Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
De som glädjs av hans död vet ju ingenting om Örjan heller, förutom sett han på dramaten, i sökarna där han spelar ett svin och läst någon gammal 90-tals dom.
Reaktionerna i feminist Sverige är överdrivna, man förtjänar döden för man klappade till en dramatisk problematisk kvinna i en relation för 30 år sen, jisses.
Han har väl redan fått sitt straff av rättsväsendet?!
Ja den som vet hur människans natur funkar på riktigt och levt ett tag till medelåldern, vet väldigt mycket handlar om avundsjuka hur människor beter sig mot olika individer.
Svenskar överlag, i synnerhet svenska menlösa män i medelklassen utan god genetik, har enormt svårt för en man som missköter sig som de skräms av men fick allt med längd, utseende, status i yrkeslivet samt vackraste kvinnorna, men även genuint vackra och snälla rara kvinnor blir hemskt utsatta i avundsjuka från fulare och drygare kvinnor med ruttna personligheter.
Det här går att bemöta ganska effektivt genom att skilja på två saker: att ingen utomstående kan känna hela människan, och att det ändå är möjligt att bedöma dokumenterade handlingar. Dessutom är hans återkommande teori om ”dålig genetik”, utseende och avundsjuka väldigt lätt att punktera.
Fast nu blandar du ihop flera helt olika saker. Nej, de som skriver att de känner glädje över hans död känner naturligtvis inte Örjan personligen. Men det innebär inte att de saknar grund för att reagera på sådant som faktiskt är känt och dokumenterat. Man behöver inte ha varit kompis med en person för att kunna konstatera att en misshandel var allvarlig.
Och ingen här har väl påstått att han ”förtjänade döden” som juridiskt straff. Han dömdes för det han gjorde och avtjänade sitt straff. Men ett avtjänat straff innebär inte att resten av livet måste bli en kollektiv glömska av vad personen faktiskt gjort. Det är två helt olika saker.
Det mest märkliga i dina inlägg är annars hur du gång på gång återkommer till längd, utseende, ”god genetik”, status och vilka kvinnor han låg med. Vad har det egentligen med saken att göra? En man blir inte mer eller mindre klandervärd beroende på hur snygg, lång eller sexuellt framgångsrik han är.
Och din teori om att svenska män reagerar av avundsjuka på hans ”genetik” är just en teori. Du kan inte veta att människor som reagerar på hans historia är korta, fula, misslyckade eller avundsjuka. Det säger betydligt mer om ditt sätt att se på andra människor än om dem du försöker beskriva.
Jag vet dessutom något om JN som du inte vet. Jag kände henne sedan 1986. Därför tänker jag inte acceptera att hennes liv reduceras till att hon var ”problematisk”, ”dramatisk” eller någon som man får slå för att sedan avfärda det som en gammal relationskonflikt.
Man kan avstå från att jubla över en människas död. Det gör jag också. Men man behöver inte samtidigt polera bilden av honom till någon sorts ouppnåelig alfahanne och förklara all kritik med avundsjuka. Det är inte ett argument. Det är en bekväm berättelse.