Citat:
Ursprungligen postat av
triptyken
Det svåra ligger väl i hur du träffar folk? Jag menar skaffa hobbies, bredda dina sociala cirklar och skaffa just hobbies där man träffas IRL, det är blandat mellan könen och det finns en social aspekt.
Vad jag menar är: kanske "din metod" baserar sig på ett feltänk? Kanske kvinnor vill se den roliga snubben du är, mannen som kan garva åt sig själv och sina pinsamheter, snubben med udda hobbies och som först och sist är snäll mot folk, inklusive kvinnorna i sitt liv?
Men det har varit så här alldeles för länge. Kanske hela mitt liv. Jag har haft hobbies men jag har lite slutat med det jag ägnat mig åt. Det ledde inte till något där heller. Jag börjar bli äckligt less på det här nu då jag snart är medelålders. Min systerdotter som går i mellanstadiet frågade mig nyss varför jag aldrig haft en flickvän. Blev chockad, vet inte om dom har pratat om mig när jag inte varit där. Men förmodligen har dom det. Jag känner mig som en alien.
Men jag får ju aldrig chans att visa att jag är rolig (som jag kanske inte är så ofta) för jag kommer aldrig långt med någon.
Citat:
Ursprungligen postat av
Opuskrokus
Tror du att livet blir enklare om du träffar en kvinna? Det är en retorisk fråga.
Nej. Men jag tror det kan få mig att känna mig omtyckt. Få uppleva kärlek i mitt liv. Närhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
NapoleonLaRue
Förutom att du är suicidal vad tror du dina problem beror på som gör att du inte får några brudar? Är du dålig socialt eller är du ful eller kort?
Ja jag är kort. Tillhör de kortaste 5-10% svenska männen. Men jag flirtar bara med tjejer som är i min längd eller kortare. Och jag är inte särskilt snygg heller, väldigt liten i kroppen. Definitivt inte snygg.
Citat:
Ursprungligen postat av
hidden-nick
Har du fått behålla hobbys och en endaste vän åtminstone?
Jag hade prioriterat att mötas upp med vänner och sen kan ni winga åt varandra.
Om man tillåts att ha kompisar så blir allt mycket enklare sas.
Jag har typ en vän men vi ses inte ofta. Två gånger om året typ. Hade en tjejkompis under många år men efter hon skaffa pojkvän och barn gled vi ifrån varandra. Hon verkar aldrig ha sett mig som udda tror jag.