2026-08-16, 17:00
Avslutad
Jag har i hela mitt liv haft problem med tjejer och har aldrig haft någon flickvän eller ens varit i närheten. Nätet har ju aldrig fungerat för mig och nu när man kommit till åren har man inte dessa naturliga hemmafester och sådant heller längre.

Jag bestämde mig för att gå på Kulturfestivalen som varit här i Stockholm under några dagar. Jag försökte komma i kontakt med folk (även fast det är svårt här i Sverige) och det gick inte alls bra kan jag säga, milt sagt. Tjejer avskyr mig lika mycket som dom alltid gjort.

Detta har nu triggat igång en depression som är den starkaste jag haft på många år. Jag satt i förmiddags och sökte på bästa sätt att ta sitt eget liv alternativt aktiv dödshjälp i utlandet. Har även funderat på att göra dumma saker som gör att jag kommer åka in i fängelse på lång tid.

Senast jag fick en sådan här känsla så åkte jag till psykakuten och jag fick lugnande tabletter och sedan var det inget mer. Tanken på att jag måste jobba imorgon får mig att vilja hänga mig i taket och jag vill inte se någon människa för tillfället. Skulle vilja bli inspärrad någonstans ärligt talat.

Är det värt att fortsätta leva såhär i all evighet? Jag orkar inte få dessa depressioner till och från så fort jag får ett nederlag. Jag är verkligen på bristningsgränsen.
Citera
2026-08-16, 17:04
Medlem
proconsuls avatar
Har du för höga krav? Letar du efter en kvinna "i din egen liga" så att säga? Vad är det som gör att du inte får ihop det med någon? Du måste ju ha funderat på det, vad är din analys?
Citera
2026-08-16, 17:09
Medlem
Är du för på? Sånt kan uppfattas som desperat och sånt utstrålar.

När du minst anar så kommer det dyka upp nån. Så ge inte upp. Väntar med på att springa på nån. Snart är det våran tur att hitta kärleken. Eller nästa år.. 😊
Citera
2026-08-16, 17:14
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merebix
Jag har i hela mitt liv haft problem med tjejer och har aldrig haft någon flickvän eller ens varit i närheten. Nätet har ju aldrig fungerat för mig och nu när man kommit till åren har man inte dessa naturliga hemmafester och sådant heller längre.

Jag bestämde mig för att gå på Kulturfestivalen som varit här i Stockholm under några dagar. Jag försökte komma i kontakt med folk (även fast det är svårt här i Sverige) och det gick inte alls bra kan jag säga, milt sagt. Tjejer avskyr mig lika mycket som dom alltid gjort.

Detta har nu triggat igång en depression som är den starkaste jag haft på många år. Jag satt i förmiddags och sökte på bästa sätt att ta sitt eget liv alternativt aktiv dödshjälp i utlandet. Har även funderat på att göra dumma saker som gör att jag kommer åka in i fängelse på lång tid.

Senast jag fick en sådan här känsla så åkte jag till psykakuten och jag fick lugnande tabletter och sedan var det inget mer. Tanken på att jag måste jobba imorgon får mig att vilja hänga mig i taket och jag vill inte se någon människa för tillfället. Skulle vilja bli inspärrad någonstans ärligt talat.

Är det värt att fortsätta leva såhär i all evighet? Jag orkar inte få dessa depressioner till och från så fort jag får ett nederlag. Jag är verkligen på bristningsgränsen.
Det är för mig väldigt intressant hur du som ”man” inte kan leva utan en kvinna men en kvinna kan leva utan en man? Vad beror det här på? Varför är män så beroende av kvinnor? Vi är inte beroende av män. Vi väljer. Ni har inget val. Ni måste, annars dör ni?

Hmm vill du svara på det här?
Citera
2026-08-16, 17:15
Medlem
Du behöver inte gå till jobbet när du mår så dåligt som du gör. Sjukskriv dig.
Sök professionell hjälp och berätta för dina närmaste bland familj och vänner. De kommer vilja hjälpa dig.
Du behöver inte lösa allt idag. Ta hand om den akuta situationen och sök hjälp för att må något bättre.

