2026-08-13, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Swexit jag förstår, men emot NATO varför? För att Ryssarna anfaller Sverige lättare?

Ni inom AfS och ÖP är Kremlinkramare på riktigt.

Skulle det bli krig så kommer vi vara sittande ankor ungefär som arabstaterna gentemot Iran. Så nej amerikanska baser ökar knappast säkerheten, tvärtom. Sverige bör istället stärka sin egen förmåga inklusive egna kärnvapen.

För mig är knappast USA ett dugg bättre än Ryssland. Men du kanske är en Trumpfanboy? Blir nog tufft för dig senare att försvara USAs övertagande av Grönland.

Rättelse: Allard har nog inte nämnt NATO än så länge. Jag skulle dock bli chockad om han skulle vara för NATO.
Senast redigerad av Patch1 2026-08-13 kl. 20:57.
Citera
2026-08-13, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Rättelse: Allard har nog inte nämnt NATO än så länge. Jag skulle dock bli chockad om han skulle vara för NATO.

Säkert. Allard var inom Ung vänster som är emot NATO och för SWEXIT. Därför Allard behövs inte eftersom finns sådan parti, AfS.
Citera
2026-08-13, 21:31
Medlem
Citat:
Jag skiter väl i specifika undersökningar. Rent generellt bör det ses som ett fiasko om AfS inte klarar en procent I valet, med tanke på hur mycket SD har gjort bort sig under de här fyra åren. Säger dock inte att det nödvändigtvis vore endast AfS fel om så skedde.

Varför hatar du ÖP? Verkar snarare som att det är du som splittrar. Jag varken ogillar eller hatar AfS. Kul för övrigt att du nämner luftslott då det i så fall är lite tvärtom. Är det AfS som är på väg att bli största parti i en hel region? ÖP är allt annat än ett luftslott. Om ÖP kommer in i riksdagen i år så kommer det bli genom Örebro. Kommer du fortsätta att hata på ÖP om detta sker?

Och ja ÖP har börjat offentliggöra mer och mer av sin politik på sistone, inklusive demografipolitik där de även vill slänga ut invandrare som är födda här men som saknar tydlig koppling till Sverige. ÖP är för övrigt för Swexit och emot NATO. De är emot slöseriet av skattemedel och vill mer eller mindre avskaffa all skatt på energi senast jag hörde.

Sist, vad fan har du emot "dampungar"? Vi behöver snarare fler av dessa, istället för försiktiga och konflikträdda svennebananer i kostym och slips.

Jag kommer inte att rösta på Örebropartiet, men håller med dig. Sverige hade behövt några riktigt aggressiva dampungar i varenda kommun. Folk som blir fullständigt vansinniga när politiker slösar bort skattebetalarnas pengar på meningslösa symbolprojekt som menskonst, samtidigt som kriminella nätverk tillåts bita sig fast och ta allt större plats i delar av landet. Lite jävla skattebetalarraseri hade inte skadat. Det ska inte vara roligt att gå till jobbet som en korrupt politiker.
Citera
2026-08-14, 00:25
Medlem
Citat:
Skulle det bli krig så kommer vi vara sittande ankor ungefär som arabstaterna gentemot Iran. Så nej amerikanska baser ökar knappast säkerheten, tvärtom. Sverige bör istället stärka sin egen förmåga inklusive egna kärnvapen.

För mig är knappast USA ett dugg bättre än Ryssland. Men du kanske är en Trumpfanboy? Blir nog tufft för dig senare att försvara USAs övertagande av Grönland.

Han har nämnt det på X iallafall (för ca två veckor sen)

Citat:
Jag hade föredragit att vi hade fått avgöra Natofrågan i en folkomröstning. Jag hade röstat nej.

Jag vill att frågan om NATO-medlemskap ska vara levande och att svenskarna ska få tycka till om huruvida vi ska vara kvar eller inte. Jag tycker att det är något som bör vara en öppen diskussion och något man skulle kunna folkomrösta om. Mer än en gång. Tycker generellt vi behöver fler folkomröstningar.

Så ÖP och AFS är väl eniga där?
Citera
2026-08-14, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Han har nämnt det på X iallafall (för ca två veckor sen)

Så ÖP och AFS är väl eniga där?

Gillar inte det där svaret alls. NATO är inget som man bara hoppar in och ut ur beroende på vad folk tycker typ var fjärde år, utan något som man bestämmer sig för på längre sikt. Nej här är Allard helt ute och cyklar och lajvar direktdemokrat och populist i alldeles för hög grad.

