2026-08-15, 15:02
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasGranen
"AFS AVSLÖJAR: SD:s samarbete med sionistisk lobbygrupp".

https://youtu.be/qozXfptjgjI?si=hFV1PKKydjyVjrrR

Btw, du sa att du gillar Christian Peterson, men Christian Peterson är motståndare till ditt parti Afs.

Christian Peterson skriver varför Afs inte är något alternativ för Sverige:
https://www.assarchristian.se/p/bokslut-for-afs?hide_intro_popup=true
Citera
2026-08-15, 16:27
Medlem
Lumbagos avatar
Kasselstrand har medverkat hos Frihetsnytt igen:
Citat:
”Det här är inte en slump” – Kasselstrand om migrantstormningen i Ceuta
Gustav Kasselstrand gästar programmet för att diskutera migrantstormningen i Spanien, Europas migrationspolitik och vad händelserna kan betyda inför det svenska riksdagsvalet. Samtalet handlar även om EU:s migrationspakt, Frontex, Sveriges gränskontroller, återvandring och Sverigedemokraternas migrationspolitik. Kasselstrand riktar samtidigt skarp kritik mot den nuvarande politiken och menar att det utlovade paradigmskiftet har uteblivit.
https://youtu.be/ghG3pDnAzJs?si=z8TrBG0vVFd4IEou
Citera
2026-08-15, 18:02
Medlem
Bästa videon !!!:

https://youtu.be/ghG3pDnAzJs?si=BdAgfAIFkmN5-Q3j

"Gustav Kasselstrand gästar programmet för att diskutera migrantstormningen i Spanien, Europas migrationspolitik och vad händelserna kan betyda inför det svenska riksdagsvalet. Samtalet handlar även om EU:s migrationspakt, Frontex, Sveriges gränskontroller, återvandring och Sverigedemokraternas migrationspolitik. Kasselstrand riktar samtidigt skarp kritik mot den nuvarande politiken och menar att det utlovade paradigmskiftet har uteblivit."
Citera
2026-08-15, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
En annan röstsplittrare är Medborgerlig samling. Jag lyssnade på en intervju med bögen Maurits Rannevid som är en av MED's största namn. Han vill stänga gränsen, dränera träsket, lägga ner bistånd och annat bra. Han sa också att han tror Medborgerlig Samling kommer göra ett succéval.

Aa, samtidigt är de ju lite mer konkurrenter till M/L/KD och ett och annat parti som drar lite i de stora är ju bara sunt. Det är om det skulle dyka upp ett till parti exakt likadant som MED som man kan börja snacka onödiga röstsplittare.
Citera
2026-08-16, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetegerfrihet
https://m.youtube.com/watch?v=qozXfptjgjI

Varför ägnar sig Gustav åt att göra den här typen av filmer om en två år gammal konferens, mitt under valrörelsen för sitt eget parti AfS? Är AfS ett riktigt parti eller en del av SD? Varför nämner han inte att det viftades med Israeflaggor under SD:s valvakor när han själv var medlem? Varför nämner han inte att SD finansierades av judisk-sionistiska intressen, när han anslöt sig och gjorde karriär inom SD? Varför nämner han inte att de mandat AfS fått i kyrkovalet tillsatts av judar och sionister? Varför väljer han att framträda i och därmed marknadsföra judisksionistiskt finansierade mediapridukter? Varför är han vän med AfD:are med nära band till Netanyahu? Är Gustav en ärlig och rak politiker?

Israelvurmandet var inte lika framträdande på den tiden, utan mest något partitoppen sysslade med. Gräsrötterna, och inte minst dåvarande SDU, hade knappast något intresse av det, vilket var en av anledningarna till att de och Kasselstrand kastades ut.

Kasselstrand har varit väldigt tydlig var han står i frågan, ingen bör ha missat det.
Citera
2026-08-16, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Israelvurmandet var inte lika framträdande på den tiden, utan mest något partitoppen sysslade med. Gräsrötterna, och inte minst dåvarande SDU, hade knappast något intresse av det, vilket var en av anledningarna till att de och Kasselstrand kastades ut.

Kasselstrand har varit väldigt tydlig var han står i frågan, ingen bör ha missat det.

Det handlar inte om "vurmande", men du har rätt i att gräsrötterna inte varit intresserade. Naiva, skulle jag kalla det. Men Gustav var aldrig någon gräsrot. Han klättrade målmedvetet mot toppen och togs tidigt om hand av Jansson. Han visste vad SD stod för och deras kopplingar från dag ett. Denna film är förljugen.

Det har skapats en osund, blind personkult kring Gustav, som om han vore en oantastlig Kim Jong-Un.
Citera
2026-08-16, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetegerfrihet
Det handlar inte om "vurmande", men du har rätt i att gräsrötterna inte varit intresserade. Naiva, skulle jag kalla det. Men Gustav var aldrig någon gräsrot. Han klättrade målmedvetet mot toppen och togs tidigt om hand av Jansson. Han visste vad SD stod för och deras kopplingar från dag ett. Denna film är förljugen.