Du kan ringa självmordslinjen på 90 101
Citera
2026-08-16, 17:17
Medlem
Det går ju dessvärre inte att skylla ditt nederlag/depp på kvinnorna om det inte är så att dom begränsar dig i ditt sökande efter den rätte?
Om du är en fri man och inte lever under förtryck har du alla möjligheter att dejta vem du vill, och då förutsatt att hon vill.
Jättebra initiativ till att besöka en kulturfestival. Tycker att du ska fortsätta att göra sådant som tilltalar dig. Umgås fritt med folk och obegränsat. Vem vet, en dag kanske någon trevlig dam uppenbarar sig mitt i din frihet. Kvinnor är vänner till oss och placera dom inte på ett piedestal.
Om du ser tillbaks i din historia, hur har du kommit i kontakt med kvinnor tidigare?
Senast redigerad av hidden-nick 2026-08-16 kl. 17:39.
Citera
2026-08-16, 17:19
Medlem
Citat:
Jag bestämde mig för att gå på Kulturfestivalen som varit här i Stockholm under några dagar. Jag försökte komma i kontakt med folk (även fast det är svårt här i Sverige) och det gick inte alls bra kan jag säga, milt sagt.

Fokusera å att lära känna andra män och bygga en umgängeskrets istället för att ragga.
Citera
2026-08-16, 17:19
Medlem
Till er andra som säger det måste vara något fel på TS för att han inte får knulla, ni har fel.

Jag är 173 cm kort och 75 kg, alltså en rätt average man på 28 år.
Jag hatar att gå ut på krogen för det blir ofta bråk eller så för jag tar ingen skit och då är det inget bra ställe att vara på.

Kvinnor gillar generelt att prata med mig men knulla får jag ändå aldrig.
Är man då som jag obekväm med att ragga och göra inviter till sex så blir det rätt svårt på knullfronten.
Kvinnor gillar män som tar för sig och som dom är attraherade av.
Är du en småful man som inte kan ragga är du rätt körd.

Mitt råd är att du antingen försöker bli någon du egentligen inte är, börja träna och få en tuffare stil och attityd, eller så satsar du på de riktigt fula kvinnorna och försöker vara en snäll liten hund för att då få knulla 1 gång i månaden.
Citera
2026-08-16, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Mitt råd är att du antingen försöker bli någon du egentligen inte är

Yes. TS bör söka upp någon typ av PUA-coach och betala dem tusentals dollar för "bootcamps" och liknande där de först jobbar bort alla hans begränsande tankar, ger honom färdiga scripts och repliker att använda och sen tar med honom ut på klubb och pushar fram honom till tjej efter tjej efter tjej tre kvällar i rad med konstant feedback.

Ingen garanti för att det funkar för just honom, men är det något som skulle kunna funka så är det detta.

Ja det, eller leta fru i Asien då.
Citera
2026-08-16, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Har du för höga krav? Letar du efter en kvinna "i din egen liga" så att säga? Vad är det som gör att du inte får ihop det med någon? Du måste ju ha funderat på det, vad är din analys?
Det är svårt att svara på. Jag försöker med tjejer som är åtminstone lite söta enligt mig. Absolut inte de snyggaste. Jag tror att mitt utseende skrämmer bort tjejer. Sedan är jag förmodligen inte bäst i världen på att närma mig nya människor heller.

Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Är du för på? Sånt kan uppfattas som desperat och sånt utstrålar.

När du minst anar så kommer det dyka upp nån. Så ge inte upp. Väntar med på att springa på nån. Snart är det våran tur att hitta kärleken. Eller nästa år.. 😊
Ibland har jag säkert varit för på. Jag har testat olika taktiker. Vad jag än gör så fungerar det inte.

Folk har sagt till mig att det till slut dyker upp någon till mig i snart 40 år.

Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Det är för mig väldigt intressant hur du som ”man” inte kan leva utan en kvinna men en kvinna kan leva utan en man? Vad beror det här på? Varför är män så beroende av kvinnor? Vi är inte beroende av män. Vi väljer. Ni har inget val. Ni måste, annars dör ni?

Hmm vill du svara på det här?
Det är något i mig som gör att jag vill ha kärlek och närhet. Går dessa kvinnor du pratar om år efter år och decennium och efter decennium utan närhet också?

Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Jättebra initiativ till att besöka en kulturfestival. Tycker att du ska fortsätta att göra sådant som tilltalar dig. Umgås fritt med folk och obegränsat. Vem vet, en dag kanske någon trevlig dam uppenbarar sig mitt i din frihet. Kvinnor är vänner till oss och placera dom inte på ett piedestal.
Om du ser tillbaks i min historia, hur har du kommit i kontakt med kvinnor tidigare?
Jag har ju verkligen försökt alla möjliga ställen igenom åren. Vad jag än gör blir det fel och kvinnor lägger benen på ryggen. Jag har inte kommit i kontakt med så många tjejer tidigare. Den enda jag riktigt dejtat (om vi ens gjorde det) träffade jag via nätet. Sedan har det varit på ställen som volontärarbete och sådant där man träffas ganska förutsättningslöst.
Citera
2026-08-16, 17:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Jag menar du kan ju börja att köpa det. Åk över till Danmark och köp dig en kvinna för en timma. Du kan ju liksom bara prata med henne. För att bygga upp ditt självförtroende.

Just det kommer ju vara en akilleshäl sett att få kvinnor. Att man redan tycker man själv är skit. Det som gör att kvinnor kommer vilja fråga är just att du utstrålar en egen pondus. Så ta tag i det först!
Citera
2026-08-16, 17:50
Medlem
triptykens avatar
Citat:

För det första ta dig till psykakuten, kontakta en stödlinje - depression suger kuk och gör att du slår in att "det kommer alltid vara såhär" - det är en del av det.

Det kommer inte alltid vara såhär.

Det svåra ligger väl i hur du träffar folk? Jag menar skaffa hobbies, bredda dina sociala cirklar och skaffa just hobbies där man träffas IRL, det är blandat mellan könen och det finns en social aspekt. (mitt tips är bräd- och rollspelshobbyn som är överraskande jämnfördelad mellan könen) På det sättet behöver det inte kännas som om du måste jaga med ljus och lykta efter nån utan du gör nåt kul, där du träffar folk och lär känna dom och du breddar chanserna.

Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Till er andra som säger det måste vara något fel på TS för att han inte får knulla, ni har fel.

Jag är 173 cm kort och 75 kg, alltså en rätt average man på 28 år.
Jag hatar att gå ut på krogen för det blir ofta bråk eller så för jag tar ingen skit och då är det inget bra ställe att vara på.

Kvinnor gillar generelt att prata med mig men knulla får jag ändå aldrig.
Är man då som jag obekväm med att ragga och göra inviter till sex så blir det rätt svårt på knullfronten.
Kvinnor gillar män som tar för sig och som dom är attraherade av.
Är du en småful man som inte kan ragga är du rätt körd.

Mitt råd är att du antingen försöker bli någon du egentligen inte är, börja träna och få en tuffare stil och attityd, eller så satsar du på de riktigt fula kvinnorna och försöker vara en snäll liten hund för att då få knulla 1 gång i månaden.

Fast om du INTE får knulla och dina tipps är att bli tuffare och skaffa attityd (samtidigt som du själv hamnar i bråk på krogen) och dom inte gjort det bättre för dig, kan det inte vara så att du har fel?

När min salig far fällde in årorna så snackade jag litet med min morsa, och hans andra fruar. Karln hade vart gift fyra gånger (alkoholen gjorde slut på äktenskapen rätt kvickt) och med tidigare flickvänner och sambos i bagaget. Eftersom han verkligen inte var en fotomodell så frågade jag vad dom såg i honom och det som alla svarade med i nån variation: "han hade humor och var snäll".
Hela hans pryl var att han fick folk att skratta, inte tog sig själv på sånt enormt allvar och att karln var snäll ner i ryggmärgen.

En polare som jag kallar "tinderkungen" (den enda man som jag vet som blockat kvinnor för att han kände sig "objektifierad") är inte heller nån fotomodell och verkligen inte "häftig". En otrolig nörd som just pratade om sina olika hobbies på sin tindersida. Hans magiska "knep" var bilder där han bevisligen hade roligt och log - och bilder där han ser just snäll ut.

Vad jag menar är: kanske "din metod" baserar sig på ett feltänk? Kanske kvinnor vill se den roliga snubben du är, mannen som kan garva åt sig själv och sina pinsamheter, snubben med udda hobbies och som först och sist är snäll mot folk, inklusive kvinnorna i sitt liv?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in