Detta är en stor anledning till varför jag föraktar sann direktdemokrati, för folk tenderar att vara oinformerade, irrationella och tyvärr inte alltför sällan helt dumma i huvudet. I en bra och sund demokrati så bör det vara ledarna som ska försöka övertyga folket varför de har rätt, inte tvärtom.

Här måste jag ge tummen upp till AfS som har en tydlig och bestämd åsikt.
Senast redigerad av Patch1 2026-08-14 kl. 02:21.
Citera
2026-08-14, 15:03
Medlem
Lumbagos avatar
Kasselstrand har gjort en film om Sverigedemokraternas Israel-kontakter:
Citat:
AFS AVSLÖJAR: SD:s samarbete med sionistisk lobbygrupp
ALTERNATIV FÖR SVERIGE AVSLÖJAR:

Sverigedemokraternas nära samarbete med den sionistiska lobbygruppen Jerusalem Prayer Breakfast

"Vi är mitt inne i valrörelsen i Sverige till EU-parlamentet, men jag sa att jag måste prioritera att resa till Israel naturligtvis. Och min partiledare sa: Alex, åk bara!"
– SD-toppen Alexander Christiansson håller tal inför gruppen

Ni kommer säkert ihåg filmen som AFS spred, där SD-toppen Alexander Christiansson knäböjde för judiska bosättare i Israel. Filmen fick miljontals visningar, men Christiansson avfärdade att han skulle vara i underkastelse till Israel. I en artikel i Bonnierägda Expressen tidigare i år, skriven av journalisten Inas Hamdan, påstod Christiansson att han bara ville visa empati med personer som förlorat anhöriga under 7 oktober-attacken.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/sd-pa-kna-i-israel-sprids-av-nazister-och-hamas/

I artikeln skrev Hamdan att Christiansson var på plats för att träffa Jerusalem Prayer Breakfast.

"Det är en kristen bönerörelse som samlas i flera länder för att be för fred över Jerusalem", skrev hon.

Christiansson själv intygade att han "inte har kontakt med någon speciell rörelse i Israel" och att han "träffade politiker från alla partier".

Men är det verkligen sant?

Jag kan i denna dokumentär avslöja sanningen som mörkas av både Alexander Christiansson och Inas Hamdan.

Värt att känna till, är också att Inas Hamdan är starkt Israelvänlig och själv har beskrivit sig som sionist. Tidigare i år avslöjade hon identiteten på Metro Finans, en av Sveriges största influencers som dessutom är kritisk mot sionismen, Israel och USA. Efter uthängningen blev han nedstängd från TikTok och hans intäkter ströps.

Jerusalem Prayer Breakfast är inte en kristen organisation – utan en judisk-sionistisk organisation vars målgrupp är kristna sionister. Verksamheten bedrivs inte bara från Israel utan över hela världen. Det är därmed en del av hasbara: Israels internationella lobbyverksamhet.

Ett stort möte hölls i Stockholm bara några månader innan Christiansson bjöds till Israel. Inför mötet hyllade Albert Veksler, organisationens ordförande, Tidöregeringen.

"På flera årtionden har Sverige inte haft någon Israelvänlig regering. Men den här gången har vi en historisk möjlighet, eftersom den regering som nu formats har slagit fast att de är vänner till Israel."

På plats i Sverige bjöds lobbygruppen, med flera parlamentariker, även in till riksdagen – av just Christiansson. I gruppen fanns Knesset-ledamoten Ohad Tal från Religious Zionist Party, vars huvudfråga är bygga fler israeliska bosättningar och annektera hela Västbanken.

Min dokumentär är lång, men viktig. Om en månad är det val till Sveriges riksdag. Svenska folket förtjänar att få veta vilka partier och politiker som sätter det egna landet och folket främst – och vilka som har främmande lojaliteter.
https://youtu.be/qozXfptjgjI?si=EX9mvLxkN4he050W
Citera
2026-08-14, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Swexit jag förstår, men emot NATO varför? För att Ryssarna anfaller Sverige lättare?

Ni inom AfS och ÖP är Kremlinkramare på riktigt.

Enligt oss är det större risk att ryssen anfaller Sverige om vi är med i NATO.
Citera
2026-08-14, 19:41
Medlem
"AFS AVSLÖJAR: SD:s samarbete med sionistisk lobbygrupp".

https://youtu.be/qozXfptjgjI?si=hFV1PKKydjyVjrrR
Citera
2026-08-14, 22:22
Medlem
Citat:
Jag skiter väl i specifika undersökningar. Rent generellt bör det ses som ett fiasko om AfS inte klarar en procent I valet, med tanke på hur mycket SD har gjort bort sig under de här fyra åren. Säger dock inte att det nödvändigtvis vore endast AfS fel om så skedde.

