2026-08-16, 14:41
Avstängd
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Ja det räknas som ett normal allvarligt brott i straffskalan och är inte bra och fegt slå kvinnor, men de överdrivna reaktioner andra män och många andra ger på hans död visa glädje någon annan är död är nästan ännu värre, det är något av det värsta man kan göra och helt ovärdigt, reaktionerna är väldigt uppskruvade och beror i många fall på avundsjuka från andra oattraktiva män som inte lyckats lika bra på tjejfronten och karriären som denna machoman. Många kvinnor ser igenom DIREKT när andra osäkra män beter sig såhär samt även i vardagen med pikar, att de är avundsjuka, saboterar, snackar skit vilket gör kvinnor än mer intresserade av den man som blir utsatt.

Jag känner inte Örjan och kommer inte sitta känna glädje någon är död, det gör jag inte ens mot personer som skadat mig själv tidigare i livet och mina värsta politiska motståndare eller diktatorer som Putin eller Sadam Husein.
Det är fullt möjligt att inte känna glädje över att en människa har dött. Men det är också möjligt att känna lättnad, avsky eller till och med tänka att världen blev en destruktiv människa fattigare. Det är inte samma sak som att aktivt önska någon död.

Det jag reagerar på är framför allt ditt behov av att förklara andras reaktioner med att de är ”oattraktiva män”, avundsjuka och misslyckade på tjejfronten. Det är en ganska billig argumentation. Du vet ingenting om de människornas liv, utseende, relationer eller motiv.
Citera
2026-08-16, 14:44
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Det är fullt möjligt att inte känna glädje över att en människa har dött. Men det är också möjligt att känna lättnad, avsky eller till och med tänka att världen blev en destruktiv människa fattigare. Det är inte samma sak som att aktivt önska någon död.

Det jag reagerar på är framför allt ditt behov av att förklara andras reaktioner med att de är ”oattraktiva män”, avundsjuka och misslyckade på tjejfronten. Det är en ganska billig argumentation. Du vet ingenting om de människornas liv, utseende, relationer eller motiv.

De som glädjs av hans död vet ju ingenting om Örjan heller, förutom sett han på dramaten, i sökarna där han spelar ett svin och läst någon gammal 90-tals dom.
Reaktionerna i feminist Sverige är överdrivna, man förtjänar döden för man klappade till en dramatisk problematisk kvinna i en relation för 30 år sen, jisses.
Han har väl redan fått sitt straff av rättsväsendet?!
Jag försvarar inte denna man, men det är inte propertioneligt.

Ja den som vet hur människans natur funkar på riktigt och levt ett tag till medelåldern, vet väldigt mycket handlar om avundsjuka hur människor beter sig mot olika individer.
Svenskar överlag, i synnerhet svenska menlösa män i medelklassen utan god genetik, har enormt svårt för en man som missköter sig som de skräms av men fick allt med längd, utseende, status i yrkeslivet samt vackraste kvinnorna, men även genuint vackra och snälla rara kvinnor blir hemskt utsatta i avundsjuka från fulare och drygare kvinnor med ruttna personligheter.
Senast redigerad av slemhog 2026-08-16 kl. 14:58.
Citera
2026-08-16, 15:01
Medlem
pickalulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Det som kommit fram om hans behandling av Ainbusk Marie Nilsson gör det svårt att känna någon större sympati för honom.

Tanken på det lidande, efter hans fysiska misshandel, utöver psykisk, det hon fick leva med, den efterföljande svåra ryggsmärta och förstörd livskvalitet är djupt tragisk.

Jag känner därför ingen sorg över hans bortgång, snarare en glädje!

