fall, när jag var en ung man, så var det dock hon som kom till mig och inte tvärtom.
Jag har väldigt svårt att se att det någonsin skulle hända att en likadan 16-åring i något sammanhang skulle ta kontakt och försöka ragga upp mig idag, när jag är mer än dubbelt så gammal. Om det mot all förnodan skulle hända så skulle jag nog tycka att det kändes "lite konstigt". Jag umgicks (åt middag tillsammans med och sånt) i ett familjesammanhang nyligen med några 18-åriga tjejer som jag inte är släkt med och de kändes väldigt små måste jag säga. En sån 16-åring som jag träffade hade ju känts ännu mindre, vilket jag reflekterade lite över. Varken då eller nu skäms jag dock en sekund för att jag blev ihop med henne.
Citat:
Och i regel oönskat och obehagligt för barnet. Och hebifilerna stannar ju inte vid 16.
Fast här är det ju du som drar iväg. Om en man känner sig attraherad av en ung kvinna som är 16 så innebär det ju inte alls att han också kommer vara attraherad av 12-åringar.
Här är artisten i fråga nyss fyllda 16 år.
https://youtu.be/LmkdK_5YqBI?si=kGP1QfuLMYlF_RRG
Att låten dessutom heter "Moi Lolita" förstärker givetvis Lolita-grejen, men är det sjukt av en vuxen man att bli attraherad av en sån som hon? Vid min ålder känns det väl kanske lite på gränsen, men det är inte "hebefili" per automatik.
Citat:
Ser de en 12-15 åring med former, så kommer de ju vara tända på henne också. Ändå ner till 10 vet jag vissa hebifiler här på forumet, som går igång på... Fast de själva är överåriga vuxna män... barn behöver skyddas mot sådana!
De självutnämnda hebefiler som sitter här på forumet är ofta ganska gamla och dessutom personer som ofta själva har erkänt att de har problem både med missbruk och psykisk sjukdom. Du kan inte sätta ett automatiskt likhetstecken mellan dem och "vanliga" män som ibland tänder på könsmogna och tämligen utvecklade unga kvinnor i tonåren, vilket är helt naturligt.
Citat:
Ja, är båda vuxna, dvs. 20+ så är det väl mer hur väl man kommer överens och trivs ihop, attraheras av varandra osv. som spelar roll! Jag ser inget konstigt i att du som cirka 50 har ihop det med tex. en 30 åring. Visst, hon skulle teoretiskt sett kunnat vara din dotter men hon är med råge vuxen. Och det är det viktiga. Hon vet vad hon gör, hon är mentalt mogen att fatta rätt beslut för sig själv.
Om jag får tillgång till lämpliga kontaktytor eller hur man ska säga så är jag ganska övertygad om att jag skulle kunna få ihop det med en hyfsad och 20 år yngre kvinna. För utseendet och eventuellt barnafödande så är väl det bra men jag tänker också att åldersskillnaden i så fall kan vara lite väl stor på längre sikt. Det jag tänker att jag vill ha är egentligen "bara" en ny så kallad livskamrat att dela mitt liv med, kanske resten av livet. Då kan 20 år kanske vara lite mycket. Ca 10 år eller lite till är nog bäst. Jag hade helst sluppit allt sånt här och känner inte att jag är jättesugen på att börja jaga efter kvinnor, "dejta", "knulla runt" och hålla på. Jag vill bara ha en bra kvinna att leva med och fortsätta med andra saker.
Citat:
Nja, jag tror väl ändå inte att du hejar på mullorna och moralpolisen i Iran som piskar kvinnor för att de inte bär slöja/inte bär slöja på rätt sätt? Demonstranter (både manliga och kvinnliga) har demonstrerat mot slöjtvång, flera har fängslats pga. demonstrationerna och torteras i fängelset... Detta är horribelt och jag som humanist står definitivt på demonstranternas sida!
Kvinna, liv, frihet har du säkert hört? Eller om människorättsförsvararen Nar*ges Mo*hammadi? Hon fick Nobels Fredspris 2023, hennes två barn (tvillingar) tog emot priset åt henne, då hon fortsatt sitter fängslad...
Här kan du läsa lite om henne:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Narges_Mohammadi
Det är inte så enkelt och "regimen" i Iran är i det större perspektivet en god kraft som gör motstånd mot världens största ondska, det judeo-amerikanska imperiet som länge har styrt stora delar av världen, inklusive Sverige och Västeuropa. Du behöver läsa på. OT i den här tråden dock.