2026-08-16, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
In Honsu we trust.

En sak ska ni och vraken ha jävligt klart för er; När storebror vill knulla står ni på alla fyra och tar den i tvåan. Det spelar ingen roll hur mycket mer cash ni har på banken eller vilka dataanalysverktyg ni hämtar in.

GALGEN. SKA. IN.

Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Och som vanligt började "Alltid Oavsett"-folket lämna i 30e.
Bästa var när en lirare med kryckor försökte stoppa gårdarna att lämna.

Klassiskt.
Finns inget annat lag vars läktare blir tystare än musen så fort de får ett mål i baken samt börjar bua. Avslutar sen med att gå långt innan slutet.
Det är djyrgården det.

Utskåpade på läktaren och planen av AIK p-19
Citera
2026-08-16, 20:47
Medlem
cokehyenas avatar
Jag tycker inte att missade straffen är avgörande.

Idag är bara en i raden av flera förluster i matcher vi borde vinna. Enligt xG och enligt oddsen. Det är svårt att säga exakt var problemet ligger, men någonstans mellan Honkavaara och truppen. Det blir idéfattigt, fegt och avslaget i väldigt många matcher. Enligt Hahn ska vi spela högenergisk fotboll. Detta kräver högmotiverade spelare. I dagsläget saknas detta.

Detta var tredje gången vi ser samma matchbild efter uppehållet.
Citera
2026-08-16, 20:52
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Carlstrand har redan på endast två och en halv match gjort fler mål än Julius Lindberg på sina 14 - en kanonvärvning som AIK lyckats med...eller hur?
Har onekligen börjat bra.
Citera
2026-08-16, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Jag tycker inte att missade straffen är avgörande.

Idag är bara en i raden av flera förluster i matcher vi borde vinna. Enligt xG och enligt oddsen. Det är svårt att säga exakt var problemet ligger, men någonstans mellan Honkavaara och truppen. Det blir idéfattigt, fegt och avslaget i väldigt många matcher. Enligt Hahn ska vi spela högenergisk fotboll. Detta kräver högmotiverade spelare. I dagsläget saknas detta.

Detta var tredje gången vi ser samma matchbild efter uppehållet.

Enligt oddsen? Hur har det betydelse, menar du?

Finns det något lag som inte vill spela med hög energi, Kukräven?
Citera
2026-08-16, 20:55
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Klassiskt.
Finns inget annat lag vars läktare blir tystare än musen så fort de får ett mål i baken samt börjar bua. Avslutar sen med att gå långt innan slutet.
Det är djyrgården det.

Utskåpade på läktaren och planen av AIK p-19
100%
Det roliga är ju att de gör "Alltid Oavsett" till en sån viktig del av sin identitet, sen är dem de första som går när det blåser mot dem.
Så jävla djyrgårn i ett nötskal.

Tack mamma och pappa för att jag inte blev en sån.
Citera
2026-08-16, 21:09
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Han brukar vara borta från forumet i 2-8 veckor efter poängtorsk. Sen hittar han anledningar att krypa upp från stenen han gömde sig under tills nästa poängtorsk. Derbyt blir definierande för Londons deltagande här de kommande veckorna.
Någon som hört något från London? Mår han bra?
Citera
2026-08-16, 21:30
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Någon som hört något från London? Mår han bra?
Han återkommer vid nästa Bajentorsk, du behöver inte vara orolig. Derbytrenden är för övrigt bruten och spöket existerar inte längre.
Citera
2026-08-16, 21:36
Medlem
Ziccco3s avatar
Härlig Derbyseger,
Men är det någon som är förvånad?
Lillebror har förstärkt truppen och petat Haris och Mange i förhoppning att kunna vinna derbyn, nu idag var inte dommaren på grindifs sida och då sket det sig igen.

Alla som plockar en tröja med ett namn på = A-kontrakt, är redo att spela ett derby mot vår ärkerival.

Spelar ingen roll hur många derbyn du har under bältet, du är redo. Det sitter i väggarna och den gungande betongen.

Hatten av för vårat fantastiska lag.

Framåt AIK, hata DIF.
Citera
2026-08-16, 21:38
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Resultat i Allsvenskan sen Rydström anställdes:

Målskillnad 16-2
Resultat 5-1-0

Plumpen i slutet mot BP som enda negativa.

Bajen jagar nu Uppsalas stolthet som nazgûlerna jagade Frodo.

Stockholms-Sauron, Kalskallen, är på väg att knipa Härskarringen.

Om Rydström lyckas med detta, jaga ikapp och ta kronan, blir han den mest legendariske tränaren någonsin?

Det blir det mest legendariska guldet någonsin, mot alla odds.

Det finns vittring, helt klart. En tappad match till för Sirius så ...

Sorgligt nog. Unnar dem detta. Men man "sålde guldet"?
Citera
2026-08-16, 21:46
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Kommer inte kolla nästa match och givetvis står min plats tom mot Mjällby.
Vågar man hoppas på en markering från oss säsongare? Vågar man hoppas på en publiksiffra på under 15k?

Citat:
Tifo gruppen bprde få gå ner i omklädningsrummet och pissa på spelarna. Börja med Honka och fortsätta med Ståhl och Stensson.
Fy fan
De kallar det de diffigaste inläggen någonsin.
Citera
2026-08-16, 22:02
Medlem
Aja, jag har bröstat förlusten härinne och tar en forumpaus ett tag nu. Finnjäveln suger musten ur all glädje jag känner kring DIF. Orkar inte följa Allsvenskan ingående, som jag brukar göra, till dess att han lämnar. Kukräven får sitta och försvara honom nu här själv för jag orkar inte med Honkabonka längre.

Jag är nu inne på samma linje som Trazke hade med Alm, att det kanske är bättre att torska fyra-fem i rad och få bort fanskapet än att vi fortsätter sladda i mitten av tabellen.

Vi höres, vänner. Och återigen, grattis alla gnagare. Synnerligen välförtjänt seger.
Citera
2026-08-16, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Den lille hobbyturken Boudri kostade er Europa dock.
Alltjämnt Allsvenskans kanske bästa spelare visade han idag. Ruggigt bra värvning precis som Lind.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in