Det har skapats en osund, blind personkult kring Gustav, som om han vore en oantastlig Kim Jong-Un.

Gustav gick med i SD under mandatperioden 2006-2010. Jag tror inte det var många som då kunde ana hur pass mycket partiet skulle urarta efter riksdagsinträdet. Det här var t.ex. innan Åkesson lanserade "öppen svenskhet", innan man öppnade upp för homoadoptioner, innan man hade en officiell utrikespolitik och innan man släppte kravet på EU-utträde. Det är värt att komma ihåg.
Citera
2026-08-16, 17:47
Medlem
Offerviljas avatar
Gustav Kasselstrand med en hälsning från Estlands ljuvligt vackra huvudstad Tallinn:

https://www.youtube.com/shorts/0cWxpinaV9Y

Hur kan Gustav vara så himla fin och bäst hela tiden? Jag älskar honom jättemycket! ❤️

Jag har i mitt liv varit i Tallinn två gånger och vill påstå att det är en av världens absolut vackraste huvudstäder.
Citera
2026-08-16, 19:47
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Kasselstrand har gjort en film om Sverigedemokraternas Israel-kontakter:

https://youtu.be/qozXfptjgjI?si=EX9mvLxkN4he050W

1 h som går in på djupet. AfS/Kasselstrands ställningstaganden är som tagna ur mina samlade Flashbackinlägg senaste tio åren. Synd att de uppmärksammas så lite. Hoppas verkligen att de når över 1% av rösterna.

Det är förövrigt sorgligt att SD går all-in på en USA-inspirerad neocon-politik där Israel sätts på piedestal. Känns så onödigt.
Citera
2026-08-16, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Det är förövrigt sorgligt att SD går all-in på en USA-inspirerad neocon-politik där Israel sätts på piedestal. Känns så onödigt.

Det är naivt att tro att man kan vara ensam på planeten och inte ingå i en allians. Till och med Bukele i El Salvador och Milei i Argentina står på Trumps sida. Till och med Nordkorea har en allians med Ryssland. Till och med Orbán, som jag antar att många i AfS har som idol, är med i EU, Nato, Israel och USA-koalitionen. Sverige tillhör USA, EU, Nato och Israel-koalitionen. Ni som hatar detta kommer aldrig att lyckas skrapa ihop mer än 10 000 bortkastade röster. Vakna innan det är för sent.
Citera
2026-08-17, 08:05
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
1 h som går in på djupet. AfS/Kasselstrands ställningstaganden är som tagna ur mina samlade Flashbackinlägg senaste tio åren. Synd att de uppmärksammas så lite. Hoppas verkligen att de når över 1% av rösterna.

Riksdagspartierna och massmedia är livrädda för AFS. Men det finns mycket content på YouTube där Kasselstrand diskuterar sakpolitik. Alltid lika skarp.
Citera
2026-08-17, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Gustav gick med i SD under mandatperioden 2006-2010. Jag tror inte det var många som då kunde ana hur pass mycket partiet skulle urarta efter riksdagsinträdet. Det här var t.ex. innan Åkesson lanserade "öppen svenskhet", innan man öppnade upp för homoadoptioner, innan man hade en officiell utrikespolitik och innan man släppte kravet på EU-utträde. Det är värt att komma ihåg.

Gustav valde att ansluta sig till SD år 2006. 2009 bloggades det om att SD inte verkade för Sveriges intressen, utan tjänade Israels och den judiska lobbyn i Sverige. Det betyder i förtäckta ordalag att man samarbetade med Expo. Detta skrevs om 2009, men var ett faktum från SD:s bildande mha Ian/NyD m.fl. Därefter, 2010-2012, har vi den utdragna och mycket intressanta konflikten Reepalu och judelobbyn=SD (Paula m.fl., men GK tyst).

Kasselstrand omhändertogs av partitoppen Jansson, som lämnade partiledarposten 2005. Efter rd-inträdet började han synliggöras av media i samband med olika, uppenbart fabricerade konflikter. Detta pågick några år och när han uteslöts ur partiet hade media gjort hans namn välkänt, dvs byggt hans personliga varumärke. 2018 lanserar han AfS, inspirerad av sionistiska Israelfinansierade LePen och AfD. Sedan 2018 har han använt uteslutningen och konflikterna som ett sätt att bygga trovärdighet hos desillusionerade SD:are. Hela Gustavs pol karriär sedan 2006 återger en väl beprövad strategi för att lansera en ny politiker för en ny, skapad opposition, avsedd att tillgodose vad missnöjda väljare efterfrågar. Det är svårt att följa denna process för en utomstående gräsrot som litar på propagandan, men så här i efterhand är det uppenbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in