2026-08-16, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Skulle idioterna utlysa nyval kommer jag rösta och då blir det på Centerpartiet eller möjligtvis Vänsterpartiet. Tror att många liksom jag är trötta på vår så kallade "demokrati".

Ja, demokrati slipper du med islam.
Citera
2026-08-16, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Skulle idioterna utlysa nyval kommer jag rösta och då blir det på Centerpartiet eller möjligtvis Vänsterpartiet. Tror att många liksom jag är trötta på vår så kallade "demokrati".
Idioterna är Sossarna och de på vänstersidan. Högern och SD är stabila och gör så att vanligt, hårt jobbande folk får mer pengar i plånboken.
För hårdare straff. Mer övervakning och så lite invandring som möjligt. Lägre bränslepriser.
Ingen vettig, normal människa kan tycka att det är dåliga saker.
Citera
2026-08-16, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
du tror alltså regeringen är solidarisk och jämnställd
Denna regeringen har gjort många bra saker och även gjort så vanligt folk får mer pengar i plånboken. Regeringen är den bästa i mannaminne. Den hade varit ännu bättre om SD varit med och fått betydande ministerposter.
Det kommer förhoppningsvis efter valet. Det hoppas vi alla på.
Citera
2026-08-16, 08:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
Denna regeringen har gjort många bra saker och även gjort så vanligt folk får mer pengar i plånboken. Regeringen är den bästa i mannaminne. Den hade varit ännu bättre om SD varit med och fått betydande ministerposter.
Det kommer förhoppningsvis efter valet. Det hoppas vi alla på.
Jag tror de röd gröna vinner med hjälp av valfusk, eftersom de redan gått ut med de vinner
Citera
2026-08-16, 08:36
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nessoz
Den blåbruna sörjan har nått vägs ände.

S har ju kopierar mycket av den "blåbruna" politiken. Är den då "rödbrun" eller hur resonerar du?
Citera
2026-08-16, 08:38
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Vilket är exakt vad den gör, utom i huvudet på foliehattar.
Makten ligger idag i Bryssel, utom i huvudet på obildade och lågbegåvade.
Citera
2026-08-16, 08:39
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
Idioterna är Sossarna och de på vänstersidan. Högern och SD är stabila och gör så att vanligt, hårt jobbande folk får mer pengar i plånboken.
För hårdare straff. Mer övervakning och så lite invandring som möjligt. Lägre bränslepriser.
Ingen vettig, normal människa kan tycka att det är dåliga saker.
Att göra sjuka och pensionärer fattigare är dock inte moraliskt.
Citera
2026-08-16, 08:50
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Moderaterna har gjort en sådan helomvändning. Ulf sa att de aldrig skulle ha SD i regering, nu ska han ge dem ministerposter om Tidö vinner valet... litar du inte på vår statsminister alltså, med andra ord?

Jag är inte särskilt förtjust i nått av partierna. Som du säger agerade M på ett liknande sätt även fast exempelvis Tobias Billström pratade om volymer av invandring redan 2013 och det blev en väldig uppståndelse kring det uttalandet från alla håll. Han försökte diskutera sakligt men blev angripen för ett uttryck som används väldigt ofta idag. Så det har funnits flera inom moderaterna och andra partier som försökt bedriva saklig politik men sedan angripits av en odemokratisk atmosfär som förstört mycket genom åren.

Den skillnad man kan se är att S, V, MP och V fortsätter med samma typ av angreppssätt att peka ut Tidö som ett gäng onda nationalister och ibland också rasister samtidigt som framförallt S närmar sig SD:s politik med stora kliv. Det är ju helknäppt.
Senast redigerad av Snubchurp 2026-08-16 kl. 08:54.
Citera
2026-08-16, 08:56
Medlem
Driftstopps avatar
Rösta på ett parti som vill gå ur EU och införa sammarbetsavtal istället såsom Norge. , så inte bryssel har makt över migration och andra lagar i vårat fosterland.
Citera
2026-08-16, 09:24
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
folkvalda säger du alltså, är det du personligen som valt ut politikerna i regeringen menar du?

Är det du som valt ut wallenberg släkten med?

Du är väldigt naiv min vän

Du verkar inte kunna läsa. Jag skrev makten tillåter inte... Vilka är makten jag syftar på tror du?

Ja politiker är folkvalda. Jag personligen har varit med och valt ut dom ja.

Du verkar inte kunna skilja på dolda makten och politiker/regering.
Citera
2026-08-16, 09:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Du verkar inte kunna läsa. Jag skrev makten tillåter inte... Vilka är makten jag syftar på tror du?

Ja politiker är folkvalda. Jag personligen har varit med och valt ut dom ja.

Du verkar inte kunna skilja på dolda makten och politiker/regering.
alla politiker är inte folkvalda det kan inte ens du tro på själv.

ja vilka är makten enligt dig?

vilka är det tex som ligger bakom de kkraftiga flyktingströmmar som väller in i europa? europeer utgör fö endast /% av värdens befolkning.

vilka är det som ligger bakom alla krig i värden och tjänar pengar på det?

https://www.youtube.com/watch?v=1VJ7m9eTxBU&t=4s

sossarna sammarbetar ju redan med krimnella så jag antar du inte menar dem när du säger makten då
Citera
2026-08-16, 09:35
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mayiy31000
Du är tyvärr i minoritet när det gäller att ändra sig. Många har bestämt sig för årtionden (?) sedan vad dom kommer rösta tills dess värmedöden i universum

Jag tror självklart inte att jag är representativ för någon majoritet, men jag tror inte att saker och ting för den sakens skull är cementerade för all framtid. Tycker det är ganska tydligt att jag inte heller är helt ensam i mina tankar. Det är ju bara att se till vad många skriver här på Flashback.

Man ska inte glömma att "demokratin" i Sverige är relativt ny, den sträcker sig inte längre bak i tiden än 3-4 generationer och vi har inte haft internet i mer än typ ett kvartssekel med allt det innebär i informationsutbyte. Det är liksom inte riktigt samma sak idag som det var för de som var mitt i yrkeslivet i mitten av 1900-talet eller senare hälften av 1900-talet.

På det ser vi hur ett övervakningssamhälle växer fram och hur samhället blir mer och mer repressivt. Alla vill såklart bekämpa den grova brottsligheten, men ge det några år så kommer det bli tydligt för folk att de offrat sin egen frihet för billiga politiska poänger.

Tror inte heller att folk är så intresserade av att se politiker med allt för höga löner bete sig som ungar i en sandlåda, där allt mer tycks handla om att smutskasta sin "motpart" snarare än att lösa de problem vi uppenbart har i samhället. Det är ju vi vanligt folk som i vanlig får stå för notan i alla lägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in