Här har vi ett bra tvärsnitt av de som härjar i denna tråd, dubbelidioten vet inte ens vad kvinnan hette men OJ SÅ UPPRÖRD personen är. Och Kallis VET att hon fick efterföljande livslång ryggsmärta av en magsugare från Örjan och inte från:

Citat:
1997 var JN med i en bilolycka , JN drabbades då av whip-lash, med svåra smärtor som följd, ngt som systern " Glömde" berätta i dokumentären....systern vär även den som orsakade bilolyckan..
Hon "glömde" även bilolyckan 2008, då det återigen JN fick skador, hon hade svåra smärtor i rygg/nacke. Flera operationer förbättrade inte smärtorna, och hon åt starka smärtstillande tabl. En misslyckad höftoperation höftoperation gjorde JN än mer deprimerad och den 29 febr 2016 begick självmord

Logga ut Kallis, seriöst

Citat:
Ursprungligen postat av popll
Många skrev elakt om honom här
Vila i Frid Örjan

I stort sett alla är oknullade pajasincels som gnisslat ner sina kindtänder för att Örjan fick knulla fina tjejer konstant genom hela livet trots att han var en buffel som även kunde vara hårdhänt med dem från och till. De övriga är fula kvinnor som gladeligen skulle legat med honom om han nånsin nedlåtit sig att se åt deras håll.
Senast redigerad av pickalulu 2026-08-16 kl. 15:05.
Citera
2026-08-16, 15:02
Medlem
Är det bekräftat att det var han som "stökade" på cafeet (anmälan misshandel)
Nu får tjejerna tänka efter om de inte kunde förstå att han var sjuk
Citera
2026-08-16, 15:02
Avstängd
Kalliss avatar
Citat:
De som glädjs av hans död vet ju ingenting om Örjan heller, förutom sett han på dramaten, i sökarna där han spelar ett svin och läst någon gammal 90-tals dom.
Reaktionerna i feminist Sverige är överdrivna, man förtjänar döden för man klappade till en dramatisk problematisk kvinna i en relation för 30 år sen, jisses.
Han har väl redan fått sitt straff av rättsväsendet?!

Ja den som vet hur människans natur funkar på riktigt och levt ett tag till medelåldern, vet väldigt mycket handlar om avundsjuka hur människor beter sig mot olika individer.
Svenskar överlag, i synnerhet svenska menlösa män i medelklassen utan god genetik, har enormt svårt för en man som missköter sig som de skräms av men fick allt med längd, utseende, status i yrkeslivet samt vackraste kvinnorna, men även genuint vackra och snälla rara kvinnor blir hemskt utsatta i avundsjuka från fulare och drygare kvinnor med ruttna personligheter.

Det här går att bemöta ganska effektivt genom att skilja på två saker: att ingen utomstående kan känna hela människan, och att det ändå är möjligt att bedöma dokumenterade handlingar. Dessutom är hans återkommande teori om ”dålig genetik”, utseende och avundsjuka väldigt lätt att punktera.

Fast nu blandar du ihop flera helt olika saker. Nej, de som skriver att de känner glädje över hans död känner naturligtvis inte Örjan personligen. Men det innebär inte att de saknar grund för att reagera på sådant som faktiskt är känt och dokumenterat. Man behöver inte ha varit kompis med en person för att kunna konstatera att en misshandel var allvarlig.

Och ingen här har väl påstått att han ”förtjänade döden” som juridiskt straff. Han dömdes för det han gjorde och avtjänade sitt straff. Men ett avtjänat straff innebär inte att resten av livet måste bli en kollektiv glömska av vad personen faktiskt gjort. Det är två helt olika saker.

Det mest märkliga i dina inlägg är annars hur du gång på gång återkommer till längd, utseende, ”god genetik”, status och vilka kvinnor han låg med. Vad har det egentligen med saken att göra? En man blir inte mer eller mindre klandervärd beroende på hur snygg, lång eller sexuellt framgångsrik han är.

Och din teori om att svenska män reagerar av avundsjuka på hans ”genetik” är just en teori. Du kan inte veta att människor som reagerar på hans historia är korta, fula, misslyckade eller avundsjuka. Det säger betydligt mer om ditt sätt att se på andra människor än om dem du försöker beskriva.

Jag vet dessutom något om JN som du inte vet. Jag kände henne sedan 1986. Därför tänker jag inte acceptera att hennes liv reduceras till att hon var ”problematisk”, ”dramatisk” eller någon som man får slå för att sedan avfärda det som en gammal relationskonflikt.

