AFS AVSLÖJAR: SD:s samarbete med sionistisk lobbygrupp
ALTERNATIV FÖR SVERIGE AVSLÖJAR:
Sverigedemokraternas nära samarbete med den sionistiska lobbygruppen Jerusalem Prayer Breakfast
"Vi är mitt inne i valrörelsen i Sverige till EU-parlamentet, men jag sa att jag måste prioritera att resa till Israel naturligtvis. Och min partiledare sa: Alex, åk bara!"
– SD-toppen Alexander Christiansson håller tal inför gruppen
Ni kommer säkert ihåg filmen som AFS spred, där SD-toppen Alexander Christiansson knäböjde för judiska bosättare i Israel. Filmen fick miljontals visningar, men Christiansson avfärdade att han skulle vara i underkastelse till Israel. I en artikel i Bonnierägda Expressen tidigare i år, skriven av journalisten Inas Hamdan, påstod Christiansson att han bara ville visa empati med personer som förlorat anhöriga under 7 oktober-attacken.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/sd-pa-kna-i-israel-sprids-av-nazister-och-hamas/
I artikeln skrev Hamdan att Christiansson var på plats för att träffa Jerusalem Prayer Breakfast.
"Det är en kristen bönerörelse som samlas i flera länder för att be för fred över Jerusalem", skrev hon.
Christiansson själv intygade att han "inte har kontakt med någon speciell rörelse i Israel" och att han "träffade politiker från alla partier".
Men är det verkligen sant?
Jag kan i denna dokumentär avslöja sanningen som mörkas av både Alexander Christiansson och Inas Hamdan.
Värt att känna till, är också att Inas Hamdan är starkt Israelvänlig och själv har beskrivit sig som sionist. Tidigare i år avslöjade hon identiteten på Metro Finans, en av Sveriges största influencers som dessutom är kritisk mot sionismen, Israel och USA. Efter uthängningen blev han nedstängd från TikTok och hans intäkter ströps.
Jerusalem Prayer Breakfast är inte en kristen organisation – utan en judisk-sionistisk organisation vars målgrupp är kristna sionister. Verksamheten bedrivs inte bara från Israel utan över hela världen. Det är därmed en del av hasbara: Israels internationella lobbyverksamhet.
Ett stort möte hölls i Stockholm bara några månader innan Christiansson bjöds till Israel. Inför mötet hyllade Albert Veksler, organisationens ordförande, Tidöregeringen.
"På flera årtionden har Sverige inte haft någon Israelvänlig regering. Men den här gången har vi en historisk möjlighet, eftersom den regering som nu formats har slagit fast att de är vänner till Israel."
På plats i Sverige bjöds lobbygruppen, med flera parlamentariker, även in till riksdagen – av just Christiansson. I gruppen fanns Knesset-ledamoten Ohad Tal från Religious Zionist Party, vars huvudfråga är bygga fler israeliska bosättningar och annektera hela Västbanken.
Min dokumentär är lång, men viktig. Om en månad är det val till Sveriges riksdag. Svenska folket förtjänar att få veta vilka partier och politiker som sätter det egna landet och folket främst – och vilka som har främmande lojaliteter.