Varför hatar du ÖP? Verkar snarare som att det är du som splittrar. Jag varken ogillar eller hatar AfS. Kul för övrigt att du nämner luftslott då det i så fall är lite tvärtom. Är det AfS som är på väg att bli största parti i en hel region? ÖP är allt annat än ett luftslott. Om ÖP kommer in i riksdagen i år så kommer det bli genom Örebro. Kommer du fortsätta att hata på ÖP om detta sker?

Och ja ÖP har börjat offentliggöra mer och mer av sin politik på sistone, inklusive demografipolitik där de även vill slänga ut invandrare som är födda här men som saknar tydlig koppling till Sverige. ÖP är för övrigt för Swexit och emot NATO. De är emot slöseriet av skattemedel och vill mer eller mindre avskaffa all skatt på energi senast jag hörde.

Sist, vad fan har du emot "dampungar"? Vi behöver snarare fler av dessa, istället för försiktiga och konflikträdda svennebananer i kostym och slips.

Jag ogillar ÖP och ambition sverige eftersom man agerar röstsplittare genom att inte säga något unikt överhuvudtaget och enda man därmed åstadkommer är att sprida ut viktiga högerröster och förstöra landet fullständigt pga detta. Bättre då att folk är kvar hos SD eller går till AfS som funnits sedan 2018 och haft dessa åsikter sedan dess.
Vidare litar jag inte på någon som nyss var kommunist.
Citera
2026-08-14, 22:46
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Jag ogillar ÖP och ambition sverige eftersom man agerar röstsplittare genom att inte säga något unikt överhuvudtaget och enda man därmed åstadkommer är att sprida ut viktiga högerröster och förstöra landet fullständigt pga detta. Bättre då att folk är kvar hos SD eller går till AfS som funnits sedan 2018 och haft dessa åsikter sedan dess.

En annan röstsplittrare är Medborgerlig samling. Jag lyssnade på en intervju med bögen Maurits Rannevid som är en av MED's största namn. Han vill stänga gränsen, dränera träsket, lägga ner bistånd och annat bra. Han sa också att han tror Medborgerlig Samling kommer göra ett succéval.
Citera
2026-08-14, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna

Ambition Sverige är dock helt irrelevanta så varför ens nämna över huvud taget? Varför skriver du saker när det är uppenbart att du knappt vet ett skit om ÖP? AfS bildades för övrigt flera år efter ÖP. AfS bildades mitt när SvP hade sitt momentum men då var det tydligen helt okej att "splittra"?

Sedan, jag tycker att det är bra med konkurrens, så om nu AfS är så jävla bra och överlägsna så får de allt bevisa detta först. Jag gråter inte över existensen av AfS, eller ÖP för den delen. Jag hoppas båda går framåt. Skulle det bara finnas ett alternativ så skulle förmodligen skiten stagnera istället.

Före detta kommunister tenderar att bli bra nationalister, finns många exempel på detta, inklusive från tyskarna under mellankrigstiden.

Ditt problem är nog att du tar riksdagsvalen på alldeles för stort allvar och därmed utvecklat lite av ett kärringbeteende. Nej allt hänger inte på valen och Sverige kommer inte att kunna räddas genom att folk lägger en jävla lapp i en låda. Är dock bra att stödja de positiva krafter som finns, vilket inkluderar både AfS och ÖP. Att hålla på och hetsa mot andra alternativ likt du gör är extremt kontraproduktivt och ett riktigt jävla sektbeteende.
Citera
2026-08-15, 08:23
Medlem
https://m.youtube.com/watch?v=qozXfptjgjI

Varför ägnar sig Gustav åt att göra den här typen av filmer om en två år gammal konferens, mitt under valrörelsen för sitt eget parti AfS? Är AfS ett riktigt parti eller en del av SD? Varför nämner han inte att det viftades med Israeflaggor under SD:s valvakor när han själv var medlem? Varför nämner han inte att SD finansierades av judisk-sionistiska intressen, när han anslöt sig och gjorde karriär inom SD? Varför nämner han inte att de mandat AfS fått i kyrkovalet tillsatts av judar och sionister? Varför väljer han att framträda i och därmed marknadsföra judisksionistiskt finansierade mediapridukter? Varför är han vän med AfD:are med nära band till Netanyahu? Är Gustav en ärlig och rak politiker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in