Man kan avstå från att jubla över en människas död. Det gör jag också. Men man behöver inte samtidigt polera bilden av honom till någon sorts ouppnåelig alfahanne och förklara all kritik med avundsjuka. Det är inte ett argument. Det är en bekväm berättelse.
Citera
2026-08-16, 15:16
Medlem
Citat:
Ja det räknas som ett normal allvarligt brott i straffskalan och är inte bra och fegt slå kvinnor, men de finns inga rapproter från alla andra kvinnor som Lena Olin eller Fröling m m att han misshandlat dom, då kan man fråga sig: vad gjorde Josefin? Var hon så oskyldig? Varför fick hon stryk? De jag läste var hon röjde och slog sönder hela hans lgh innan, de låter extremt.

De överdrivna reaktioner andra män och många andra ger på hans död visa glädje någon annan är död är nästan ännu värre, det är något av det värsta man kan göra och helt ovärdigt, reaktionerna är väldigt uppskruvade baserat på en vinklad svt dokumentär skapad av feminister och beror i många fall på avundsjuka från andra oattraktiva män som inte lyckats lika bra på tjejfronten och karriären som denna machoman. Många kvinnor ser igenom DIREKT när andra osäkra män beter sig såhär samt även i vardagen med pikar, att de är avundsjuka, saboterar, snackar skit vilket gör kvinnor än mer intresserade av den man som blir utsatt.

Jag kände inte Örjan och kommer inte sitta känna glädje någon är död, det gör jag inte ens mot personer som skadat mig själv tidigare i livet och mina värsta politiska motståndare eller diktatorer som Putin eller Sadam Husein.

Vad snackar du om, Lena Olin har sagt att hon fick sminka över blåtiror i ansiktet när hon var tillsammans med ÖR, att hon hade blåmärken över hela kroppen, att det var en hemsk och fruktansvärd relation som var jättedestruktiv, att hon flydde när hon fött deras bebis och hade dött om inte hennes mamma hjälpte dem flytta utomlands och hjälpte henne utomlands efter det förhållandet.
Märker att alla skippar Lena Olin då hon inte passar in i narrativet av "kvinna som dras till Bad Boys" eftersom hon efter det förhållandet gifte sig med Lasse Hallström som hon FORTFARANDE är lyckligt gift med idag, en man som behandlar henne som sin bästa vän och tar hand om henne.
Även Ewa Fröling ska tidigare ha skrivit på Instagram att hon misshandlades av ÖR.
Citera
2026-08-16, 15:23
Medlem
Citat:
Ja. Läs tråden.
Citera
2026-08-16, 15:29
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Vad snackar du om, Lena Olin har sagt att hon fick sminka över blåtiror i ansiktet när hon var tillsammans med ÖR, att hon hade blåmärken över hela kroppen, att det var en hemsk och fruktansvärd relation som var jättedestruktiv, att hon flydde när hon fött deras bebis och hade dött om inte hennes mamma hjälpte dem flytta utomlands och hjälpte henne utomlands efter det förhållandet.
Märker att alla skippar Lena Olin då hon inte passar in i narrativet av "kvinna som dras till Bad Boys" eftersom hon efter det förhållandet gifte sig med Lasse Hallström som hon FORTFARANDE är lyckligt gift med idag, en man som behandlar henne som sin bästa vän och tar hand om henne.
Även Ewa Fröling ska tidigare ha skrivit på Instagram att hon misshandlades av ÖR.

Ok, kände inte till det, det förmörkar bilden av Örjan, men att glädjas åt någons död är endå vedervärdigt.
Citera
2026-08-16, 15:32
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Står längre bak i tråden. Han ville köpa en tidning, de hade inte tidningar på caféet, då blev han förbannad och började stöka. Blev utkastad och försökte ta sig in igen, hon (också en kvinna) som försökte mota ut honom blev fasthållen och hotad.

