Citat:
Ursprungligen postat av
Mechila
Jo, det är exakt det som är problemet. Ni ser att ni fått mer i plånboken men ni missar hur mycket av det extra som hamnar i plånboken som omgående försvinner i ökade kostnader.
Vi har en politik som omfördelar vanligt folks pengar till storkapitalet, så även offentliga medel.
Det är inte ens ett kontroversiellt påstående. Det är därför klyftorna onekligen ökar i samhället. Hela det svenska systemet bygger på ett klassamhälle. Det är lite därför vi sett hur vi fått det sämre och sämre under åtminstone 40 års tid.
Jag syftar givetvis på hur mycket
som finns kvar vid nästa löning, men det är mitt fel eftersom jag inte var tydlig med det.
Jag är f.ö. en vanlig sketen dagtidsarbetare med en rätt medioker månadslön (strax över 30). Så jag skulle säga att jag kvalar in under "vanligt folk" (såvida inte "vanligt folk" numera avser bidragstagare).
Jag är dessutom 100% säker på att jag kommer att få mindre med en rödgrön regering. Företaget jag jobbar på skulle oxå få det sämre. Med riktig otur såpass dåligt att vi får varsla folk, eller ännu värre.