Citat:
Ursprungligen postat av
mayiy31000
Du är tyvärr i minoritet när det gäller att ändra sig. Många har bestämt sig för årtionden (?) sedan vad dom kommer rösta tills dess värmedöden i universum
Jag tror självklart inte att jag är representativ för någon majoritet, men jag tror inte att saker och ting för den sakens skull är cementerade för all framtid. Tycker det är ganska tydligt att jag inte heller är helt ensam i mina tankar. Det är ju bara att se till vad många skriver här på Flashback.
Man ska inte glömma att "demokratin" i Sverige är relativt ny, den sträcker sig inte längre bak i tiden än 3-4 generationer och vi har inte haft internet i mer än typ ett kvartssekel med allt det innebär i informationsutbyte. Det är liksom inte riktigt samma sak idag som det var för de som var mitt i yrkeslivet i mitten av 1900-talet eller senare hälften av 1900-talet.
På det ser vi hur ett övervakningssamhälle växer fram och hur samhället blir mer och mer repressivt. Alla vill såklart bekämpa den grova brottsligheten, men ge det några år så kommer det bli tydligt för folk att de offrat sin egen frihet för billiga politiska poänger.
Tror inte heller att folk är så intresserade av att se politiker med allt för höga löner bete sig som ungar i en sandlåda, där allt mer tycks handla om att smutskasta sin "motpart" snarare än att lösa de problem vi uppenbart har i samhället. Det är ju vi vanligt folk som i vanlig får stå för notan i alla lägen.