Skulle tro han inte var helt nykter vid caféincidenten heller.. Det är väl det sista märket han lämnade av sig i livet, tragiskt.
Citera
2026-08-16, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pickalulu
Här har vi ett bra tvärsnitt av de som härjar i denna tråd, dubbelidioten vet inte ens vad kvinnan hette men OJ SÅ UPPRÖRD personen är. Och Kallis VET att hon fick efterföljande livslång ryggsmärta av en magsugare från Örjan och inte från:

Logga ut Kallis, seriöst

I stort sett alla är oknullade pajasincels som gnisslat ner sina kindtänder för att Örjan fick knulla fina tjejer konstant genom hela livet trots att han var en buffel som även kunde vara hårdhänt med dem från och till. De övriga är fula kvinnor som gladeligen skulle legat med honom om han nånsin nedlåtit sig att se åt deras håll.
Hm, visst var hon gotlänningen fin men ingen jag skulle velat sätta på med tanke på att hon verkade minst sagt knepig. Fröling är ju även hon knepig och inte lika snygg. Den där Lena verkar väl hyfsat normal bortsett från vissa val av manligt sällskap. Men snygg?

Men du verkar ju då tycka att de där tre och kanske andra som Örjan har gökat är snygga. Och då blir det ju lite konstigt när du skriver att utöver diverse oknullade män är det bara fula kvinnor som gnisslar tänder.

För det verkar ju som att alla hans pök just gnisslat tänderna efter pökandet varit ett avslutat kapitel.

Örjan lär ha haft några roliga och glada år där han fick jobb och damer i överflöd. Men han dog ju inte som ett eftertraktat stycke kuk direkt. Gissar att han hade 6-7 riktiga pissår på slutet. Så oavsett hur snygga brudar han gökat är jag inte avundsjuk på hans liv. Tror han var rätt nöjd med att få dra ett sista andetag.
Citera
2026-08-16, 15:43
Avstängd
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Hm, visst var hon gotlänningen fin men ingen jag skulle velat sätta på med tanke på att hon verkade minst sagt knepig. Fröling är ju även hon knepig och inte lika snygg. Den där Lena verkar väl hyfsat normal bortsett från vissa val av manligt sällskap. Men snygg?

Men du verkar ju då tycka att de där tre och kanske andra som Örjan har gökat är snygga. Och då blir det ju lite konstigt när du skriver att utöver diverse oknullade män är det bara fula kvinnor som gnisslar tänder.

För det verkar ju som att alla hans pök just gnisslat tänderna efter pökandet varit ett avslutat kapitel.

Örjan lär ha haft några roliga och glada år där han fick jobb och damer i överflöd. Men han dog ju inte som ett eftertraktat stycke kuk direkt. Gissar att han hade 6-7 riktiga pissår på slutet. Så oavsett hur snygga brudar han gökat är jag inte avundsjuk på hans liv. Tror han var rätt nöjd med att få dra ett sista andetag.
👍
Citera
2026-08-16, 15:51
Medlem
Citat:
Denna man verkar väcka mycket känslor, både på flashback och på facebook kommentarer till artiklar, där man ser många män, som inte ens känner Örjan utan läst i tidningen "äntligen!" till att en annan människan avlidit

Örjan var lång, snygg, väldigt manlig, pondus, hade klädstil, talangfull och en bra skådespelare, stor framgång som dramaten skådespelare, låg me de snyggaste kvinnorna på 70-90-talet, en äkta svensk alfahanne som de är sällsynt av. Det är pga dessa egenskaper och hans sköna stil och självförtroende han drar till sig dessa kvinnor, inte att han är ett svin.

Han gav några snytingar till en kvinna, som hade sina problem och inte var en ängel, och alla hennes ryggproblem och självmord orsakade inte Örjan, hon var med i flera bilolyckor sen och skadade ryggen samt fick cancer och tog sen sitt liv.
Att under en privat relation knuffa en kvinna i en vägg och sparka henne under ett bråk och trackasera är inte bra, men inte så allvarligt det förtjänar andras glädje att personen är död baserat på en tidningsartikel.

Baserat på det, så landar jag i det handlar mest om avundsjuka från andra menlösa, korta och omanliga män det handlar om.
Helt rätt. Att under en privat relation knuffa en kvinna i en vägg och sparka henne under ett bråk och trakassera henne är verkligen inte så allvarligt. Kanske rent av i välment uppfostringssyfte? Förstår inte vad folk är avundsjuka och finkänsliga.😕
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in